Aikaiset päiväkotiaamut
Elikkä töiden alku ja lasten päiväkotiin meno lähellä.
Yksi aikuinen, kolme lasta, nuorin 2v.
Töitä onneksi vain n.3pv/vk eli ei ihan joka aamuista tämä tuleva rumba.
Työt alkaa 5-7 välillä. Esim. kuuteen mentäessä päiväkodilla täytyy olla about 5:20 eli lasten herätys vähän ennen viittä, hyi h**vetti. Vaatteet niskaan (varmaan puettava vuoronperään sillä tuohon kellonaikaan epäilen että kykeneekö kukaan omatoimisesti niitä päälleen saamaan, toki eskarilaiselta sitä vois jo odottaa) sit autoon ja liikkeelle. Ennen kuutta pk menevät laitetaan vielä lepäilemään josko nukahtaisivat, tuskin nukahtaa. Aamupala ilmeisesti vasta 8:00 niin pärjääkö muka siihen asti ilman mitään syötävää jos jo ennen viittä herää... Vai täytyykö aina antaa joku banaani/ smoothiepussi kotoa lähtiessä..?
Ja toinen asia.
Päiväkotiin saa vielä aikaisintaan klo 5:00, ymmärrän hyvin. Mutta mites kun töissä täytyy välillä olla jo silloin. Itse ajattelin heti että mentäis mun porukoille yöks ja mun äiti veis lapset sitten aamulla hoitoon, JOS hän tälläiseen jaksaisi ryhtyä (ikää on siis ~65v, hyvä kuntoinen työssäkäyvä itsekin).
Mutta parin kanssa kun tässä jutellut ovat he sanoneet että vie vaan jo yöks päiväkotiin. Mikä on sitten se toinen vaihtoehto ja tietysti pakollinen jos ylempi ei onnistuisi, hoitoaika olisi silloin ilta kahdeksasta seuraavaan päivään klo 14:00. Ja näitä vuoroja ei tietenkään ole joka päivä eikä edes joka viikko, joskus saattaa kyllä olla parina päivänä peräkkäin.
Miten itse toimisit?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Jos isovanhemmat voivat hoitaa niin eikö olisi järkevää että lapset olisivat heillä sen yön ja puoli päivää?
Anteeksi, mummo kävikin töissä. Entä vaari?
Ai että, eipä yllättänyt taas tää kommenttien taso.
Kiitän kaikkia asiallisesti kysymyksiini vastanneita, loppuja vaan jään miettimään että millanen neropatti siellä on ollut kirjoittelemassa.
Ensinnäkään missään ei lue että olisin yksinhuoltaja, epätoivoinen, köyhä, työhöni tyytymätön tai mitään muutakaan mitä moni on rivien välistä ennustanut.
Tykkään työstäni, saan siitä ihan tarpeeksi palkkaa tunteihin nähden jotka olen itse valinnut koska haluan vielä olla pienten lasteni kanssa enemmän kotona. Työsuhteeni on vakituinen täysillä tunneilla mutta tosiaan itse halusin jatkaa vielä joustavalla hoitovapaalla koska voin.
Päiväkoti on auki 24/7 mutta tietysti joku aikaraja on lasten edun takia asetettava aikaisille aamuillekin. Kaikki eivät tätä pointtia tekstistä ymmärtäneet.
Jos osaat vastata alkuperäisen tekstini kysymyksiini niin tee se, muut kommentit voi jättää julkaisematta koska ne nyt vaan ei kiinnosta.
AP
miten tästä selvitään kirjoitti:
Kiitän kaikkia asiallisesti kysymyksiini vastanneita, loppuja vaan jään miettimään että millanen neropatti siellä on ollut kirjoittelemassa.
Ensinnäkään missään ei lue että olisin yksinhuoltaja, epätoivoinen, köyhä, työhöni tyytymätön tai mitään muutakaan mitä moni on rivien välistä ennustanut.
Tykkään työstäni, saan siitä ihan tarpeeksi palkkaa tunteihin nähden jotka olen itse valinnut koska haluan vielä olla pienten lasteni kanssa enemmän kotona. Työsuhteeni on vakituinen täysillä tunneilla mutta tosiaan itse halusin jatkaa vielä joustavalla hoitovapaalla koska voin.
Päiväkoti on auki 24/7 mutta tietysti joku aikaraja on lasten edun takia asetettava aikaisille aamuillekin. Kaikki eivät tätä pointtia tekstistä ymmärtäneet.
Jos osaat vastata alkuperäisen tekstini kysymyksiini niin tee se, muut kommentit voi jättää julkaisematta koska ne nyt vaan ei kiinnosta.
AP
Täällä saa tosiaan herkästi ilkeitä vastauksia, mutta kyllä minäkin ihan ilkeilemättä oletin automaattisesti, että olet yh, koska suurin osa ihmisistä tekisi mitä tahansa välttääkseen kuvaamaasi aikataulutilannetta ja ainoa ymmärrettävä syy siihen joutumiseen on se, että olet yksin lasten kanssa.
Mä olen niin onnellinen, että sain olla lasten kanssa kotona, kunnes nuorin täytti 4. Kolme lasta, joista esikoinen ja toinen sai olla kotona äidin kanssa eskariin asti ja nuorin neljä vuotta. Tuo nelivuotiaskin oli päiväkodissa maksimissaan 6 tuntia päivässä, useimmiten vain 4.
Sydäntä kylmää lukea tällaisia aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin onnellinen, että sain olla lasten kanssa kotona, kunnes nuorin täytti 4. Kolme lasta, joista esikoinen ja toinen sai olla kotona äidin kanssa eskariin asti ja nuorin neljä vuotta. Tuo nelivuotiaskin oli päiväkodissa maksimissaan 6 tuntia päivässä, useimmiten vain 4.
Sydäntä kylmää lukea tällaisia aloituksia.
Ole onnellinen,että sulla tällainen mahdollisuus.Kaikilla vain ei ole.Ap nimenomaan miettii,miten saisi tilanteen ratkaistua,ilman että lapset kärsii.ja tekee lyhyttä työviikkoa lasten edun takia.
Hienohan se on ja osoittaa vastuullisuutta.Tsemppiä ap:lle kaikki lutviutuu ajan kanssa.
AP
Valitse järkevämmät tunnit ja palkkaa kotiin apua.
AP
Heti aloituksesi toinen lause alkaa: "Yksi aikuinen, kolme lasta...", ehkä tästä johtuu ne oletutkset siitä, että olisit yksinhuoltaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua mitä typeryksiä täällä vastailee.
Ap voi olla vaikka neurokirurgi, vai ettekö keksi muita yötöitä kuin postinjakaja :D?
Puoliso on voinut kuolla tms.
Mutta asiaan. Itse veisin noina aikaisina aamuina lapset päiväkotiin jo illalla.
Jos olisi neurokirurgi, hän palkkaisi kotiin hoitajan. Eikä työskentelisi kolmea päivää viikossa.
Ystäväni on neurokirurgi. lapset ovat ihan normaalisti hoidossa kuten kaikki muutkin.
8.00-14.00 on ihan normiaika olla päiväkodissa,mitä sä höpiset "ei katso päiväkoti hyvällä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua mitä typeryksiä täällä vastailee.
Ap voi olla vaikka neurokirurgi, vai ettekö keksi muita yötöitä kuin postinjakaja :D?
Puoliso on voinut kuolla tms.
Mutta asiaan. Itse veisin noina aikaisina aamuina lapset päiväkotiin jo illalla.
Jos olisi neurokirurgi, hän palkkaisi kotiin hoitajan. Eikä työskentelisi kolmea päivää viikossa.
Ystäväni on neurokirurgi. lapset ovat ihan normaalisti hoidossa kuten kaikki muutkin.
Eli menee hoitoon ennen viittä?
Jos isovanhemmat voivat hoitaa niin eikö olisi järkevää että lapset olisivat heillä sen yön ja puoli päivää?