Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämähäkit Balilla?

Vierailija
31.07.2019 |

Olen lähdössä ensi kesänä Balille, ja haluaisin kysyä kokemuksia siitä, miten siellä reissanneet olette törmänneet hämähäkkeihin? Onko niitä paljon ja ovatko ne isoja? Minulla on järkyttävä hämähäkkifobia, saan täysin tahdosta riippumattoman paniikkikohtauksen nähdessäni sellaisen. En kuitenkaan halua antaa tämän rajoittaa elämääni tai matkustelua. Muut ötökät ja matelijat eivät minua häiritse ollenkaan. Ajattelin nyt ottaa ajoissa selville, pitääkö henkisesti valmistautua pahimpaan eli ruokalautasen kokoisiin tarantelloihin hotellin seinässä :D Yritin myös googlettaa, mutta tämä tapa iskee silmille aina niin järkyttäviä kuvia, että lopetin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bali on aivan ihana paikka, lähde ehdottomasti! Ei ne hämähäkit sinua siellä häiritse, elävät omissa oloissaan :)

Vierailija
22/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille Australian kamaluudesta vaahtoaville haluaisin muistuttaa, että Indonesia ei sijaitse kovinkaan kaukana Australiasta eikä eläimistö mitenkään merkittävästi poikkea siitä. On ihan mahdollista, että törmäät Balilla aivan järkyttävän suureen hämähäkkiin, tai viiteenkymmeneen sellaiseen. Mikään luonnonlaki ei myöskään estä niiden tuloa sisälle tai edes sinun tyynyllesi.

No onhan se mahdollista, mutta nyt puhuttiin todennäköisyyksistä esim. Australiaan verrattuna. Olen tuo, joka Australian hämähäkeistä valitteli. Asuin itse Australiassa kolme vuotta ja näiden aikana tehtiin kaksi reissua Balille. Tämän jälkeen olen käynyt sielä vielä kerran kuukauden reppureissulla ja yöpynyt mm. bungaloweissa, jotka olivat kaukana viiden tähden hotelleista. Uskallan väittää, että Balilla ei törmää hämähäkkeihin läheskään samassa mittakaavassa kuin Ausseissa, jossa tappavan myrkyllisiä lajejakin on ihan liikaa. Hämähäkkikammoiselle on olemassa haastavia paikkoja ja sitten ehdottomia maanpäällisiä helvettejä. Kutsuisin Balia pahimmillaan huonolla tuurilla haastavaksi, Australiaa no-go -alueeksi. Myös Brasilia oli aika paha.

Vai että ihan no-go :D Hohhoijjaa, eiköhän se ole tuurista kiinni. Voi saada balilla hämähäkin niskaansa ja ausseissa olla näkemättä yhtäkään. Molemmissa niitä on, se on fakta. Niiden liikeratoja kun ei voi ennustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille Australian kamaluudesta vaahtoaville haluaisin muistuttaa, että Indonesia ei sijaitse kovinkaan kaukana Australiasta eikä eläimistö mitenkään merkittävästi poikkea siitä. On ihan mahdollista, että törmäät Balilla aivan järkyttävän suureen hämähäkkiin, tai viiteenkymmeneen sellaiseen. Mikään luonnonlaki ei myöskään estä niiden tuloa sisälle tai edes sinun tyynyllesi.

No onhan se mahdollista, mutta nyt puhuttiin todennäköisyyksistä esim. Australiaan verrattuna. Olen tuo, joka Australian hämähäkeistä valitteli. Asuin itse Australiassa kolme vuotta ja näiden aikana tehtiin kaksi reissua Balille. Tämän jälkeen olen käynyt sielä vielä kerran kuukauden reppureissulla ja yöpynyt mm. bungaloweissa, jotka olivat kaukana viiden tähden hotelleista. Uskallan väittää, että Balilla ei törmää hämähäkkeihin läheskään samassa mittakaavassa kuin Ausseissa, jossa tappavan myrkyllisiä lajejakin on ihan liikaa. Hämähäkkikammoiselle on olemassa haastavia paikkoja ja sitten ehdottomia maanpäällisiä helvettejä. Kutsuisin Balia pahimmillaan huonolla tuurilla haastavaksi, Australiaa no-go -alueeksi. Myös Brasilia oli aika paha.

Vai että ihan no-go :D Hohhoijjaa, eiköhän se ole tuurista kiinni. Voi saada balilla hämähäkin niskaansa ja ausseissa olla näkemättä yhtäkään. Molemmissa niitä on, se on fakta. Niiden liikeratoja kun ei voi ennustaa.

Itse asiassa voi. Esimerkiksi Aussien huntsmanit hakeutuvat luontaisesti sisätiloihin, Balin viidakkohämähäkit eivät. Käyttäytyvät ihan eri tavalla.

Vierailija
24/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämppikset on symppiksejä ja syövät ötököitä.

Vierailija
25/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Balilla pari vuotta sitten, ja silloin ne hämähäkit oli aivan järkyttäviä. Sen reilun viikon aikana näin niitä kahdessa eri paikassa ja ne oli isoimmat hämähäkit mitä olen nähnyt. Googlee indonesian spider jos haluat tietää mistä puhun.. Mutta, ne olivat seiteissään puissa, joten jos ei katsellut puita, niin saattoi välttyä myös hämähäkeiltä, ja muutenkin niitä oli vähän. Voi siis olla, että et näkisi yhtään koko lomasi aikana.

Samanlaisia kokemuksia minulla. Ovat ihan järkyttäviä, mutta juurikin puissa ym seiteissään suurimmaksi osin. Kamalin kokemukseni Balilla oli se, kun näin banaanihämähäkin vilistävän hotellin seinää pitkin (yöllä). Sen jälkeen en paljon nukkunut ja joka paikkaa kutitti. Ei niitä sitten onneksi sisällä loppujen lopuksi näkynyt.

Vierailija
26/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin poikkeaa :D Australiassa eläimistö ja niiden populaatio on ihan omaa luokkaansa, ei sitä voi edes verrata mihinkään muuhun. Ainoa paikka, johon lähtemistä suosittelisin oikeasti harkitsemaan todella vakavasti, jos on fobioita. Niitä hämähäkkejä on siellä oikeasti PALJON. Balilla en ole käynyt, mutta olettaisin siellä olevan ötököiltään Thaimaan kaltaista, eli pahimmat lymyävät viidakossa eivätkä tule asutukseen.

Vierailija
27/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en nähnyt parin viikon reissulla yhtään.

Vierailija
28/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä enemmän kuin thaimaassa

Vierailija
29/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn tähän ketjuun, olen myös pahasti hämähäkkikammoinen. Tosin en ole lähdössä Balille vaan juuri tuonne Australiaan kuukaudeksi... :( Tämän ketjun perusteella alkanut hirvittää koko reissu. Voitteko siellä reissanneet kertoa enemmänkin, onko tilanne oikeasti noin paha?

Vierailija
30/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin liityn tähän ketjuun, olen myös pahasti hämähäkkikammoinen. Tosin en ole lähdössä Balille vaan juuri tuonne Australiaan kuukaudeksi... :( Tämän ketjun perusteella alkanut hirvittää koko reissu. Voitteko siellä reissanneet kertoa enemmänkin, onko tilanne oikeasti noin paha?

Noh... Eihän sitä oikein voi kaunistella, onhan se maailman pahin paikka hämähäkkien kannalta. Tosin ehkä siellä ollessasi voitat pelkosi.

Vierailija
31/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh... Eihän sitä oikein voi kaunistella, onhan se maailman pahin paikka hämähäkkien kannalta. Tosin ehkä siellä ollessasi voitat pelkosi.

Höpö höpö, ei australiassakaan asunnot täynnä hämähäkkejä ole! Ei niitä edes huomaa.

Vierailija
32/32 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei australiassakaan asunnot täynnä hämähäkkejä ole! Ei niitä edes huomaa.

Oletko ollut siellä vai oletko sokea? Ja toivottavasti huomaa, ennen kuin vievät hengen!