7 vuotias ei suostu enää 18 aikaan nukkumaan!!
Aina ollaan laitettu kello 18 poika nukkumaan, jotta saataisiin miehen kanssa yhteistä aikaa ja joskus muutama olut television ääressä otetaan. Koko kesä ollut yhtä hel vet tiä! Valo haittaa, on jano, pissihätä jne! Hermot ei vaan kestä! Aiemmin mennyt mukisematta sänkyyn, vaikka ei olisi nukahtanutkaan silloin vielä, mutta on pysytellyt sängyssä. En tiedä miten tässä parisuhde kestää, jos ei enää saada yhtään yhteistä aikaa :(
Kommentit (31)
Ei hitto, mulla ikävä vanhoja Porvoolaisia. Näistä uusista ei ole mihinkään. 0/5
Oliko ap:n vanhemmilla sitten sama tyyli, että lapsi pois silmistä pikkukakkosen jälkeen, että saadaan "parisuhdeaikaa"? Vai mistä moinen älynväläys?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Lapseni on ollut aina hyvä nukkumaan ja kiltisti sänkyyn mennyt. Nyt alkanut uhmakkuus ja väittelee muutenkin kaikesta vastaan. Mm. Kun en suostu ostaa älypuhelinta (kun kavereillakin on), eikä ole tietokonetta jolla saisi pelata, tai pleikkaria yms. Jos on vapaa-aikaa niin saa katsoa dvd:eitä, jotka ovat mielestäni ihan tarpeeksi tuon ikäiselle. Vapaa-aikanaan saa tehdä hyödyllisiä asioita esim: uiminen, pyöräily, polttopuiden pinoaminen, ruohon leikkuu yms. Yritän kasvattaa lapsestani kunnon miestä, eikä sellaista mikä nykypäivänä on normaalia pullamössö lapsia, jotka vain ovat puhelimella tekemättä mitään. Kaikenlisäksi meillä herätään jo 5-6 välissä, jotta oppii kunnon rytmeihin alusta asti!
Ehtisi leikata ruohot ja tiskata jos nukkuu vasta 21
Vierailija kirjoitti:
Hyvään vanhaan aikaan sai lyödä lasta niin paljon että se suostui kaikkeen mitä vanhemmat vaativat. Nyt on lyöminen kielletty, joten vanhemmuus vaatii enemmän taitoa. Lyöminen täytyy korvata kiusaamisella. Sun pitää pilkata ja alistaa ja nöyryyttää sun lasta. Jätä se yksin, pompota sitä, huuda sille, uhkaile sitä. Kutsu se sun luokse ja kun se tulee niin ala huutaa "mitä sä nyt taas multa kaipaat? pois siitä mua häiritsemästä!" Kun se poistuu sun luota niin pian kutsu se sun luokse uudestaan ja taas huuda sille että lakkaisi häiritsemästä sua ja antaisi sun olla rauhassa. Huuda sille! Vain lyöminen on rikos. Pelottelu on luvallista. Vaikkei se olisi tehnyt mitään väärää niin rankaise sitä, pakota se seisomaan nurkassa pari tuntia. Älä anna sen nukkua öitä rauhassa. Herätä se yhtäkkiä keskellä yötä karjumalla sille ihan hulluna, revi se keittiöön ja syytä sitä jostain, ihan mistä vain, tai älä edes kerro sille mistä sä sitä syytät, huuda vain "taas sä olet tehnyt pahojasi!" ja sitten pakota se keskellä yötä seisomaan nurkassa pari tuntia. Ja kun se aamulla on tosi väsynyt eikä millään jaksaisi pysyä hereillä ja mennä kouluun niin syytä sitä, sen väsymys on sen syytä.
Tuolla lailla kun koulutat lastasi niin kyllä se pian lannistuu niin paljon ettei enää edes halua pysyä hereillä, menee ihan omatoimisesti nukkumaan joka päivä kello 18. Se tekee mukisematta myös kaiken mitä pyydät, ei ikinä väitä vastaan.
Noin helppoa se on. Mikset itse tajunnut? Miksei ihmiset nykyään osaa kasvattaa lapsiaan niinkuin mun vanhemmat kasvatti mut? Aivan avuttomia vanhemmat nykyään.
Nyt on jo aika sairasta, poika tekee paljon ruumiillista ohjelmaa, joten on ihan normaalia että menee aikaisin nukkuu. Kohta alkaa marjastuskausi ja pääsee perheen kanssa metsään rämpimään ja telttailemaan. Silloin saa mennä nukkumaan hieman myöhempään, mutta silloin on jo niin väsynyt että haluaa itse mennä aikaisin nukkuu. Oltaisiin laitettu poika steiner kouluun muuten, joka on meidän arvojamme lähellä. Mutta paikkakunnallamme ei ole kyseistä koulua
Toivottavasti ap:lle valkenee viimeistään nyt, että hänen tapansa on tosi outo. 7v jo klo 18 yöunille? Wtf? Mun 1v ja 3v ei kyllä todellakaan mene vielä klo 18 nukkumaan. Lähemmäs klo 21 menevät ja silti meillä on miehen kanssa parisuhdeaikaa.
Jos tämä on totta, niin miten se lapsi pystyy ottamaan mitään harrastuksia tai tapaamaan kavereita?
Ja aiotteko tätä pitkäänkin jatkaa?
Joutuuko lapsi sanomaan kavereille loppuiltapäivästä, että pitää kiiruhtaa kotiin kun nukkumaanmenoaika lähenee?
En tiedä miten nykyään on, mutta omana peruskouluaikana 90-luvulla meillä saattoi olla jo 2. tai 3. luokalla klo 15 päättyviä koulupäiviä. Siinä ei paljon aikaa jää, jos aikoo läksytkin tehdä, ulkoilla, nähdä kavereita jne.
Omassa tapauksessani äitini saattoi päästä töistä vasta klo 20.
Entä miten se lapsi pärjää koulutöiden kanssa, jos tietokonetta ei saa olla?
Tämän täytyy olla provo.
Vasta 7 vuoden jälkeenkö teille vanhemmille alkaa valjeta, ettei lasta voi laittaa kuin hyllylle piiloon silloin kun itseä huvittaa?
Nainen ei suostu olemaan muna suussa, mitä tehdä? Jos ap vastaa ensin tähän ja miettii sitten sopisiko se vastaus siihen apn kysymykseenkin.
Seitsemän vuotiaalle hyvä määrä unta on noin 10 h.
Eihän nyt minkään ikäistä lasta laiteta 18.00 nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla provo.
Vasta 7 vuoden jälkeenkö teille vanhemmille alkaa valjeta, ettei lasta voi laittaa kuin hyllylle piiloon silloin kun itseä huvittaa?
Meillä laitetaan komeroon.
Hyvään vanhaan aikaan sai lyödä lasta niin paljon että se suostui kaikkeen mitä vanhemmat vaativat. Nyt on lyöminen kielletty, joten vanhemmuus vaatii enemmän taitoa. Lyöminen täytyy korvata kiusaamisella. Sun pitää pilkata ja alistaa ja nöyryyttää sun lasta. Jätä se yksin, pompota sitä, huuda sille, uhkaile sitä. Kutsu se sun luokse ja kun se tulee niin ala huutaa "mitä sä nyt taas multa kaipaat? pois siitä mua häiritsemästä!" Kun se poistuu sun luota niin pian kutsu se sun luokse uudestaan ja taas huuda sille että lakkaisi häiritsemästä sua ja antaisi sun olla rauhassa. Huuda sille! Vain lyöminen on rikos. Pelottelu on luvallista. Vaikkei se olisi tehnyt mitään väärää niin rankaise sitä, pakota se seisomaan nurkassa pari tuntia. Älä anna sen nukkua öitä rauhassa. Herätä se yhtäkkiä keskellä yötä karjumalla sille ihan hulluna, revi se keittiöön ja syytä sitä jostain, ihan mistä vain, tai älä edes kerro sille mistä sä sitä syytät, huuda vain "taas sä olet tehnyt pahojasi!" ja sitten pakota se keskellä yötä seisomaan nurkassa pari tuntia. Ja kun se aamulla on tosi väsynyt eikä millään jaksaisi pysyä hereillä ja mennä kouluun niin syytä sitä, sen väsymys on sen syytä.
Tuolla lailla kun koulutat lastasi niin kyllä se pian lannistuu niin paljon ettei enää edes halua pysyä hereillä, menee ihan omatoimisesti nukkumaan joka päivä kello 18. Se tekee mukisematta myös kaiken mitä pyydät, ei ikinä väitä vastaan.
Noin helppoa se on. Mikset itse tajunnut? Miksei ihmiset nykyään osaa kasvattaa lapsiaan niinkuin mun vanhemmat kasvatti mut? Aivan avuttomia vanhemmat nykyään.