Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni 30-40 -vuotias, vaativaa työtä tekevä nainen kiinnostuu päivittäin pleikkarilla pelaavasta miehestä?

Vierailija
01.08.2019 |

Otsikossa kysymys. Mietin, kuinka niuho olen kun en käsitä erään miehen tietokonepeliharrastusta. Itselleni on täysi turn off se, että joku todella nauttii räiskintäpeleistä.

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että oikein vaativaa työtä? No, suurinosa töistä on joillekin vaativaa. En kyllä menisi kehuskelemaan, että työt on minulle vaativia.

Koetko saavasi jotain ylemmyyttä, kun halveksut vaikka pleikkaa pelaavia? Ihan yhtä hyvin joku voisi halvelksia sinun harrastuksiasi, vaikka kuinka hienoja ja yleviä ne sinun mielestäsi ovatkin.

Lähinnä minua säälittää nämä ihmiset, jotka hakevat toisten hyväksyntää esiintymällä 'paremman luokan' ihmisinä.

Nämä pelaajat nyt vaan ovat jääneet henkisesti lapsen tasolle.

"Minä nyt vaan olen parempi kuin muut, phyi!"

Vierailija
102/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus siinä missä muutkin harrastukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan syvältä koko peliteollisuus, kun lukutaito ja kädentaidot rapistuvat peliteollisuuden kiittäessä.

Nimeonmaan kädentaidot/motoriikka ja yleensä kielitaidot parantuvat pelatessa.

Höpöhöpö. Joku vieras kieli ehkä

Ei.

Vierailija
104/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on taustalla yleensä se, että naista ärsyttää että miehen huomio kiinnittyy johonkin muuhun kuin häneen. Siihen yhdistettynä vielä se, että kun ei ole yhtään tutustunut aiheeseen, niin mielikuva pelaamisesta on joku aivoton räiskiminen. Voi tulla myös vähän ulkopuolinen olo, kun pelikulttuuri kasvaa jatkuvasti isommaksi ja isommaksi ja itse ei osaa kuin laittaa Tempparit päälle telkkarista.

Vai oikein "pelikulttuuri". Aivottomien massojen dopamiinibileet ne on, jolla peliyhtiöt rahastaa koukuttamiaan rassukoita. Pakoa todellisuudesta ja mielihyvää mielikuvitussuorituksista. Itse en tunne ketään joka seuraisi jotain " temppareita" , olipa ne nyt mitä tahansa.

Vierailija
105/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että oikein vaativaa työtä? No, suurinosa töistä on joillekin vaativaa. En kyllä menisi kehuskelemaan, että työt on minulle vaativia.

Koetko saavasi jotain ylemmyyttä, kun halveksut vaikka pleikkaa pelaavia? Ihan yhtä hyvin joku voisi halvelksia sinun harrastuksiasi, vaikka kuinka hienoja ja yleviä ne sinun mielestäsi ovatkin.

Lähinnä minua säälittää nämä ihmiset, jotka hakevat toisten hyväksyntää esiintymällä 'paremman luokan' ihmisinä.

Ketjukin osoittaa, että heillä argumentaatio on lapsen tasolla.

Vierailija
106/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ennakkoluuloisilla ylemmyydentuntoisilla rouvilla saattaa olla ajoittain vaikeuksia koota yhteen perusteltuja argumentteja.

Vierailija
107/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tyhjänpäiväisissä ja typerissä harrastuksissa ei ilmeisesti ole mitään turn off-efektiä...

Vierailija
108/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaavana naisena en taas yhtään ymmärrä telkkarin/Netflixin tölläämistä, se jos mikä olisi turn-off. Anteeksi nyt vain, mutta pidän kyllä tosi-tv:tä ja hömppäsarjoja (=suunnilleen kaikki muu kuin uutiset ja laatudokumentit) katsovia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, aivan käsittämättömän yksinkertaisina ja lapsellisina. Siinä ei mikään omaa interaktiota vaativa räiskintäkään voi olla huonompi vaihtoehto, sellaista aivotonta roskaa, etenkin nuo realityt. Tuntuu ihan absurdilta nuo pelaamisen väheksymiset kun tietää miten paljon keskivertokansalainen kuitenkin töllöttää passiivisena, aivot täysin narikassa, telkkarista sitä käsittämätöntä ja laadutonta kuraa illasta toiseen. Ja tuntitolkulla!

Silti kukaan ei sano: "menin miehen luo, missä oli telkkari olohuoneessa, hän kuulemma vieläpä katsoo sitä iltaisin! Ja mies silmäili samalla telkkarista tulevaa Putous/Emmerdale/Salkkarit/TIS/BB/Selviytyjät/Bachelor- jaksoa, jouduin sinnittelemään loppuillan, enkä aio olla enää tekemisissä niin lapsellisen miehen kanssa"

Miksi kuvittelet, että aloittaja katsoisi moista kuraa? Tuskinpa kovin moni tutkija, lääkäri yms. vaativaa työtä ihminen moiselle kuralle korviaan lotkauttaakaan.

Aloittajana voinen oikaista käsitystäsi koska en katso yhtäkään esimerkkinä käyttämääsi ohjelmaa telkkarista.

Koska nuo ovat hyväksyttyä valtavirtaa, mutta pelaaminen ei. Enpä usko, että pelaamista dissaavat ihmiset kuitenkaan jättäisivät telkkaria katsovan miehen, vaikka ajallisesti siihen menee saman verran aikaa ja esim. elokuviin keskitytään tietääkseni ihan samalla intensiteetillä. Luultavasti tässäkin ketjussa suhtauduttaisiin asiaan eri tavalla, jos pelaaminen ei olisi jotain niin vierasta ja ilmeisen pelottavaa. Jo se, että ei ole mitään tietoa minkälaisia pelejä edes on, kertoo jotain. Shakin peluu laudalla lienee varmasti ihan ok, mutta taas ison mittakaavan historialliset strategia-/resurssienhallintapelit tietokoneella ovat taas no-no. 

Esim. minä kokoan palapelejä, uppoudun niihin aivan täysin tuntikausiksi kerrallaan ja ne vievät julmetusti tilaakin. Koskaan en ole kuullut mitään negatiivista tästä. Mutta keittiön pöydän vallannutta palapeliä ihastellut ihminen taas ihmettelee, että miksi minulla on oma työhuone tietokoneella pelaamista varten, sellainenhan on ihan typerää ja aivotonta. Niin kuin palapelien tekeminen ei olisi...

Olen korkeasti koulutettu, harrastan aktiivisesti liikuntaa, luen, seuraan maailman menoa ja pelaan monta kertaa viikossa. Silti omassa työyhteisössänikin myös ne korkeimmin koulutetut ja kovapalkkaisimmat ihmiset, ihan johtoryhmää myöden, höpöttävät noista roskasarjoista, mutta eivät varmasti ymmärtäisi jos minä kertoisin pelaavani.

109/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korjaan tietokoneita ja kannattaa tietää minkälaisia pelejä pelataan, jotta voin suositella tiettyä tehotasoa.

Olen pelannu pc pelejä koko ikäni ja tämä onkyllä nykyään ammatti millä voi tienata miljoonia (e-sports), että ime ap kivee!

Itse et vaan osaa, niin muutkaan ei saisi! Tää on se yleisin mistä ollaan kateellisia; "kun tolla on ja mulla ei".

Vierailija
110/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ennakkoluuloisilla ylemmyydentuntoisilla rouvilla saattaa olla ajoittain vaikeuksia koota yhteen perusteltuja argumentteja.

Voi voi kun toista taas lapsettaa. Eikö äiskä kannustanut nuorena oikeiden harrastusten pariin?

Vierailija
111/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Minä korjaan tietokoneita ja kannattaa tietää minkälaisia pelejä pelataan, jotta voin suositella tiettyä tehotasoa.

Olen pelannu pc pelejä koko ikäni ja tämä onkyllä nykyään ammatti millä voi tienata miljoonia (e-sports), että ime ap kivee!

Itse et vaan osaa, niin muutkaan ei saisi! Tää on se yleisin mistä ollaan kateellisia; "kun tolla on ja mulla ei".

Mietitäänpä sitten sitä, minä ko pelaaja yltää niihin miljoona- ansioihin vs. Monikko tuhlaa aikaansa turhaan pelaamalla.?

112/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vässykät pelaa pleikkaria, tosi mies pelaa PC:llä.

Aito pelaaja on kasannut ja kellottanut oman tehokoneensa.

Vierailija
113/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMS85 kirjoitti:

Mietitäänpä sitten sitä, minä ko pelaaja yltää niihin miljoona- ansioihin vs. Monikko tuhlaa aikaansa turhaan pelaamalla.?

Minä ko = moniko?

Montako miljoonaa teikäinen on ansainnut?

Vierailija
114/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun toista taas lapsettaa. Eikö äiskä kannustanut nuorena oikeiden harrastusten pariin?

Kyllä ja opetti lisäksi eritoten toisten kunnioittamista ja käytöstapoja.

Vierailija
115/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä.

PC se olla pitää.

Vierailija
116/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Tuo on muuten myös pelaavien miesten näkemys pelaavista naisista (tosin, emmehän me osaa edes pelata ja kuulumme keittiöön, duh). RTX 2080ti oli valehtelematta tuhota ystävyyssuhteeni vähemmän tienaavien miespuolisten ystävieni kanssa.

Vierailija
117/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaavana naisena en taas yhtään ymmärrä telkkarin/Netflixin tölläämistä, se jos mikä olisi turn-off. Anteeksi nyt vain, mutta pidän kyllä tosi-tv:tä ja hömppäsarjoja (=suunnilleen kaikki muu kuin uutiset ja laatudokumentit) katsovia ihmisiä, sukupuolesta riippumatta, aivan käsittämättömän yksinkertaisina ja lapsellisina. Siinä ei mikään omaa interaktiota vaativa räiskintäkään voi olla huonompi vaihtoehto, sellaista aivotonta roskaa, etenkin nuo realityt. Tuntuu ihan absurdilta nuo pelaamisen väheksymiset kun tietää miten paljon keskivertokansalainen kuitenkin töllöttää passiivisena, aivot täysin narikassa, telkkarista sitä käsittämätöntä ja laadutonta kuraa illasta toiseen. Ja tuntitolkulla!

Silti kukaan ei sano: "menin miehen luo, missä oli telkkari olohuoneessa, hän kuulemma vieläpä katsoo sitä iltaisin! Ja mies silmäili samalla telkkarista tulevaa Putous/Emmerdale/Salkkarit/TIS/BB/Selviytyjät/Bachelor- jaksoa, jouduin sinnittelemään loppuillan, enkä aio olla enää tekemisissä niin lapsellisen miehen kanssa"

Miksi kuvittelet, että aloittaja katsoisi moista kuraa? Tuskinpa kovin moni tutkija, lääkäri yms. vaativaa työtä ihminen moiselle kuralle korviaan lotkauttaakaan.

Aloittajana voinen oikaista käsitystäsi koska en katso yhtäkään esimerkkinä käyttämääsi ohjelmaa telkkarista.

Koska nuo ovat hyväksyttyä valtavirtaa, mutta pelaaminen ei. Enpä usko, että pelaamista dissaavat ihmiset kuitenkaan jättäisivät telkkaria katsovan miehen, vaikka ajallisesti siihen menee saman verran aikaa ja esim. elokuviin keskitytään tietääkseni ihan samalla intensiteetillä. Luultavasti tässäkin ketjussa suhtauduttaisiin asiaan eri tavalla, jos pelaaminen ei olisi jotain niin vierasta ja ilmeisen pelottavaa. Jo se, että ei ole mitään tietoa minkälaisia pelejä edes on, kertoo jotain. Shakin peluu laudalla lienee varmasti ihan ok, mutta taas ison mittakaavan historialliset strategia-/resurssienhallintapelit tietokoneella ovat taas no-no. 

Esim. minä kokoan palapelejä, uppoudun niihin aivan täysin tuntikausiksi kerrallaan ja ne vievät julmetusti tilaakin. Koskaan en ole kuullut mitään negatiivista tästä. Mutta keittiön pöydän vallannutta palapeliä ihastellut ihminen taas ihmettelee, että miksi minulla on oma työhuone tietokoneella pelaamista varten, sellainenhan on ihan typerää ja aivotonta. Niin kuin palapelien tekeminen ei olisi...

Olen korkeasti koulutettu, harrastan aktiivisesti liikuntaa, luen, seuraan maailman menoa ja pelaan monta kertaa viikossa. Silti omassa työyhteisössänikin myös ne korkeimmin koulutetut ja kovapalkkaisimmat ihmiset, ihan johtoryhmää myöden, höpöttävät noista roskasarjoista, mutta eivät varmasti ymmärtäisi jos minä kertoisin pelaavani.

Jos mies kertoisi katsovansa Temppareita, saisi todellakin jäädä tutustuminen siihen. En tiedä, millaisessa työpaikassa olet mutta omassa tuttavapiirissäni ihmisen korkea älykkyystaso kieltämättä korrelloi positiivisesti vähäisen tosi-tv:n seuraamisen kanssa.

-ap

Vierailija
118/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MMS85 kirjoitti:

Ja mietitään samalla, kuinka moni tuhlaa aikaansa Salkkareihin, hömppä-romaaneihin, kissoihin, tms?

Vierailija
119/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on taustalla yleensä se, että naista ärsyttää että miehen huomio kiinnittyy johonkin muuhun kuin häneen. Siihen yhdistettynä vielä se, että kun ei ole yhtään tutustunut aiheeseen, niin mielikuva pelaamisesta on joku aivoton räiskiminen. Voi tulla myös vähän ulkopuolinen olo, kun pelikulttuuri kasvaa jatkuvasti isommaksi ja isommaksi ja itse ei osaa kuin laittaa Tempparit päälle telkkarista.

Olet väärässä. Minua ahdistaa se, että pelaaminen saa miehen vaikuttamaan vähä-älyiseltä. Ikään kuin irrallaan reaalimailmasta. Yhtä lailla ihmettelisin miestä, joka nauttii splatter-elokuvien katsomisesta.

En ole todellakaan nainen, joka katsoo Temppareita. En juurikaan katso televisiota koska ei ole aikaa siihen. Minua kiinnostaa mm. maailman tapahtumien seuraaminen, talousuutiset, politiikka, tiede sekä joiltakin osin myös kulttuuri. Omasta fyysisestä hyvinvoinnista tinkimättä.

En päivitä Instaa, en selaa Facebookia, en kerää laukkuja. Aika kapea kuva sinulla on naisista jos otaksut em. puuhien olevan yleisiäkin edes jollakin tavalla älyllisesti suuntautuneiden kesken. Vakka kantensa löytää ja varmasti somehömppänaisen vastakohta miehissä on konsolipelejä harrastava mies.

-ap

No, tottakai harrastat vain yleviä ja 'hienoja' juttuja, omien sanojesi mukaan. Ei kait kukaan noiden kommenttien jälkeen tulisi tänne kirjoittamaan, että kyllä ne illan kuluvat oikeastaan Unelmien poikamiestä ja Suomen paras palomies -formaatteja seuratessa. Mutta elättele vaan omia kuvitelmiasi korkeakulttuurisesta persoonastasi. Meillä muilla saattaa olla aiheesta hieman poikkeava mielipide?

Vierailija
120/182 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kertoisi katsovansa Temppareita, saisi todellakin jäädä tutustuminen siihen. En tiedä, millaisessa työpaikassa olet mutta omassa tuttavapiirissäni ihmisen korkea älykkyystaso kieltämättä korrelloi positiivisesti vähäisen tosi-tv:n seuraamisen kanssa.

-ap

Entäs sitten muu pelaaminen? Leikkimielisyyshän on kiinteä osa ihmisluontoa ja meistä valtaosa toteuttaa sitä puolta jotenkin. Onko lautapelit (kuten em. shakki), korttipelit (pasianssista pokeriin), palapelit, arpa- ja onnenpelit ja sen sellaiset sitten eri asia? Tai kilpaileminen urheilussa (itse suorittavana tai vaikkapa kisakatsomossa veikkaamalla kavereiden kanssa), tietovisailussa tai muistissa? Pokemon go, geokätköily, suunnistus? Tai mitenkä vaikka kalastaminen? Itse koen senkin hyvin samankaltaiseksi (samaan tapaan palkitsevaksi ja jännitystä tuottavaksi, täysin immersiiviseksi) touhuksi kuin monet tietokonepelit.

Opettelen uutta kieltä oppimiseen suunnitellut pelin avulla. Onko sekin no-no? Jos ei, niin miksi se on ok, mutta historiaa kertaava viihdepeli ei? 

Yritän siis nyt vain ymmärtää, että miksi sen leikkimielisyyden ja uteliaisuuden tyydyttäminen joillakin tavoilla on parempaa kuin toisilla.