Mummoni ja ukkini olivat pikkuserkkuja keskenään, onko muillakin näin?
Onko yleistäkin suvuissanne, että jopa serkkuja keskenään naimisissa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani ovat pikkupikkuserkkuja keskenään enkä mielellään ajattele asiaa. Minä ja sisarukseni olemme älylliseltä ja henkiseltä kehitykseltämme ihan normaaleja, mutta meillä on molemmilla perinnöllisiä sairauksia. En tiedä johtuuko tuosta vanhempien kaukaisesta sukulaisuudesta.
Tuskinpa sentään mitään niin suoria päätelmiä voi tehdä, mutta ei silti välttämättä kannata minään lähisukulaisen kanssa pariutua...
Vierailija kirjoitti:
No miettikää vaikka Euroopan monarkkeja ja muita siniverisiä, ne on melkein kaikki sukua keskenään. Onneksi nykyään jo (pitkin hampain) suvaitaan niillekin puolison ottaminen ns. rahvaan joukosta.
Ja kaikki perinnölliset sairaudet ei tosiaankaan vaadi kuin toisen vanhemman joka on kantaja.
Melkein kaikki polveutuvat Englannin kuningatar Victoriasta joka lapset menivät naimisiin ympäri Euroopan hoveja.
Tässä yksi monarkki joka on monen sukupolven sukurutsauksen tulos.
No mulla on kyllä yks aika herkku serkku (ja se toinenkin on aika herkku myös!) Mutta niin vain silti menin naimisiin ja perustin perheen ihan naisen kanssa, joka ei ainakaan tiettävästi ole minulle mitään sukua.
Pidetään sitten serkun kanssa hauskaa joskus. Eiku siis...
Jotain sukua ollaan miehen kanssa, muttei pikkuserkkujakaan.
Yhden nyt jo eronneen pikkuserkusparin tiedän, nyt +65v. Heillä kaksi lasta ja lapset ovat opiskelleet yliopistotutkinnon kai molemmat. Molemmilla on silmälasit, liekö geenien vai opiskelun vuoksi.
Eräs tuttuni on omien lastensa pikkuserkku eli naimisissa äitinsä serkun kanssa.
Eiköhän ne kuninkaalliset ole menneet naimisiin rahvaan edustajien kanssa Kallesta ja Silviasta alkaen. En tosin ole kovin tarkasti seuranneet juuri heidän naimakauppojaan. Ainahan naimaikäisiä kuninkaallisia naitetaan keskenään, mutta onko viimeisen 50 vuoden aikana yhtään sellaista toteutunut.