Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisissa naisilla kuuluu olla hiukset kiinni, mutta mulla on niin lyhyet ettei yllä kiinni koin pikkuponnarille

Vierailija
01.08.2019 |

Joten en saa mitään hienoa hillittyä kampausta.. mulla on luonnonkiharat ja mikä tää pituus olisi... Öö lyhyt polkka?

Miten laitan hiukset?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miestenkään (jos jollain on yhtä pitkät) hiusten mitään 'kuulu' olla kiinni ja en kyllä usko ,että kukaanpitkätukkainen  mies kenenkään kaverinsa tai edes vanhempiensa hautajaisten takia kokonaan muuttaisi tyyliään.

Minut  kyllä (kaikesta sovinnaissääntöjen noudattamisesta tiukasti kiinni pitävä) tätini painosti leikkauttamaan pitkän tukkani 12-vuotiaana ollessani kun oli isäni kuoli.

" Et kai nyt kehtaa häpäistä oman isäsi hautajaisia pitkällä  tukallasi ?" motkotti hän minulle ja sai sillä äitinikin pään lopulta käännytettyä siinä parturiasiassa. 

Oikeastaan hän olikin ,näin jälkeenpäin ajateltuna, aika kamala täti.

Piti suuressa arvossa mm. sitä,  etteivät pojat saa itkeä .

Eivät edes vanhempiensa hautajaisissa.

Heidän piti hänen mukaansa olla "sen verran hyvin kasvatettuja, ettei sellainen huono käytös tulisi heille mieleenkään.  

Halata ei myöskään sopinut, vain kättely ja "stoalainen" miehen asiallinen ,jylhä ja ilmeetön suru oli sallittua. 

Itse en myöhemmin sitten aikuisena (hänen vihdoin kuoltuaan) sitten surrutkaan  häntä oikeastaan lainkaan.

En myöskään ole kokenut minkäänlaista 'syyllisyyttä' sen vuoksi , etten surrut. 

Vierailija
22/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat pidennykset tai laitat peruukin niin sitten saat hiukset kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kaljuksi. Sillä on ratkaistu pyhä ongelma.

Vierailija
24/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä typeriä sääntöjä joita ihmiset ylläpitää.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3516849/saako-toisten-elamaan-puuttua?c…

Vierailija
25/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh teidän kanssa.

Miksi vetää överiksi kaikki?

Pukeutumisella kunnioitetaan ihmisiä, kyllä hautajaisissa saa itkeä ja surra, olit mies tai nainen.

Mutta minä tykkään etiketeistä, tykkään säännöistä. Niin kuin että poikien pitää ottaa hattu pois sisällä ollessa.

Ns. Sääntöjä.

Olkoot vanhoja sääntöjä, mutta mä tykkään dellaisista, miksi pitää raivota jos minä haluan kunnioittaa niitä?

Mitä se on sulta pois?

Vierailija
26/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh teidän kanssa.

Pukeutumisella kunnioitetaan ihmisiä, kyllä hautajaisissa saa itkeä ja surra, olit mies tai nainen.

Mutta minä tykkään etiketeistä, tykkään säännöistä. Niin kuin että poikien pitää ottaa hattu pois sisällä ollessa.

Ns. Sääntöjä.

Olkoot vanhoja sääntöjä, mutta mä tykkään dellaisista, miksi pitää raivota jos minä haluan kunnioittaa niitä?

Mitä se on sulta pois?

Ainii ikä unohtui kun kuitenkin kiinnostaa. Olen 23v

Kristillisen kasvatuksen saanut, mutta olen ateisti. En usko Jumaliin, mutta silti kunnioitan kaikkia.

Vierailija
27/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh teidän kanssa.

Ns. Sääntöjä.

Mitä se on sulta pois?

Sinä saat tykätä, kunhan et vaadi minua tykkäämään.

Vierailija
28/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä uskontokunnassa tällainen sääntö on? Evankelis-luterilaisessa kirkossa hautajaisiin voi mennä myös hiukset auki. 

Koskee kaikkia "arvokkaita" juhlia, jota hautajaiset ovat ja kaikkialla maailmassa.

Eikä ole pelkästään ev.lut.srk, vaan yhtälailla ortodokseja, katollisia jne. eikä suositus tule uskonnosta, vaan hyvistä käytöstavoista ja etiketistä.

Ja jos hiuksia ei saa kiinni (liian lyhyet) silloin voi pitää auki.

Vierailija
29/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh teidän kanssa.

Ns. Sääntöjä.

Mitä se on sulta pois?

Kristillisen kasvatuksen saanut, mutta olen ateisti. En usko Jumaliin, mutta silti kunnioitan kaikkia.

Ja minä olen 40, tapakristityn kasvatuksen saanut akateeminen pakana, enkä enää arvosta vanhoja tapoja kuten nuorena. Pidä etikettisäännöistä ihan vapaasti, kun et vaadi kaikkia muistamaan ja noudattamaan niitä.

Vierailija
30/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hulluna käytösoppaisiin ja keräilen niitä, mutta en muista että missään kirjassa olisi kerrottu, että hiusten pitää olla kiinni hautajaisissa. Sen muistan, että hautajaisissa pitäisi olla mustat vaatteet ja naisella hame. Itse olen ollut aina harmaassa jakkupuvussa ja hiukset auki.

Vierailija
31/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä uskontokunnassa tällainen sääntö on? Evankelis-luterilaisessa kirkossa hautajaisiin voi mennä myös hiukset auki. 

Koskee kaikkia "arvokkaita" juhlia, jota hautajaiset ovat ja kaikkialla maailmassa.

Eikä ole pelkästään ev.lut.srk, vaan yhtälailla ortodokseja, katollisia jne. eikä suositus tule uskonnosta, vaan hyvistä käytöstavoista ja etiketistä.

Nyt selvisi, miksi olin sukulaisen häissä ainoa, jolla oli hiukset auki. No, tehty mikä tehty.

Vierailija
32/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Jos hiukset ovat niin lyhyet ettei niitä saa kiinni, niin sitten niitä ei tietenkään laiteta kiinni. Itse en laittaisi pikkuponnarillekaan, koska hiukseni ovat niin liukkaat, että eivät kauaa pysy ponnarilla. Vain letitettyinä pysyvät kiinni.

Vierailija
33/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh teidän kanssa.

Ns. Sääntöjä.

Mitä se on sulta pois?

Ja minä olen 40, tapakristityn kasvatuksen saanut akateeminen pakana, enkä enää arvosta vanhoja tapoja kuten nuorena. Pidä etikettisäännöistä ihan vapaasti, kun et vaadi kaikkia muistamaan ja noudattamaan niitä.

No olenko vaatinut? En tietääkseni, mutta silti tulee paskaa niskaan. Sekään ei kuulu hyviin käytöstapoihin.

Vierailija
34/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu kysymys. Jos hiukset ovat niin lyhyet ettei niitä saa kiinni, niin sitten niitä ei tietenkään laiteta kiinni. Itse en laittaisi pikkuponnarillekaan, koska hiukseni ovat niin liukkaat, että eivät kauaa pysy ponnarilla. Vain letitettyinä pysyvät kiinni.

Joo, ehkä oli hassu asettelu kysymyksessä, pyysin siis ihan neuvoja mikä olisi arvokas tapa laittaa hiukset niin ettei hulmua naamalla. Mutta kaikki kiinnitti huomion ihan pois asianytimestä. Ja itse järkytyin vastaanotosta etten osannut tehdä tarkentavaa kysymystä.

Mietin onko hautajaisissa kamalaa jos sellaisilla pinneillä esim laittaa hiukset sivulle kiinni, kun on muotia nyt tosi monta pinniä vierekkäin.. jos ne pinnit on mustia tai huomaamattomia

Vierailija
35/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä sääntö. Kyllä jumala jyrähtää jos on hiukset aseteltu väärin/vääränlaiset. Onneksi en kuulu kirkkoon enkä ole enkä usko kirjauskontoihin.

Pyh, ei tuo mikään raamatullinen/kirkollinen sääntö ole vaan ap:n ihan ikioma päähänpinttymä.

Vierailija
36/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolensataa vuotta hautajaisissa käyneenä täytyy tunnustaa, että en ole tuollaisesta säännöstä koskaan kuullutkaan. Taitaa olla joku paikallinen erikoisuus, veikkaan Pohjanmaata. Enää ei edes vaatteiden tarvitse olla mustia vaan eräässän kuolinilmoituksessa luki "vainajan toivomuksesta ei suruasuja".

Vierailija
37/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hautajaisissa pitkät hiukset auki. En tiennyt tuosta säännöstä. 

Vierailija
38/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hulluna käytösoppaisiin ja keräilen niitä, mutta en muista että missään kirjassa olisi kerrottu, että hiusten pitää olla kiinni hautajaisissa. Sen muistan, että hautajaisissa pitäisi olla mustat vaatteet ja naisella hame. Itse olen ollut aina harmaassa jakkupuvussa ja hiukset auki.

Minulla on jostakin jäänyt käsitys, että nimenomaan pitäisi olla auki. Että hiustenkin pitäisi olla mahdollisimman vaatimattomasti, mitään kovin näyttävää kampausta ei saisi olla. Mutten tiedä pitääkö paikkaansa ja mistä olen tämän ajatuksen saanut.

Vierailija
39/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta!

Se on etiketti, ei uskontohomma

Vierailija
40/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinneillä saat lyhyille hiuksille kampauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän