Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin lukioiden lukuvuoden alun lähestyessä on jälleen kerran nostettava esille huoli siitä, kuinka poikien on vaikeaa päästä moniin lukioihin

Vierailija
01.08.2019 |

Joissakin huippulukioissa jopa 80% tai enemmänkin oppilaista on tyttöjä. Tämä on erittäin huolestuttavaa poikien kannalta. Pojat syrjäytyvät ja tytöt ja pojat kasvavat liian erilleen toisistaan. Tällä on selvä vaikutus siihen, että myös korkeakoulut ovat tämän vuoksi naisvaltaisia. Tämä kaikki taas lopulta vaikuttaa siihen, ettei parisuhteita synny ja sen vuoksi syntyvyyskin putoaa putoamistaan.

Oikeasti, poikakiintiöt koulutukseen ja heti! Eli 50% paikoista varattava kummallekkin sukupuolelle!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä nyt on itkeä. Yhteishaku oli keväällä.

Vierailija
2/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvorajat ovat samat molemmille sukupuolille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ratkea millään kiintiöillä vaan perusteellisella asennemuutoksella lähtien vanhemmista ja opettajista. Poikia ei kannusteta rauhalliseen ja pitkäjänteiseen toimintaan, mitä opiskelu suurimmassa määrin on. Koska "pojat on poikia" ja poikien kuuluu rellestää pihalla.

Vierailija
4/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän poikien saada riehua, pelata ja lintsata peruskoulu läpi oikein kiintiöiden avulla!

Vierailija
5/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pojilla ollut mitään ongelmia päästä lukioon. Keskittyivät koulunkäyntiin perseilyn sijaan. Molemmilla ysin keväällä yli 9 ka.

Vierailija
6/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi, että valitaan lähimpää lukioon. Olen tätä mieltä, vaikka oma poikani meneekin ns. huippulukioon ja koulumatka on pitkä. Se oli hänen oma valintansa. Minusta tyttöjen ja poikien määrä tulisi olla jokseenkin tasainen ja lähilukion pitäisi olla riittävän hyvä. Mutta meillä kunta ei panosta lukioon, joten parhaat oppilaat hakeutuvat kauemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun pojilla ollut mitään ongelmia päästä lukioon. Keskittyivät koulunkäyntiin perseilyn sijaan. Molemmilla ysin keväällä yli 9 ka.

Hyvät sun pojillesi, mutta valtakunnallisesti tilanne on paljon synkempi.

Vierailija
8/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten nämä sukupuolierot eivät olleet mikään ongelma silloin, kun enemmistö menestyjistä oli poikia. Tyhmät tytöt, mitäs läksitte.

Nyt kun tytöt ovat vihdoin tajunneet etteivät ole sen tyhmempiä kuin pojatkaan ja alkaneet opiskella, koulumenestyksen sukupuolittuminen on oikein yhteiskunnallinen ongelma. Ja kaikkien muiden syytä paitsi niiden poikien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monien tunnollisten ja ahkerien tyttöjen pitäisi kiintiöiden vuoksi kärsiä siitä, että poikia kiinnostaa mopojen rassaus läksyjen lukemista enemmän?

Vierailija
10/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ongelmia pojalla koulunkäynnissä. Ei ollut hikipinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ongelman olevan siinä, että poikien annetaan lusmuta ja riehua. Esim. päiväkodissa pojat laitettiin toistuvasti väsäämään hamahelmitöitä, jotta olisi rauhallista ja helppo vahtia. Uskon siis ongelman olevan enemmän siinä, että poikien ei anneta olla poikia (en tarkoita riehumista tai metelöintiä) eli heidän mielenkiintonsa ja energiansa latistetaan ja annetaan selvä esimerkki, minkälainen pitäisi olla (hamahelmien väsääjä). Tällöin energinen lapsi turhautuu eikä opi hyväksymään sitä energistä puolta itsestään eikä kanavoimaan sitä oppimiseen ja opiskeluun vaan enemmänkin turhautumaan itseensä ja omiin kykyihinsä.

Vierailija
12/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee töitä, se palkitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee töitä, se palkitaan.

Kerro miksi naisten euro on vain 79 senttiä?

Minä kerron. Koska pojat osaavat jotain josta on kansantaloudellista hyötyä josta kannattaa maksaa kunnon palkkaa.

Vierailija
14/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä poikasi tänne itäiseen Suomeen. Sisään pääsee varmasti, ekan vuoden kirjat ja läppärin saa ilmaiseksi ja halpoja kämppiä löytyy. Opetus on erinomaista ja porukka valmistuu. Junalla pääsee vielä kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miksi pitäisi päästä johonkin erityiseen lukioon. Ihan jokaikisestä Suomen lukiosta on mahdollisuus ihan mihin tahansa jatko-opintoihin. Jotenkin huvittavia nää, jotka haluaa noihin "huippulukioihin".

Itsellä poika meni ihan lähimpään normilukioon, vaikka ka olisi antanut mahdollisuuksia muuhunkin. En vain keksi ainoatakaan syytä, miksi ihmeessä pitäisi mennä johonkin erikoislukioon, kun se ei tuo mitään lisäarvoa kuitenkaan.

Vierailija
16/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta: 2 tyttöä ja poika. Esikoinen ns. kympin tyttö. Peruskoulusta ka 9,75 ja sieltä Ressun lukioon. Samalla oma urheilu-ura, jossa maajoukkueessa. Keskimmäinen ns. tavallinen ihminen. Ka peruskoulusta aika tasan 8, opiskelee taidelukiossa. Häneltä emme odota korkeakouluopintoja, sillä on ainakin vielä kiinnostunut ihan muista asioista. Poika on vielä peruskoulussa. Todella aktiivinen kaveri (päiväkotiaikaan tutkittiinkin), joka hyötyy liikunnasta. Harrastaa kahta urheilulajia, jossa saa energiansa purettua rakentavasti. Koulu sujuu sitä paremmin, mitä enemmän liikkuu. En tietty tiedä, mitä murrosikä tuo hänelle tullessaan, mut yritän pitää hänet liikkumassa. Pää on hyvä hänellä ja odotamme, että hän menestyy opinnoissaan.

Tahdon siis sanoa, et jokainen lapsi oman potentiaalinsa mukaan. Poikien aktiivisuus ja mielenkiinnonkohteet pitää hyödyntää oikein. Meidän pojan kohdalla oli onni, et päiväkoti oli pieni ja siellä oli 2 miestyöntekijää. Samoin opettaja koulussa ymmärtää pojan elämää - helpottaa kovasti. Ja kotona osoitamme koko kolmikolle hyväksyntää ja tuemme heitä omissa kiinnostuksen kohteissaan.

Vierailija
17/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat vanhemmat ei jaksa nähdä vaivaa, vaan antavat lasten pelata päivät pitkät. Lukioon sitten pitäisi päästä muita helpommalla. Ei ikinä!

Vierailija
18/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monien tunnollisten ja ahkerien tyttöjen pitäisi kiintiöiden vuoksi kärsiä siitä, että poikia kiinnostaa mopojen rassaus läksyjen lukemista enemmän?

Siksi kun mopojen rassaus on hyödyllistä oppia, jonka takia miesten euro on 100 senttiä, kun naisten euro on vain 79 senttiä.

Meikkaus, muodin seuraaminen ja kielten opiskelu laskee naisten euroa.

Enpä ole ennen kuullutkaan, että kielitaito olisi missään työpaikassa negatiivinen asia. Onko aika pakollinen juttu tänä päivänä. 😁

Vierailija
19/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat edellytykset kuin tytöillä päästä lukioon. Meidän pojilla lähempänä kymppiä k.a yläasteelta, joten helppoa oli. Kyllä pojat osaa, jos haluaavat.

Vierailija
20/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monien tunnollisten ja ahkerien tyttöjen pitäisi kiintiöiden vuoksi kärsiä siitä, että poikia kiinnostaa mopojen rassaus läksyjen lukemista enemmän?

Siksi kun mopojen rassaus on hyödyllistä oppia, jonka takia miesten euro on 100 senttiä, kun naisten euro on vain 79 senttiä.

Meikkaus, muodin seuraaminen ja kielten opiskelu laskee naisten euroa.

Enpä ole ennen kuullutkaan, että kielitaito olisi missään työpaikassa negatiivinen asia. Onko aika pakollinen juttu tänä päivänä. 😁

Hahahaa...

Kielitaito on negatiivinen asia naiselle, jos mies on sen tilalla opiskellut jotain tärkeää, kuten matematiikka tai fysiikkaa. Kielitaidon lisäksi pitää osata jotain hyödyllistä, jotta on jotain sanottavaa. Naiset osaavat kieliä, mutta eivät tiedä mitä sanoisivat.