Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat 50e, tehtäväsi on miettiä yhdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle ruoat viikoksi

Vierailija
31.07.2019 |

Ruokarajoitteina laktoosi, pähkinä, kaikki kotimaiset viljat. Mitä teet. Joo, ideat on loppu. Varsinkin kun yritän säästää.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis saada lasten iät ensin.

Vierailija
2/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaisin budjetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama paketti makkaraa, sitten sinappia ja ketsuppia. Juomaksi jotain jaffan tapaista. Kylkiäiseksi kurkkua ja tomaattia.

Perunan päälle sillivettä ja Jotain lohtakin voi ottaa lisukkeeksi.

Vierailija
4/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että oot antamassa 50 e kenellekään. Mutta onhan tuo vähän liian pieni palkka ravitsemusterapeutin ja henkilökohtaisen avustajan hommista. Sitäpaitsi minulla on yksinäni ruokarahaa 100 e kuukaudessa, joten en tarvitse rupuista 50 euroistasi. Mieti itse vaan, itse olet persehedelmäsi halunnut.

Vierailija
5/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks koppaa kaljaa. Lapset käyvät poimimassa mustikoita elääkseen.

Vierailija
6/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu!

Keitetyt perunat, lihapullat (tee itse), makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, näitä syöt useamman päivän. Aamupalalle vispipuuroa/kaurapuuroa/itse leivotut sämpylät ja kananmunia. Jälkiruoaksi lettuja, pinaattilettuja, pannaria. Mansikoita ja jädeä -- Lidlissä jädelitra alle euron..

Ei olisi eka kerta kun vedän viikon läpi 50e:lla. Vähempikin riittää jos pakko olisi. 

nimim. 2 lapsen yh.

Vierailija
7/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttis saada lasten iät ensin.

4 ja 7, poikia molemmat jos sillä on jotain väliä :D -ap

Vierailija
8/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin rahan uuteen ripsariin.

Mun sugardaddy kustantais ton ruokajutun..

Iisii.

Vierailija
9/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla rahalla saa edes kunnollista viskipulloa....

Vierailija
10/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaherneitä 2 pussia, siitä hernekeitto 3 päiväksi, hinta noin 2e. Toisena ruokana vaikka makkarakeitto, iso kattilallinen 3 päiväksi noin 5e. Aamu- ja iltapalat niinkuin ennenkin.

Vierailija
11/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu!

Keitetyt perunat, lihapullat (tee itse), makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, näitä syöt useamman päivän. Aamupalalle vispipuuroa/kaurapuuroa/itse leivotut sämpylät ja kananmunia. Jälkiruoaksi lettuja, pinaattilettuja, pannaria. Mansikoita ja jädeä -- Lidlissä jädelitra alle euron..

Ei olisi eka kerta kun vedän viikon läpi 50e:lla. Vähempikin riittää jos pakko olisi. 

nimim. 2 lapsen yh.

Muuten hyviä ehdotuksia mut makaronilaatikko sisältää viljaa, samoin vispipuuro, kaurapuuro, sämpylät, pinaattiletut, letut ja pannarit. :D laktoositonta jädeäkään ei saa alle eurolla. Jumalauta mä vihaan näitä ruokarajoitteita :D -ap

Vierailija
12/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu!

nimim. 2 lapsen yh.

Kiva lista, mut mites esim toi kotimainen vilja? - ei ap

Vierailija
13/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla rahalla saa edes kunnollista viskipulloa....

Onneks en käytä alkoholia ollenkaan niin ei mee rahaa tuollaiseen. -ap

Vierailija
14/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja muusi

Hernekeitto

Uunijuurekset

Kaalipaistos

Pellillinen pizzaa, siitä syö pari päivää.

Vierailija
15/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin soijamakaroonilaatikon tomaattisoseeseen. Hauduttaisin tomaatti-soija -soossia kauan. Sitten voisin tehdä bataatti-porkkana-linssikeiton, johon laitan vähän chiliä myös ja jos haluaa niin kookoskermaa (ei ole kyllä halpaa). Sitten varmaan perunoita ja jotain, vaikka halpaa kalaa. 50 e ja viljattomat aamupalat on kyllä haaste. Maissilettuja voisi tietysti tehdä. Semperin purkista maissit (paljon) ja sitten munaa, laktoositonta maitoa vähän ja jotain jauhoa, mistä pidätte. On aika tukeva ruoka, kun maississa on niin paljon energiaa. 

Vierailija
16/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu!

nimim. 2 lapsen yh.

Ruokarajoitteina laktoosi, pähkinä, kaikki kotimaiset viljat.

Vierailija
17/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu!

nimim. 2 lapsen yh.

Kiva lista, mut mites esim toi kotimainen vilja? - ei ap

6/9 tässä taas.

eikö ole siis mitään korvikkeita viljoille mitä vois käyttää? No sit eiku riisiä nassuun? Kvinoaa? Maissia?

Kananmuna on halpaa, siitähän voi tehdä vaikka millasta safkaa  - munakasrullaa ja muuta. Korvaatte puuron smoothiella, rahkaa/banaania/marjoja matkaan. Kikhernejauhoista voi leipoa sämpylöitä... Salaattia ja kanaa, jauhelihaa? 

Vierailija
18/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin, glut. makaroonit on aika kalliita. No sitten vain se soosi ja vaikka perunoiden kanssa. Ja ei käy kyllä kateeksi. Tuo viljaton ruoka ei ole ihan halpaa, sellainen mitä lapset syö. Itse voisin syödä jotain halpaa lihaa ja vaikka porkkanaraastetta. Mutta se porkkana on vielä aika hinnoissaan, talvella sitten

Vierailija
19/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin, glut. makaroonit on aika kalliita. No sitten vain se soosi ja vaikka perunoiden kanssa. Ja ei käy kyllä kateeksi. Tuo viljaton ruoka ei ole ihan halpaa, sellainen mitä lapset syö. Itse voisin syödä jotain halpaa lihaa ja vaikka porkkanaraastetta. Mutta se porkkana on vielä aika hinnoissaan, talvella sitten

Gluteeniton ei oo sama kuin viljaton. Vilja-allergikko ei voi syödä gluteenittomiakaan tuotteita.

Vierailija
20/50 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kasvissosekeittoa

-peruna/kasvis munakkaita

-kaalikeitto jauhelihalla

- porkkanapussi tai muutama hedelmä naposteltavaksi

Kasvaako pihassa marjoja? Voisi tehdä kiisseliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi