Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni 30-40 -vuotias, vaativaa työtä tekevä nainen kiinnostuu päivittäin pleikkarilla pelaavasta miehestä?

Vierailija
01.08.2019 |

Otsikossa kysymys. Mietin, kuinka niuho olen kun en käsitä erään miehen tietokonepeliharrastusta. Itselleni on täysi turn off se, että joku todella nauttii räiskintäpeleistä.

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsitä miksi monet naiset kokee oikeudekseen määrittää mitä mies saisi harrastaa ja mitä ei. Mitä olisitte mieltä miehestä joka kieltäisi teiltä esimerkiksi hevostalleilun, koska perinteisesti se on ollut nuorten tyttöjen harrastus ja "kukaan itseään kunnioittava" aikuinen nainen ei semmoiseen sorru. Määrittelen tässä vauhtiin päästyäni ikärajoja muillekin harrastuksille:

- Hevoset Alle 18v

- Käsityöt Yli 50v

- Puutarhanhoito yli 45v

- Sauvakävely yli 65v

- Tosi-tv formaatista riippumatta Ei ikinä

- Harlekiini yms hömppäromaanit yli 15v, mutta alle 20v

- Yökerhossa bailaaminen 18 - 25v

- Pubit yli 40v

Uutisten katsominen/kuunteleminen on pakollista vähintään kerran päivässä

Lisäksi iltaohjelmaan tulee kuulua vähintään yksi dokumentti ja tunti itsensä kehumista eri sosiaalisissa medioissa, koska muiden kateus tulee ansaita

Mies saa mun puolesta pelata, jos ei häiritse muuta elämää tai teetä mulle lisätöitä.

Tosta sun listasta, että miksi käsityöt yli 50 v? Sukkien neulominen rentouttaa ja sitä voi tehdä miehen vieressä, kun pelaa pleikkaa...

Vierailija
162/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vässykät pelaa pleikkaria, tosi mies pelaa PC:llä.

Niin ne ajat muuttuu. 80-luvulla vielä naureskeltiin PC:n paskoille grafiikoille ja piippariäänille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisella odotan olevan muitakin kiinnostuksenkohteita kuin räiskintäpelit eli saa pelailla mutta jos pelaaminen on ainoa vapaa-ajan harrastus se on nounou.

Siinä taas täydellisen tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella annettu kommentti.

Niputetaan kaikki pelit räiskinnäksi.

No ok. Kaikki TV-sarjat on sitten vissiin salkkareita, ainoa juoma on siideri ja ainoa oikea mielipide tulee av-mamman näppäimistöltä.

Vierailija
164/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tuollaista konsolipelleä jaksa katsoa. PC master race!

Tosissaan siis, ei minua pelaava mies haittaa. Jokaisella on oikeus omiin harrastuksiin. Pelaaminen olisi ongelma vain jos sitä ei kykene kontrolloimaan. Eli mies jättäisi arkiset askareet tekemättä, ei kävisi töissä, jättäytyisi syrjään yhteisestä elämästä jne.

Vierailija
165/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pelaamisessa sitten niin ärsyttää? Ei se sen kummempaa tekemistä ole kuin sinkkuelämän katselu, facebookin ja instan selailu/päivittely tai kitaran soitto.

Yleensä ne, joita pelaaminen ärsyttää/kummastuttaa, eivät ole tutustuneet siihen sen enempää. "Ammutaan jotain mörköjä" - ja tähän se tietämys yleensä loppuukin. Hieman sama kommentoida jalkapalloa tyyliin "isot miehet juoksevat pallon perässä".

Osuit muuten naulan kantaan tuossa potkupallon kuvaamisessa. Typerä ja tylsä laji.

No mutta jalkapallossa ainakin liikutaan, eli kyllä se minusta on järkeenkäypää toimintaa. Tekee hyvää kropalle ja sitä kautta myös mielelle.

Golffia en taas ymmärrä itse yhtään. Pientä palloa lyödään pieneen reikään, ajellaan laiskoina pikkuautolla viheriöllä ja sitten vedetään hermot kun sen pienen pallon lyöminen pieneen reikään on niin vaikeaa. 

Jalkapallossa liikutaan. Ei kait nyt aikuinen mies potkupalloa pelaa? Sehän on semmonen neitien laji, jossa hipaisu aiheuttaa hirvittävät tuskat, joista toivutaan salamannopeasti, jos tuomari antaa vaparin tai jopa rankkarin!

Jalkapalloa katsovalla liikkuu enintään käden koukistaja ja suu, kun sinne lapataan sipsiä ja kaljaa.

Myös golfissa liikutaan. Hyvin harva ajaa sillä kärryllä, joten golf-kierroksella tulee helposti 5-10km kävelylenkki radasta riippuen.

Kommentistasi puuttui vain vertaus liikkuvaan palloon osumisesta.

Vierailija
166/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turn-on jos mies pelaisi tietokoneella, en ymmärrä konsoleita ollenkaan. Rakastan tietotekniikkaa ja olen panostanut omaan setupiini niin järkyttävän paljon, että olen toisaalta kyllä hieman jäävi sanomaan.

Telkkarin ja leffojen töllöttämistä en jaksa ollenkaan ja pidän sitä suoraan sanottuna vähän tyhmien ja yksinkertaisten ihmisten juttuna, pelaaminen aivan ylivertaista sen hömpän rinnalla. Ja totta kai pitää harrastaa myös liikuntaakin.

Terv. it-asiantuntijatyötä tekevä, 3-kymppinen, päivittäin pelaava nainen. 

Itse en ymmärrä aikuisia pelaajia, jotka dissaavat toisia pelaajia sen takia, että he pelaavat eri alustalla. Tuollaista voisi olettaa kuulevan lapsen suusta.

Terveisin nimimerkki ”Atari 2600:lla pelaamisen aloittanut”

Vierailija
167/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaavana naisena en taas yhtään ymmärrä telkkarin/Netflixin tölläämistä, se jos mikä olisi turn-off. Anteeksi nyt vain, mutta pidän kyllä tosi-tv:tä ja hömppäsarjoja (=suunnilleen kaikki muu kuin uutiset ja laatudokumentit) katsovia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, aivan käsittämättömän yksinkertaisina ja lapsellisina. Siinä ei mikään omaa interaktiota vaativa räiskintäkään voi olla huonompi vaihtoehto, sellaista aivotonta roskaa, etenkin nuo realityt. Tuntuu ihan absurdilta nuo pelaamisen väheksymiset kun tietää miten paljon keskivertokansalainen kuitenkin töllöttää passiivisena, aivot täysin narikassa, telkkarista sitä käsittämätöntä ja laadutonta kuraa illasta toiseen. Ja tuntitolkulla!

Silti kukaan ei sano: "menin miehen luo, missä oli telkkari olohuoneessa, hän kuulemma vieläpä katsoo sitä iltaisin! Ja mies silmäili samalla telkkarista tulevaa Putous/Emmerdale/Salkkarit/TIS/BB/Selviytyjät/Bachelor- jaksoa, jouduin sinnittelemään loppuillan, enkä aio olla enää tekemisissä niin lapsellisen miehen kanssa"

Miksi kuvittelet, että aloittaja katsoisi moista kuraa? Tuskinpa kovin moni tutkija, lääkäri yms. vaativaa työtä ihminen moiselle kuralle korviaan lotkauttaakaan.

Aloittajana voinen oikaista käsitystäsi koska en katso yhtäkään esimerkkinä käyttämääsi ohjelmaa telkkarista.

Koska nuo ovat hyväksyttyä valtavirtaa, mutta pelaaminen ei. Enpä usko, että pelaamista dissaavat ihmiset kuitenkaan jättäisivät telkkaria katsovan miehen, vaikka ajallisesti siihen menee saman verran aikaa ja esim. elokuviin keskitytään tietääkseni ihan samalla intensiteetillä. Luultavasti tässäkin ketjussa suhtauduttaisiin asiaan eri tavalla, jos pelaaminen ei olisi jotain niin vierasta ja ilmeisen pelottavaa. Jo se, että ei ole mitään tietoa minkälaisia pelejä edes on, kertoo jotain. Shakin peluu laudalla lienee varmasti ihan ok, mutta taas ison mittakaavan historialliset strategia-/resurssienhallintapelit tietokoneella ovat taas no-no. 

Esim. minä kokoan palapelejä, uppoudun niihin aivan täysin tuntikausiksi kerrallaan ja ne vievät julmetusti tilaakin. Koskaan en ole kuullut mitään negatiivista tästä. Mutta keittiön pöydän vallannutta palapeliä ihastellut ihminen taas ihmettelee, että miksi minulla on oma työhuone tietokoneella pelaamista varten, sellainenhan on ihan typerää ja aivotonta. Niin kuin palapelien tekeminen ei olisi...

Olen korkeasti koulutettu, harrastan aktiivisesti liikuntaa, luen, seuraan maailman menoa ja pelaan monta kertaa viikossa. Silti omassa työyhteisössänikin myös ne korkeimmin koulutetut ja kovapalkkaisimmat ihmiset, ihan johtoryhmää myöden, höpöttävät noista roskasarjoista, mutta eivät varmasti ymmärtäisi jos minä kertoisin pelaavani.

Jos mies kertoisi katsovansa Temppareita, saisi todellakin jäädä tutustuminen siihen. En tiedä, millaisessa työpaikassa olet mutta omassa tuttavapiirissäni ihmisen korkea älykkyystaso kieltämättä korrelloi positiivisesti vähäisen tosi-tv:n seuraamisen kanssa.

-ap

Opettelen uutta kieltä oppimiseen suunnitellut pelin avulla. Onko sekin no-no? Jos ei, niin miksi se on ok, mutta historiaa kertaava viihdepeli ei?

Se ei ole no-no, mutta aikasi menee turhaan.

Ja silti kumpikin meistä kirjoittaa Vauva-foorumille.

Huoh! Siis: tuolla lailla ei opi kieltä. Jos jotakuta kiinnostaa seisoa päällään, niin voi olla, että käyttää aikansa turhaan, mutta jos se vaikka on kivaa. En tuomitse.

Ai sun mielestä vaikka Duolingoa käyttämällä ei opi kieltä?

Oooookooooooo.

Vierailija
168/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turn-on jos mies pelaisi tietokoneella, en ymmärrä konsoleita ollenkaan. Rakastan tietotekniikkaa ja olen panostanut omaan setupiini niin järkyttävän paljon, että olen toisaalta kyllä hieman jäävi sanomaan.

Telkkarin ja leffojen töllöttämistä en jaksa ollenkaan ja pidän sitä suoraan sanottuna vähän tyhmien ja yksinkertaisten ihmisten juttuna, pelaaminen aivan ylivertaista sen hömpän rinnalla. Ja totta kai pitää harrastaa myös liikuntaakin.

Terv. it-asiantuntijatyötä tekevä, 3-kymppinen, päivittäin pelaava nainen. 

Itse en ymmärrä aikuisia pelaajia, jotka dissaavat toisia pelaajia sen takia, että he pelaavat eri alustalla. Tuollaista voisi olettaa kuulevan lapsen suusta.

Terveisin nimimerkki ”Atari 2600:lla pelaamisen aloittanut”

Siis tosi monihan aikuinen mies dissaa konsolipelaajia.

Vierailija
169/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pelannut aina, itse on koskaan. Nyt ollaan 35 ja ei se pelaaminen edelleen mua haittaa, ihana kun toinen jaksaa innostua ja harrastaa. Ja on tutustunut pelien kautta satoihin ihmisiin (on muutenkin mega sosiaalinen, itse olen introvertti).

Oon joskus toki miettinyt vieko pelit aikaa kaikelta muulta.. kun on jo 35 ja ei harrasta liikuntaa ollenkaan, ei kokkaa tai kiinnostu terveellisemmasta ruuasta. Ja tavallaan on aina kiire, kun se peli vie ja on joku turnaus jatkuvasti.

Itse pelaamista en ajattele negatiivisena, se on miehen harrastus ja se nauttii pelaamisesta. Mutta tosiaan se, ettei aikaa ole monille muille asioille on negatiivista. En silti valita, se on miehen asia.

Vierailija
170/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi,jos mies hoitaisi oman osuuden kotitöistä ym.Jokaisella on oikeus tehdä asioita,joista nauttii.Pelin äänet voisi minua ääniherkkänä ärsyttää,jos ne olis kovalla.Siihenkin on ratkasu:kuulokkeet :D

Vierailija
171/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni mies kiinnostuu kananpersehiuksia kantavasta selluliitin ympäröimästä naisesta joka potee vauvakuumetta....

Vierailija
172/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli ehkä trolli, mutta näitä pelivihaajia on nähty kasapäin oikeassa elämässä. Ovat myös aina todella aggressiivisia, mustavalkoisia, negatiivisia ja pelottavia ihmisiä.

Vierailija
173/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nelikymppinen pelaa, oli mies tai nainen, niin ei... ei... Ehkä nuorempi sukupolvi pitää sitä normaalina, mutta mulle se on lasten juttuja.

N44

Vierailija
174/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta siitä, että konsoli- ja tietokonepelejä on ollut olemassa vuosikymmeniä on ala ilmeisesti kuitenkin vielä niin nuori, että pelaamista pidetään lasten hommana.

Kuitenkin maailman ensimmäiset tietokonepelit ohjelmoivat koneita työkseen käyttäneet insinöörit omaksi (ja työkavereiden) huviksi.

Vierailija
175/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naisen ”vaativa” työ liittyy asiaan? Tai mikä helkutti edes on vaativa työ?

Keskinkertaisuuksille konttorihommatkin voivat olla vaativia. Kansainvälisen luokan tiede ja taide vaativat tekijältään paljon, kaikki muu vähempi, enempi turhaa puuhastelua. Pelien pelailu on ihan kehittävää nuorena, mutta onhan se hieman lapsellista naputtaa vielä aikuisenakin. Mutta enpä tuomitse, koska itsekin suunnittelen tällä hetkellä sivutoimena erästä peliä, ja noissa hommissa tienaa oikein mukavasti!

Vierailija
176/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naisen ”vaativa” työ liittyy asiaan? Tai mikä helkutti edes on vaativa työ?

Keskinkertaisuuksille konttorihommatkin voivat olla vaativia. Kansainvälisen luokan tiede ja taide vaativat tekijältään paljon, kaikki muu vähempi, enempi turhaa puuhastelua. Pelien pelailu on ihan kehittävää nuorena, mutta onhan se hieman lapsellista naputtaa vielä aikuisenakin. Mutta enpä tuomitse, koska itsekin suunnittelen tällä hetkellä sivutoimena erästä peliä, ja noissa hommissa tienaa oikein mukavasti!

Lapsellisuus on omassa päässäsi,

Vierailija
177/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on pelannut aina, itse on koskaan. Nyt ollaan 35 ja ei se pelaaminen edelleen mua haittaa, ihana kun toinen jaksaa innostua ja harrastaa. Ja on tutustunut pelien kautta satoihin ihmisiin (on muutenkin mega sosiaalinen, itse olen introvertti).

Oon joskus toki miettinyt vieko pelit aikaa kaikelta muulta.. kun on jo 35 ja ei harrasta liikuntaa ollenkaan, ei kokkaa tai kiinnostu terveellisemmasta ruuasta. Ja tavallaan on aina kiire, kun se peli vie ja on joku turnaus jatkuvasti.

Itse pelaamista en ajattele negatiivisena, se on miehen harrastus ja se nauttii pelaamisesta. Mutta tosiaan se, ettei aikaa ole monille muille asioille on negatiivista. En silti valita, se on miehen asia.

Mitä sinä saat tästä suhteesta? Varsinkin kun mies ei ole läsnä tässä reaalimaailmassa?

Vierailija
178/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nää juppeilut. Oma korkeastikoulutettu katselee kaikki tempparit läpi ja muut vastaavat. Ilmeisesti hyvin unohtuu työasiat ja stressaa vähemmän.

Valitettavasti nykyisin se korkeampi koulutus ei liity mitenkään sivistykseen.

Vierailija
179/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaavana naisena en taas yhtään ymmärrä telkkarin/Netflixin tölläämistä, se jos mikä olisi turn-off. Anteeksi nyt vain, mutta pidän kyllä tosi-tv:tä ja hömppäsarjoja (=suunnilleen kaikki muu kuin uutiset ja laatudokumentit) katsovia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, aivan käsittämättömän yksinkertaisina ja lapsellisina. Siinä ei mikään omaa interaktiota vaativa räiskintäkään voi olla huonompi vaihtoehto, sellaista aivotonta roskaa, etenkin nuo realityt. Tuntuu ihan absurdilta nuo pelaamisen väheksymiset kun tietää miten paljon keskivertokansalainen kuitenkin töllöttää passiivisena, aivot täysin narikassa, telkkarista sitä käsittämätöntä ja laadutonta kuraa illasta toiseen. Ja tuntitolkulla!

Silti kukaan ei sano: "menin miehen luo, missä oli telkkari olohuoneessa, hän kuulemma vieläpä katsoo sitä iltaisin! Ja mies silmäili samalla telkkarista tulevaa Putous/Emmerdale/Salkkarit/TIS/BB/Selviytyjät/Bachelor- jaksoa, jouduin sinnittelemään loppuillan, enkä aio olla enää tekemisissä niin lapsellisen miehen kanssa"

Miksi kuvittelet, että aloittaja katsoisi moista kuraa? Tuskinpa kovin moni tutkija, lääkäri yms. vaativaa työtä ihminen moiselle kuralle korviaan lotkauttaakaan.

Aloittajana voinen oikaista käsitystäsi koska en katso yhtäkään esimerkkinä käyttämääsi ohjelmaa telkkarista.

Koska nuo ovat hyväksyttyä valtavirtaa, mutta pelaaminen ei. Enpä usko, että pelaamista dissaavat ihmiset kuitenkaan jättäisivät telkkaria katsovan miehen, vaikka ajallisesti siihen menee saman verran aikaa ja esim. elokuviin keskitytään tietääkseni ihan samalla intensiteetillä. Luultavasti tässäkin ketjussa suhtauduttaisiin asiaan eri tavalla, jos pelaaminen ei olisi jotain niin vierasta ja ilmeisen pelottavaa. Jo se, että ei ole mitään tietoa minkälaisia pelejä edes on, kertoo jotain. Shakin peluu laudalla lienee varmasti ihan ok, mutta taas ison mittakaavan historialliset strategia-/resurssienhallintapelit tietokoneella ovat taas no-no. 

Esim. minä kokoan palapelejä, uppoudun niihin aivan täysin tuntikausiksi kerrallaan ja ne vievät julmetusti tilaakin. Koskaan en ole kuullut mitään negatiivista tästä. Mutta keittiön pöydän vallannutta palapeliä ihastellut ihminen taas ihmettelee, että miksi minulla on oma työhuone tietokoneella pelaamista varten, sellainenhan on ihan typerää ja aivotonta. Niin kuin palapelien tekeminen ei olisi...

Olen korkeasti koulutettu, harrastan aktiivisesti liikuntaa, luen, seuraan maailman menoa ja pelaan monta kertaa viikossa. Silti omassa työyhteisössänikin myös ne korkeimmin koulutetut ja kovapalkkaisimmat ihmiset, ihan johtoryhmää myöden, höpöttävät noista roskasarjoista, mutta eivät varmasti ymmärtäisi jos minä kertoisin pelaavani.

Jos mies kertoisi katsovansa Temppareita, saisi todellakin jäädä tutustuminen siihen. En tiedä, millaisessa työpaikassa olet mutta omassa tuttavapiirissäni ihmisen korkea älykkyystaso kieltämättä korrelloi positiivisesti vähäisen tosi-tv:n seuraamisen kanssa.

-ap

Entäs sitten muu pelaaminen? Leikkimielisyyshän on kiinteä osa ihmisluontoa ja meistä valtaosa toteuttaa sitä puolta jotenkin. Onko lautapelit (kuten em. shakki), korttipelit (pasianssista pokeriin), palapelit, arpa- ja onnenpelit ja sen sellaiset sitten eri asia? Tai kilpaileminen urheilussa (itse suorittavana tai vaikkapa kisakatsomossa veikkaamalla kavereiden kanssa), tietovisailussa tai muistissa? Pokemon go, geokätköily, suunnistus? Tai mitenkä vaikka kalastaminen? Itse koen senkin hyvin samankaltaiseksi (samaan tapaan palkitsevaksi ja jännitystä tuottavaksi, täysin immersiiviseksi) touhuksi kuin monet tietokonepelit.

Opettelen uutta kieltä oppimiseen suunnitellut pelin avulla. Onko sekin no-no? Jos ei, niin miksi se on ok, mutta historiaa kertaava viihdepeli ei? 

Yritän siis nyt vain ymmärtää, että miksi sen leikkimielisyyden ja uteliaisuuden tyydyttäminen joillakin tavoilla on parempaa kuin toisilla.

Kai tässä on se aspekti, että tekeekö ja kokeeko oikeasti jotain vai istuuko koneen ääressä ja hakkaa näppistä tai ohjainta. Opetuspelien tarkoitus on sentään opettaa jotain konkreettista esimerkeissäsi vieraan kielen taito tai tiedot historiasta. Mitä hyötyä on hakata vaikkapa CSsää aamusta iltaan?

Mitä hyötyä on em. palapeleistä? Tai pasianssista? CS:ssää en ole pelannut koskaan, mutta sitä hakannut kaverini puhuu aivan käsittämättömän hyvää englantia ja kuulemma juurikin sen ansiosta.

Ikävä kyllä näillä peleistä "hyvän" kielitaidon saaneiden kielitaito on hyvin kapea. Sanavarasto yksipuolinen ja kieli jää hyvin yksiuloitteiseksi. Pitkälti mennään vielä sen amerikaanin puolelle kunnon englannin n sijaan.

Vierailija
180/182 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsitä miksi monet naiset kokee oikeudekseen määrittää mitä mies saisi harrastaa ja mitä ei. Mitä olisitte mieltä miehestä joka kieltäisi teiltä esimerkiksi hevostalleilun, koska perinteisesti se on ollut nuorten tyttöjen harrastus ja "kukaan itseään kunnioittava" aikuinen nainen ei semmoiseen sorru. Määrittelen tässä vauhtiin päästyäni ikärajoja muillekin harrastuksille:

- Hevoset Alle 18v

- Käsityöt Yli 50v

- Puutarhanhoito yli 45v

- Sauvakävely yli 65v

- Tosi-tv formaatista riippumatta Ei ikinä

- Harlekiini yms hömppäromaanit yli 15v, mutta alle 20v

- Yökerhossa bailaaminen 18 - 25v

- Pubit yli 40v

Uutisten katsominen/kuunteleminen on pakollista vähintään kerran päivässä

Lisäksi iltaohjelmaan tulee kuulua vähintään yksi dokumentti ja tunti itsensä kehumista eri sosiaalisissa medioissa, koska muiden kateus tulee ansaita

Katsoppas kun yleensä ihmiset kehittyy vanhetessaan. Hyvin harva teininä ratsastanut ratsastaa kolmekymppisenä. Tai nuorena balettia tanssinut ,tanssii nelikymppisenä. Pelaajat jämähtää henkisesti teini-ikään.