Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpailu: kuka on ollut pisimpään pätkätöissä (kaikki alat)

Vierailija
01.08.2019 |

Opettajilla oli vastaava ketju, joten tehdäänpä samanlainen muille aloille. Kuka on ollut pisimpään pätkätöissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuotta määräaikaisuuksia putkeen.

AMK koulutus, josta päättötyö puuttuu, eli ei voi saada toimea.

Sanotaan näin, että eipä juuri ole ollut työttömyydestä näillä mun spekseillä pelkoa...

..ja speksejä enkä kenttää missä työskentelen en sitten jostain kumman syystä tarkennakaan niin pätkän vertaa ;)

Vierailija
2/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olin pätkätöissä v.2006-2012 kunnesa vakituinen paikka, mutta se menikin konkkaan ja työ loppui syksyllä 2013. Olin sitten taas työtön sen syksyn jouluun asti kunnes jatkoin hieman opiskeluja (huom! pätkätyöni eivät johtuneet koulutuksen tai pätevyyden puutteesta vaan alalleni tyypillistä) jonka jälk hain, sain ja allekirjoitin vakituisen työsuhteen kuntapuolella ja siinä ollut nyt n.5v.

Mutta olihan tuo aikamoinen tuskien taival, vuosikausien työssä-työtön-show, raskasta, epävarmaa ja taloudellisesti ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa 7. vuosi samalla työnantajalla. Työnantaja on kaupunki. Näiden vuosien aikana en ole ollut päivääkään työtön pätkien välissä. Moni on ollut meillä pätkätöissä yli 10 vuotta. Itse en osaa oikein enää edes haaveilla vakituisesta paikasta.

Kyllähän nämä pätkät stressaa ja tuo epävarmuutta. Pomot vakuuttelevat, että minulle löytyy aina töitä, mutta stressaa silti. Jatkuvat pätkätyöt ovat vaikuttaneet vähän itsetuntoonkin.

Vierailija
4/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä 17 vuotiaasta asti kaupan alalla ja laitoshuoltajana määräaikaisena. Nyt 36 vuotiaana sain vakityön vihdoin yksityiseltä kun älysin ottaa hatkat vanhasta työstä kaupungilla. Noin 15 vuotta määräaikaisena kun äitiysloma oli välissä.

Vierailija
5/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut osa-aikatyössä vuodesta 2004. Eri työnantajilla

Vierailija
6/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun määräaikaisten työsopimusten putki valtiolla alkoi 11 vuotta sitten. Välissä on ollut kolme lyhyttä työttömyyspätkää. Eniten vituttaa se, että sopparit pätkitään aina niin, että kesälomat joutuu pääosin pitämään muulloin kuin kesällä. Ja se uusi pätkä varmistuu pahimmillaan vasta edelisen pätkän viimeisellä viikolla.

Vierailija
7/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v. pätkätöitä kahvila- ravintola -alalla. Ei yhtään päivää palkallista lomaa.

Normi.

Vierailija
8/8 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Olen aloittanut työurani opintojen ohjella vuonna 1993. Olen sitä asti ollut töissä, mutta yhtään toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta ei ole ollut. Eli tähän mennessä 27 vuotta.

Nykyinen työsopimukseni päättyy 2023 lopussa. Silloin on arviointi, että olenko hoitanut hommani "erityisen menestyksellisesti" eli voitaisko mut vihdoin vakinaistaa. Huomaa, että "menetyksellisesti" ei riitä, eikä etenkään se, että hommat vain hoitaisi.

En odota suuria. Lähden ulkomaille. Tiedän pääseväni, olen ollut ennenkin eri maissa töissä, olisin vain itse preferoinut kotimaassa oloa.

Näin valtiolla "suojatöissä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi