Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla on ahdistusta

8765
31.07.2019 |

Mulla on ilmeisesti yleinen ahdistushäiriö. Kun joku tilanne tms stressaa liikaa, alkaa ahdistus. Ja se tuntuu kamalalta. Kädet tärrää, pinnallinen hengitys, alakulo, hampaita puren yhteen, kuin rinnan päällä olisi kivi, maha nipistää, lihakset jännittyneitä. Näitä ei tule usein, mutta kun tulee, kestää jokusen viikon kerralla. Mulla on kyllä lääkitystäkin. Onko muilla ahdistusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan. Puolimiljoonaa suomalaista syö mielialalääkkeitä huvikseen.

Vierailija
2/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa vain se mitä teen mun elämälle, oon vaiheessa ja oon yrittänyt töitä mutta huonon ilmapiirin takia lopettanut koska olen niin herkkä..

Pitäisi varmaan muuttaa pumpuliin asumaan.. en tiedä mitä teen. En jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on pikkasen tota ilmastoahdistusta nääs.

On niin paljon aivopesty yläkoulusta saakka tuohonilmastouskontoon, että ihan ahistaa jo.

Vierailija
4/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ahdistaa. Jaksoin töissä kevään lähinnä sen voimalla kun tiesi että kesäloma on tulossa. Kohta loma on ohi ja saan jo nyt jotain ihme psykosomaattisia oireita ja panikointia kun pitäisi palata töihin.

Vierailija
5/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ahdistus oireilee enimmäkseen kuolemanpelkona. Päähäni iskeytyy ajatus, että voin kuolla hetkenä minä hyvänsä ja en pääse siitä eroon. Tuntuu kammottavalta tietää, että jokin päivä minua ei enää ole. Mieleni, tunteeni, muistoni ja ylipäätään kaikki mikä tekee minusta minut katoaa lopullisesti. Nämä ajatukset aiheuttavat yleensä massiivisen paniikkikohtauksen, jonka aikana on esimerkiksi hyvin vaikea hengittää. Tämä tietysti pahentaa paniikkia kuolemisesta.

Vierailija
6/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ahdistusta on ja todella järkyttävä tunne. Silloin en pysty olemaan yksin kotona. Kotikin ahdistaa. Onko muilla illat parempia? Mulla alkaa aamusta ja loppuu illalla....

Vierailija
7/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi on auttanut itseäni. Tieto siitä, että voin itse säädellä hengitystä ja luoda jarruja. Myös tieto siitä, että se kyllä menee ohi jos en ruoki oloa pelkoajatuksilla, vaan keskityn johonkin konkreettiseen.

Stressitila voi jäädä päälle, jos ei säännöllisesti tasaa mieltä rentoutumalla. Minulla on monta triggeriä jotka laukaisevat ahdistuksen, mutta kun huomaan olevani herkällä tuulella niin vältän kuuntelemasta hätäajatuksiani ja rauhoitun hengittelemällä. Voimalauseen toistaminen mielessä auttaa myös. Se muistuttaa, että niin olinpa tässä tilanteessa ennenkin ja se menee ohi aina.

Vierailija
8/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feeelu kirjoitti:

Kyllä. Ahdistusta on ja todella järkyttävä tunne. Silloin en pysty olemaan yksin kotona. Kotikin ahdistaa. Onko muilla illat parempia? Mulla alkaa aamusta ja loppuu illalla....

Itselläni illat ovat pahimpia. Tai yöt oikeastaan. Ahdistus aiheuttaa unettomuutta ja sängyssä valveilla pyöriessä ajatukset kiertävät raskasta kehää.

Vierailija
9/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ihan poikkeustapaus, me muut olemme ihan onnellisia.

Vierailija
10/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Elinikäinen lääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme