Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellisiä arkiruokavinkkejä?

Vierailija
02.08.2019 |

Kun se makaroonilaatikkokin on epäterveellistä jonkun ketjun mukaan niin antakaa niitä terveellisten arkiruokien vinkkejä. Mielellään lämpimiä ruokia.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, minä en ymmärrä miksi jotkut kuvittelee, että ruoka pitäisi värkätä monimutkaisesti. En minä ainakaan käristele mitään jauhoja jauhelihakastikkeeseen, saati tee sitä mistään pussista. Pelkkä jauheliha ja siihen vaikka keitetty parsakaali on tosi hyvä ja terveellinen ruoka.

Sama filosofia. Nytkin kiehuu hellalla perunaa, porkkanaa, lanttupalanen itselleni ja mikrossa höyrytän vielä parsaa. Broilerinfileet paistan oheen ilman mitään kastikkeita tai ranskankermoja. Perunan päälle pikku nokare voita. Lisäksi kaaliomena-raastetta halukkaille.

Paistijauheliha paistettuna ja oheen vaikka juuressosetta ja punajuuria, kurkkua, salaattia jne. Helppoa, eikä mitään kikkailuja.

Munakkaaseen paprika- ja sipulisilppua ja vaikka pari eiliseltä jäänyttä keitettyä perunaa pieninä paloina sekä tonnikalaa.

Purutuntuma. Kasveillakin on solut mitä enemmän niitä pilkkoo, raastaa ja kypsentää sitä enemmän niistä häviää ravinteita ja esim. kuitujen hyödyt häviää.

Ja sinä nyt oletat, että tämä sama keittämisen liturgia toistuu meillä joka päivä? :D Laitan katsos samaa kamaa aina eri olomuodoissaan, monista syistä, mm. mainitsemistasi.  Nyt hyvä?

Tämä ei ollut henkilökohtaisesti osoitettu juuri sinulle.

Ok. Noin sen käsitti, kun juuri minua lainasit. Olisithan vaikka voinut kysyä, että laitatko eri tavoin, kuin keitettynä tai muuten kypsennettynä? Siihen vastaan, että kyllä laitan, dipataan mm. raakana ja syödään esim.  porkkanat sellaisenaan vaikka välipaloina.

Itse en tykkää raa'asta parsasta tai kukkakaalista, mutta silti syön. Kasviksista, palkokasveista ja juureksista koostuu meidän perusrunko ruualle kalan ja broilerin ohessa. Lihaa vähennetään koko ajan ja tilalle muuta proteiinin lähdettä. Syödään myös sesonkien mukaan.

Hiilareita yritän välttää, joten esim. pastaa tai isommin riisiä ei meillä syödä. Mieskään ei tykkää. Lapsia ei enää asu kotona.

Kiva, kun vastasit asiallisesti, mulla hieman kiehahti. Täällä kun saa kaikenlaista näsäviisasta törkeilyä ihan asialliseenkin kommenttiinsa.

Vierailija
82/82 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekasviswokki broilerista tai vaikka edelliseltä päivältä ylijääneestä possusta. Tuohon sitten vähän nuudelia ja jämäriisiä sekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan