7 vuotias ei suostu enää 18 aikaan nukkumaan!!
Aina ollaan laitettu kello 18 poika nukkumaan, jotta saataisiin miehen kanssa yhteistä aikaa ja joskus muutama olut television ääressä otetaan. Koko kesä ollut yhtä hel vet tiä! Valo haittaa, on jano, pissihätä jne! Hermot ei vaan kestä! Aiemmin mennyt mukisematta sänkyyn, vaikka ei olisi nukahtanutkaan silloin vielä, mutta on pysytellyt sängyssä. En tiedä miten tässä parisuhde kestää, jos ei enää saada yhtään yhteistä aikaa :(
Kommentit (31)
Vanhukset laitetaan jo klo 14 Kangasalla nukkumaan.
Olisivat onnessaan, jos vasta klo 18
Klo 21 on sopiva aika ton ikäiselle.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista tapaa mennä itse nukkumaan tai laittaa lapsia nukkumaan kellon mukaan. Meillä on aina saanut mennä nukkumaan sitten kun nukuttaa.
Hommaat pennulle lepositeet, niin alkaa pysymään.
Ei ole provo. Lapseni on ollut aina hyvä nukkumaan ja kiltisti sänkyyn mennyt. Nyt alkanut uhmakkuus ja väittelee muutenkin kaikesta vastaan. Mm. Kun en suostu ostaa älypuhelinta (kun kavereillakin on), eikä ole tietokonetta jolla saisi pelata, tai pleikkaria yms. Jos on vapaa-aikaa niin saa katsoa dvd:eitä, jotka ovat mielestäni ihan tarpeeksi tuon ikäiselle. Vapaa-aikanaan saa tehdä hyödyllisiä asioita esim: uiminen, pyöräily, polttopuiden pinoaminen, ruohon leikkuu yms. Yritän kasvattaa lapsestani kunnon miestä, eikä sellaista mikä nykypäivänä on normaalia pullamössö lapsia, jotka vain ovat puhelimella tekemättä mitään. Kaikenlisäksi meillä herätään jo 5-6 välissä, jotta oppii kunnon rytmeihin alusta asti!
Vierailija kirjoitti:
Klo 21 on sopiva aika ton ikäiselle.
21 on jo liian myöhä, koska me menemme siihen aikaan nukkumaan mieheni kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista tapaa mennä itse nukkumaan tai laittaa lapsia nukkumaan kellon mukaan. Meillä on aina saanut mennä nukkumaan sitten kun nukuttaa.
Eipä tuo nyt mitenkään erityisen "suomalainen" tapa ole, kyllä ne nukkumaanmenoajat on käytössä ympäri maailman.
Miten hoidat parisuhdetta seuraavat 10 vuotta? Ajattelitko laittaa teininkin nukkumaan klo 18? Kyllä sun täytyy nyt keksiä joku muu ratkaisu.
Anna remmistä sille. Laita viikon verran nukkumaan jo klo 15 niin on ihan väsyksissä klo 18.
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat parisuhdetta seuraavat 10 vuotta? Ajattelitko laittaa teininkin nukkumaan klo 18? Kyllä sun täytyy nyt keksiä joku muu ratkaisu.
Teinin voi jättää jo esim yksin kotiin, kun pärjää ja opettelee vastuuta! 7 vuotias on taas aivan liian pieni jäämään yksin kotiin.
Mun lapset ei edes vauvana nukahtaneet tuohon aikaan. Ekalla klo 21 oli meillekin sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset ei edes vauvana nukahtaneet tuohon aikaan. Ekalla klo 21 oli meillekin sopiva.
21 on kyllä jo hirveän myöhä! Monen aikaa teidän lapset oikein heräävät! Eivät varmasti saa tarpeeksi unta, jos menee 21 sänkyyn ja hetken kestää nukahtaa, niin venyy jo lähemmäs 22
Tuolla menolla lapsesi syrjäytyy. Kaverikuviot ja harrastukset eivät pyöri koululaisella tuollaisessa rytmissä.
siirrä kello salaa 9 niin poika luulee sen olevan paljon ja pimenysverhot
Mun lapset nukkuneet ekalla 21-7 ja hyvin heränneet ennen kellon soittoa virkeänä. Jos ei aikaisemmin uni tule, niin ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
siirrä kello salaa 9 niin poika luulee sen olevan paljon ja pimenysverhot
Meillä on pimennysverhot kyllä. Harrastuksena on koulunjälkeinen sählykerho, joten ei pääse silloinkaan syrjäytymään. Asumme kaukana koulusta joten pojan pitää herätä jo aikaisin aamulla, jotta ehtii taksiin ja aamupalat syömään yms. Kesälläkään ei ole tarvetta joustaa rytmeistä, että pysyvät koko vuoden hyvänä.
Meillä ei mene edes 3v. noin aikaisin nukkumaan....mut provohan tää aloitus oli.