Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tilaat grilliltä?

Vierailija
01.08.2019 |

Kertokaa mitä yleensä tilaatte, mausteet, lisätäytteet jne.
Itse tilaan aina makkaraperunat kaikilla mausteilla (sinappi,ketsuppi,kurkkusalaatti,sipuli?) Ja lisäksi aurajuusto.
Haluan rohkaistua ottamaan välillä jotain muuta. Mitä sinä siis syöt kun käyt grillillä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha hanpurilaisen munala ja puolikas maito. Ikinä en ottaisi lihistä nakila, pahinta moskaa pelkällä ketsupilla maustettuna mut vankilassa melkein ainoo herkku mitä saa kantinin antimesta tehtyä. Ja maistuu siellä kerroksilla kun saapaskiljua juotu. Sivilisä aina tietää grilliä jos joku ottaa lihiksen nakila ja pelkällä ketsupilla (vankilassa sinappi pannassa kun sitä voi käsiin hierottu a käyttää sillan että käy kasvoihin ja silimii kiinni sama chilit ja muut pippurit) että linnanruuna

Onko niitä muunkinlaisia kuin jauhelihahampurilaisia ;)

ps. eikös siellä linnassa anneta kaikenlaista opetusta? Ensi kerralla, kun olet kiven sisässä, niin pyydä tuplasatsit äidinkielen opetusta ja etenkin sen kirjallista ilmaisua.

Vierailija
22/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset kaikilla mausteilla. Mikä siinä on kun kotona itte laittaa ranskikset uunissa ja on ostanut kurkkusalaatit ja muut sörsselit niin ei se maistu samalle kun grilliltä ostettu? Vaikka olis ihan yhtä kännissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna kaikilla nakeilla.

Vierailija
24/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topkaksfemmakaikil

Vierailija
25/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset kaikilla mausteilla. Mikä siinä on kun kotona itte laittaa ranskikset uunissa ja on ostanut kurkkusalaatit ja muut sörsselit niin ei se maistu samalle kun grilliltä ostettu? Vaikka olis ihan yhtä kännissä

Koske ne on uppopaistettu öljyssä.

Vierailija
26/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä sun tätä.

Kuopio 😊

Vierailija
27/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ilman sinappia ja majoneesia.

Eli mausteeksi laitetaan ketsuppi, sipuli ja suolakurkut/kurkkusalaatti ja mitä nyt sitten salaatinsuikaleita tulee oheen.

Parhaat on rapeita ja suolasia, ehkä grillimaustettuja.

Huonoimmat on suolattomia ja velttoja, puoliraakoja.

Ja maito on näille sopiva juoma, muutoin en maitoa juo, mutta grilliranskalaisten kanssa on saatava.

Aaaegh, taitaa grilli kutsua tänään.....

Vierailija
28/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään maistu, kun sinä ne uunissa paahdat. Jos haluat samanlaisia, tai parempia, kuin grillillä, niin osta rasvakeitin, niitä saa aivan käypiä parilla-kolmellakympillä. Itse kun teen silloin tällöin ranskalaisia kotona, niin teen ne kokonaan alusta saakka raakoista perunoista viipaloiden ja rasvakeittimessä paistaen ja tulee parempia, kuin yhdelläkään grillillä.

Vierailija
29/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt grillillä yhden kerran tällä vuosituhannella. Viimeksi joskus 2005.

Mitä siellä on tarjolla? Pitäisi ensin tietää, niin voisi päättää mitä ottaa?

Vierailija
30/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärämätsi kuivilla mausteilla tai kuuma koira kaikilla t. nokialaine

Vierailija
31/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sun tätä.

Kuopio 😊

En tiedä lainaamastasi kirjoittajasta, mutta itse syön ainakin "sitä sun tätää" Hämeenlinnassa. Kyseisellä nimellä taidetaan myydä grilliannoksia aika monellakin paikkakunnalla ja kaikkialla se lienee myös hieman toisistaan poikkeava.

Vierailija
32/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisoisin että grilleiltä sais myös kalahamppareita ja ranskalaisia joissa kalaa ohessa, kun kaikissa on aina vaan lihaa tai kanaa, niin saa tyytyä aina pelkkiin ranskalaisiin jos ei lihaa syö.

Luulis nyt että kala tekis kauppansa grillituoitteissa, minä ostaisin heti.

Mitta ei, lihää kaikissa muodoissaan ja vielä vähän enemmän lisaa, mutta ei edes yhtä kalahampurilaista.

Ei tässä kylässä ainakaan.

Vierailija
33/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo porilainen on sellainen jota pitäisi joskus maistaa, koskaan en ole uskaltanut, useasti pitänyt mutta kuitenkin ottanut ne makkaraperunat. Onko se oikeasti hyvä?

Joskus aikoinaan tuli otettua tuo usealla grillillä linjalla Oulu-Kajaani, ja vaihteli se tuotos kyllä todella paljon. Joissain se oli vain paahtoleipää/ranskanleipää ja välissä grillimakkarasta leikatut siivut.

Mutta porilainen on mun herkku, hamppari ei vedä sille vertoja.

Vierailija
34/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkispekkikset kaikilla muilla mausteilla paitsi sinapilla. Juomaksi vadelmamehu.

M 45

Vierailija
35/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo porilainen on sellainen jota pitäisi joskus maistaa, koskaan en ole uskaltanut, useasti pitänyt mutta kuitenkin ottanut ne makkaraperunat. Onko se oikeasti hyvä?

Joskus aikoinaan tuli otettua tuo usealla grillillä linjalla Oulu-Kajaani, ja vaihteli se tuotos kyllä todella paljon. Joissain se oli vain paahtoleipää/ranskanleipää ja välissä grillimakkarasta leikatut siivut.

Porilainen todellakin vaihtelee eri grilleillä suuresti, mutta alkuperäinen porilainen tehdään nimenomaan paahtoleivistä. Toki mikään grillimakkara ei tietenkään porilaiseen kuulu, vaan aito sipulimakkara, jota metsästäjänmakkara nimelläkin myydään. Itse kyllä kelpuutan väliin myös jahtimakkaran ja sipuliteemakkarankin mutta en enää lauantaimakkaraa.

Vierailija
36/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaskalla tilaan aina Juustoherkun kaikilla mausteilla. Mies ottaa aina Tabismiehen erikoisen kaikilla mausteilla.  Ja nyt rupes sit tekeen mieli Jaskan mättöä, pitäisköhän kipaista sinne "iltalenkillä" :)

Vierailija
37/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustohampurilainen ananaksella, mausteeksi salaatti, vähän majoneesia ja vähän ketsuppia.

Vierailija
38/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka kahdella nakilla, ketsupilla, talon sinapilla ja tuoreella kurkulla. Ja juomaksi tietty aito maito!

Vierailija
39/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porilainen todellakin vaihtelee eri grilleillä suuresti, mutta alkuperäinen porilainen tehdään nimenomaan paahtoleivistä. Toki mikään grillimakkara ei tietenkään porilaiseen kuulu, vaan aito sipulimakkara, jota metsästäjänmakkara nimelläkin myydään. Itse kyllä kelpuutan väliin myös jahtimakkaran ja sipuliteemakkarankin mutta en enää lauantaimakkaraa.

Itse käytän usein paahtoleipää, mutta grilliltä grillihinnoilla toivoisi toki saavansa täyttävän annoksen, ja se mikä lie pariloitu lättysämpylä passaa kyllä hyvin, aitoa tai ei.

Jahtia käytän itsekin, metsästäjää en ole kaupoissa edes koskaan nähnyt ja lauantaista pysyn itsekin nykyään loitolla. 

Vierailija
40/51 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän aina että tilaan tällä kertaa jotain muuta, kuin makkaraperunat, mutta viimeistään tiskillä päätän ottaa makkaraperunat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi