Olen nyt 3 viimeisinä öinä joutunut soittamaan itselleni ambulanssin! Koska huuliani on kihelmöinyt niin että ne ovat tuntuneet ihan veltoilta
Siis ihan kasvoissa olevat huuleni!!!!!
Eikä todellakaan ole mitään pilaa!
Jokaisena yönä n. Klo 3 aikaa huulissani on alkanut hirveä kihelmöinti sekä ylä että alahuulessa ja koko matkalta joka suuntaan. Ei toispuolisesti!
Olen tilannut itselleni ambulanssin ja sillä sekunnilla, kun olen sulkenut puhelimen niin oire on loppunut..
Viime yönä ambulanssi miehet käskivät lopettaamaan tämän pelleilyn!
Kun tämä ei ole mitään pelleilyä!!!
Miksei minua tutkita kunnolla!?
Kommentit (16)
Mitä, jos menisit lääkäriin ihan päivällä. Voisi vaikka tutkia. Ei sen oireen tarvitse olla päällä lääkäriin mennessä.
Voi olla ohimeneviä dia kohtauksia eli enteilevät tulevaa aivoinfarktia!!!
Mene päivällä lääkäriin ja kerro oireista.
Tänä yönä mene klo: 02:00 päivystykseen, niin ei tarvitse soittaa häkeen.
Paniikkikohtaus? Oireet ovat varmasti todelliset ja sitten koska on paniikkikohtaus niin PANIIKKI. Mene päiväsaikaan lääkäriin juttelemaan oireistasi, vaikka yksityisesti asap jos mahdollista. Esim rauhoittava kaapissa auttaa jo pelkällä olemassaolollaan.
Oot nukkunut huonossa asennossa ja joku hermo on pinteessä. Siks se loppuu kun oot ollut hetken ylhäällä ja veri kiertää taas. Vaihda tyyny.
Vierailija kirjoitti:
Alkamassa paniikkihäiriö. Stressi
Käy lukemassa, voi aiheuttaa outojakin oireita ja pelkää kuolevansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ohimeneviä dia kohtauksia eli enteilevät tulevaa aivoinfarktia!!!
Dia? Tarkoitatko TIA? Vai onko se paremmalla väellä dia?
Minä kun aloin saamaan paniikkikohtauksia kukaan ei kertonut minulle, mitä ne on. Ensihoito teki lasun. Sitten fysioterapeutti sanoi, että sinulla on paniikkikohtauksia. Ja niin sitten olikin. Fysioterapeutti katsoi vain niskaani ja ryhtiä.
Hätäkeskukseen voisivat perustaa sellaisen älä_ota_vakavasti -numeron, josta ei tule isoa laskua, kuten muista turhista puheluista.
Paniikki on lyhytkestoista äärimmäistä ahdistusta. Paniikissa pulssimme nousee, hengityksemme tihenee ja olo voi olla epätodellinen. Tällöin olemme kiihtymystilassa, jota kutsutaan taistele tai pakene – reaktioksi. Sen tarkoituksena on auttaa meitä toimimaan ripeästi ja tehokkaasti yllättävässä äkillisessä tilanteessa. Sama reaktio esiintyy kaikilla nisäkkäillä ja se auttaa meitä selviytymään.
Kahvi ja kofeiinipitoiset juomat sekä alkoholi ja muut päihteet lisäävät alttiutta saada paniikkikohtauksia.
Jooga, meditaatio ja erilaiset rentoutusharjoitukset sekä säännöllinen liikunta voivat vähentää paniikkikohtauksia.
Poika valehtelee ja katsoo liikaa elokuvia. Suomessa ei ambulanssia tilata kuin elokuvissa.
Turha soitto hätäkeskukseen on rikollista ja päivystäjä lopettaa puhelun lyhyeen.
Sinulta pitäisi ottaa puhelin pois.
t: ensihoitaja