Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä eroon ihastuksesta?

Vierailija
01.08.2019 |

Auttakaa mammat siskoa. Olen ihan korviani myöten ihastunut mieheen, joka on ihan älyttömän ristiriitainen. Hän piiritti minua pitkän aikaa ja kun lopulta lämpenin ja ihastuin itsekin, niin mies otti rajusti etäisyyttä ja sanoi, ettei välttämättä haluakaan mitään. Ottaa joskus yhteyttä ja ehdottaa tapaamista ja tekemistä, ottaa pienillä asioilla minua huomioon (tekee puolestani asioita), mutta on toisena hetkenä todella kylmä ja lähes tunteeton. Ei osaa sanoa mitä tuntee minua kohtaan, mutta kieltäytyy myöskin sanomasta, ettei tunne minua kohtaan mitään. On välistä todella hellä ja herkkä, kunnes taas yht äkkiä vetäytyy, on viileä, etäinen ja kylmä. Tapaamiset menevät hänen ehdoillaan ja hänen fiiliksiensä mukaisesti, enkä oikein edes ymmärrä, miten olen päätynyt tähän tilanteeseen. Olen todella turhautunut mieheen ja kaikkeen, haluaisin päästä tunteistani täysin eroon, mutta samanaikaisesti olen todella ihastunut.

En ymmärrä itseäni, en ymmärrä tunteitani. En halua tällaista, haluan ihmisen, joka on selkeä, turvallinen, joka haluaa nähdä minua ja panostaa minuun, joka välittää tunteistani silloinkin, vaikka itsellään on huono päivä. Haluan ihmisen, joka on yhtä ihastunut minuun mitä minä häneen. En todellakaan jaksa tällaista kissa-hiiri-leikkiä. Ongelmana on se, etten yleensä ihastu näin voimakkaasti ja tuntuu, että en pääse tunteistani eroon millään.

Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? Miten omat tunteet voi sammuttaa silloin, kun tilanteessa ei ole mitään järkeä eikä ihmiseltä todellisuudessa saa sitä, mitä oikeasti haluaa? Mikä ihme minua oikein vaivaa?!?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt järkeistää asiaa, yrittänyt kiinnostua muista, mutta tuntuu, että kukaan toinen mies ei vaan kolahda samalla tavalla. Meillä on mielestäni paljon yhteistä ja yhteisiä mielenkiinnon kohteita, samanlainen ajattelu- ja arvomaailma (ainakin suurimmaksi osaksi), samanlainen huumori...seksi on todella hyvää ja toimii jollain maagisella yhteydellä. Äh, hitto...silti tässä on vain ihan liikaa sellaista, mitä en itseäni kohtaan siedä. En ensinnäkään halua olla sellaisessa tunteessa, että roikun miehessä ja tämä mies saa minut tuntemaan niin. Ja haluan että minunkin tarpeitani ja toiveitani otetaan tunnetasolla huomioon, haluan ylipäätänsä sitä, että ihminen haluaa päästää minut lähelle.

Ap

Vierailija
2/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samassa tilanteessa. Tätä on jatkunut vuosia ja nyt mies on uudessa suhteessa. Edelleen on silti yhteydessä toisinaan ja ilmaisee tunteitaan. Itse en ole saanut tunteitani kuoletettua mitenkään. Olen ottanut välimatkaa, tapaillut muita ja pyrkinyt nauttimaan elämästä ilman miestä. Tunteet ei ole kadonneet yhtään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnä alas sillalta

Vierailija
4/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan varovaisuuteen, sillä mies saattaa olla reptiliaani. Se selittäisi sinun hysteriasi. Kehosi yrittää varoittaa sinua lähestyvästä uhasta!

Vierailija
5/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samassa tilanteessa. Tätä on jatkunut vuosia ja nyt mies on uudessa suhteessa. Edelleen on silti yhteydessä toisinaan ja ilmaisee tunteitaan. Itse en ole saanut tunteitani kuoletettua mitenkään. Olen ottanut välimatkaa, tapaillut muita ja pyrkinyt nauttimaan elämästä ilman miestä. Tunteet ei ole kadonneet yhtään mihinkään.

Pahin painajaiseni on, että minulle käy samoin. En halua sitä, haluan päästä tunteistani eroon. En halua haikailla tämän ihmisen perään vielä vuosienkin jälkeen...

Ap

Vierailija
6/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sua varalla jos sattuu oma tilanne muuttumaan.

Vierailija
7/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotan varovaisuuteen, sillä mies saattaa olla reptiliaani. Se selittäisi sinun hysteriasi. Kehosi yrittää varoittaa sinua lähestyvästä uhasta!

Entä jos minäkin olen liskoihminen ja tunnen siksi näin voimakasta yhteyttä miehen kanssa?

Ap

Vierailija
8/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sua varalla jos sattuu oma tilanne muuttumaan.

Mikä oma tilanne?

Ap

Vierailija
9/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kirjoittaa asioita ylös, harrastaa kivoja juttuja, nähdä kavereita, tehdä töitä ja muita velvollisuuksia, mutta mies pyörii ihan jatkuvasti mielessä. Haluaisin laittaa viestiä, mutta en halua ahdistella. Lopulta kuitenkin päädyn aina laittamaan jotain yhtenä/kahtena päivänä viikossa ja kadun aina jälkikäteen sitä, että otin yhteyttä. Koska en todellakaan halua roikkua. Mutta en halua tällaistakaan, että joudun miettimään, onko viesti kahtena päivänä viikossa liikaa.

Tämä tilanne on ihan perseestä ja omat tunteet on ihan perseestä. Tuntuu että mun mieli on pettäny mut ihan täysin.

Ap

Vierailija
10/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä oikeasti ole ketään, joka ois saanu pyöräytettyä vastaavassa tilanteessa aivonsa oikeille raiteilleen? Kesä loppuu kohta enkä haluaisi velloa tässä koko loppukesää.

Ap

Vierailija
11/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monilla naisilla on ollut tuollainen epäterve suhde jossain vaiheessa elämää. Myös minulla. Olet järkevä kun tiedät että sinun pitäisi päästä eroon tyypistä, vaikka hän ihana ja taivaallinen välillä onkin.

Miten mies ehdottaa tapaamista? Jos vain päättäisit että seuraavan kerran kun ottaa yhteyttä, vastaat kieltävästi tai torjuvasti tai sanot vaikka et nyt ei vähään aikaan käy. Mieti vaikka etukäteen nuo tilanteet ja tiedosta että tulee olemaan vaikea kieltäytyä, koska olet ihastunut. Älä katsele hänen kuviaan tai tutki somesta mitä hän tekee. Tuollaisilla pienillä jutuilla saatat saada etäisyyttä häneen omassa mielessäsi. Jonain päivänä toivottavasti huomaat, että tunne on laimentunut ja mietit mitä ihmettä oikein näit kyseisessä henkilössä.

Vierailija
12/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monilla naisilla on ollut tuollainen epäterve suhde jossain vaiheessa elämää. Myös minulla. Olet järkevä kun tiedät että sinun pitäisi päästä eroon tyypistä, vaikka hän ihana ja taivaallinen välillä onkin.

Miten mies ehdottaa tapaamista? Jos vain päättäisit että seuraavan kerran kun ottaa yhteyttä, vastaat kieltävästi tai torjuvasti tai sanot vaikka et nyt ei vähään aikaan käy. Mieti vaikka etukäteen nuo tilanteet ja tiedosta että tulee olemaan vaikea kieltäytyä, koska olet ihastunut. Älä katsele hänen kuviaan tai tutki somesta mitä hän tekee. Tuollaisilla pienillä jutuilla saatat saada etäisyyttä häneen omassa mielessäsi. Jonain päivänä toivottavasti huomaat, että tunne on laimentunut ja mietit mitä ihmettä oikein näit kyseisessä henkilössä.

Viestillä. Ja olen tietysti suostunut aina, kun mies on ehdottanut, koska olen ehtinyt ikävöimään häntä ja odottanut kovasti seuraavaa tapaamista. Tiedostan tuon, että ei todellakaan pitäisi suostua. Pitäisi sanoa seuraavan kerran, että nyt ei valitettavasti käy. Somea hän ei käytä. Tapaamme muutoin säännöllisesti tietyn asian puitteissa, joten täydellinen välttäminen olisi vaikeaa. Pitäisi vaihtaa ympyröitä ihan täysin.

Olen yrittänyt ottaa mielessäni etäisyyttä, olen sanonut itselleni lukemattomia kertoja, että tästä ei tule mitään, mies ei ole riittävän kiinnostunut, en halua tällaista, ansaitsen muuta...mutta aivot hannaa vastaan. Kun yritän järkeistää, niin samanaikaisesti mieleen tulvii muistoja kaikista ihanista ja hyvistä hetkistä, muistot miehen tuoksusta, miehen kosketuksesta, äänestä ja kaikesta.

Miten pitkään tällaisessa typerässä kaksijakoisessa olotilassa menee, ennen kuin tästä pääsee eroon? En todellakaan halua enkä aio laittaa enää viestiä, koska olen tällä hetkellä täysin väsynyt tähän kaikkeen. Olo on vaan aika...no, huono. Ikävöin ihan älyttömästi.

Ap

Vierailija
13/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan mahdollista, että mies pitää sinusta mutta pelkää että näyttäessään tunteensa sinä annatkin pakit. Me ihmiset vaan nyt olemme sellaisia, että pelaamme joskus tällaisia ihmissuhdepelejä, jotta emme rikkoisi itseämme. Jos mies ei sinusta ollenkaan pitäisi, hän olisi katkaissut välit jo kanssasi tai olisi ainakin tehnyt jo selväksi, että olette korkeintaan ystäviä.

Ihmissuhteet on vaikeita asioita, ja varsinkin miesten mieli muuttuu usein, ainakin omasta kokemuksesta voin näin väittää, sillä sen verran moni tapailemistani miehistä on ottanut myöhemmin yhteyttä, vaikka on minulle itse pakit aikoinaan antanut.

Älä ota mieheen mitään yhteyttä, hän kyllä ottaa sinuun, jos kiinnostusta on. Itsekin odottelen puhelua/viestiä omalta ihastukseltani, josta en itsekään ota selvää. Jos miehestä ei ala kuulua, kannattaa vaan yrittää unohtaa ja keskittyä oman hyvän olon tavoitteluun, tuli se hyvä olo sitten liikunnasta tai vaikka lukemisesta. Usko, että kaikella on tarkoitus, jopa sillä, että sinuun sattuu.

Vierailija
14/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihan mahdollista, että mies pitää sinusta mutta pelkää että näyttäessään tunteensa sinä annatkin pakit. Me ihmiset vaan nyt olemme sellaisia, että pelaamme joskus tällaisia ihmissuhdepelejä, jotta emme rikkoisi itseämme. Jos mies ei sinusta ollenkaan pitäisi, hän olisi katkaissut välit jo kanssasi tai olisi ainakin tehnyt jo selväksi, että olette korkeintaan ystäviä.

Ihmissuhteet on vaikeita asioita, ja varsinkin miesten mieli muuttuu usein, ainakin omasta kokemuksesta voin näin väittää, sillä sen verran moni tapailemistani miehistä on ottanut myöhemmin yhteyttä, vaikka on minulle itse pakit aikoinaan antanut.

Älä ota mieheen mitään yhteyttä, hän kyllä ottaa sinuun, jos kiinnostusta on. Itsekin odottelen puhelua/viestiä omalta ihastukseltani, josta en itsekään ota selvää. Jos miehestä ei ala kuulua, kannattaa vaan yrittää unohtaa ja keskittyä oman hyvän olon tavoitteluun, tuli se hyvä olo sitten liikunnasta tai vaikka lukemisesta. Usko, että kaikella on tarkoitus, jopa sillä, että sinuun sattuu.

Jotain luottamuspulaa/tunnehäikkää siinä on. Pitää osata ottaa nyt etäisyyttä. Ja hyväksyä kaikki se mikä tapahtuu tai jää tapahtumatta. On vaan todella vaikeaa, kun omat tunteet ovat niin vahvasti pelissä. Ja kun ihastun tällä tavalla ehkä kerran kymmenessä vuodessa...

Uskon samaa, että kaikilla tapaamillamme ihmisillä on aina jokin merkitys. Vaikka ihmissuhteesta ei loppujen lopuksi tulisikaan mitään. Jotain se silti aina opettaa, itsestämme ja toisista.

Ap

Vierailija
15/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain luottamuspulaa/tunnehäikkää siinä on. Pitää osata ottaa nyt etäisyyttä. Ja hyväksyä kaikki se mikä tapahtuu tai jää tapahtumatta. On vaan todella vaikeaa, kun omat tunteet ovat niin vahvasti pelissä. Ja kun ihastun tällä tavalla ehkä kerran kymmenessä vuodessa...

Uskon samaa, että kaikilla tapaamillamme ihmisillä on aina jokin merkitys. Vaikka ihmissuhteesta ei loppujen lopuksi tulisikaan mitään. Jotain se silti aina opettaa, itsestämme ja toisista.

Ap

Ihan samat tuntemukset täällä, pitää hammasta purra etten tartu puhelimeen ja soita / laita viestiä.

Vierailija
16/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan samat tuntemukset täällä, pitää hammasta purra etten tartu puhelimeen ja soita / laita viestiä.

Voitaisko tehdä tästä vertaistukiketju samassa tilanteessa oleville? Tsempattais toinen toisiamme, että ei laitella viestejä eikä mitään muutakaan? Ryhmässä olisi voimaa.

Ap

Vierailija
17/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu se on.

Vierailija
18/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin paukuttaa sua takaapäin, niin ihastut minuun. Problem solved.

Vierailija
19/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa, loppui kuin seinään kun mies löysi toisen.

Ei myöskään kertonut asiaa suoraan, lopetti vain yhteydenpidon eikä enää "ehtinyt nähdä."

Sen koomin ei tosiaan ole hänestä kuulunut..

Aikani olin rikki, mutta olen päässyt eteenpäin ja elän mieluummin ilman sitä epätietoisuutta ja vatvomista..

Vierailija
20/48 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa... Pahintahan tässä tosiaan on se tietämättömyys. Olisi niin helppoa kun mies vaan laittaisi viestiä, että ei halua tavata enää. Tottakai se tuntuisi pahalta, mutta olisi silti parempi kuin tällainen odottelu ja kärvistely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi