Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon touhuatte omia juttujanne työajalla?

Vierailija
31.07.2019 |

Minkä verran teet omia juttujasi työajalla ja minkä tyyppistä työtä teet?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Päivät pakkaavat muutenkin venymään.

Vierailija
22/43 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä etänä kotoa, joten kyllähän siinä päivän aikana tulee pestyä pyykkiä, imuroitua ja muita kevyitä kotitöitä.

Sama. Se onkin ihan vaan hyvä nostaa takapuoli välillä penkistä ja liikkua. Pyykinpesu on juuri sopiva homma siihen tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivänä enkä 1/3 ajasta 8-16 välillä kuluu työhommissa. 2/3 menee sitten omissa jutuissa.

Vierailija
24/43 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri hoida. Olen kaupungilla puistopuolella, työ siis hyvin pitkälle ulkotöitä. Ainoastaan ruokiksella ja tauoilla käytän puhelinta "huvikäyttöön" eli tyyliin selaan nettiä. Ruokiksella toki voisi muitakin asioita hoitaa, sitä ei meillä lasketa työajaksi. Kavereiden tai perheen viesteihinkin pyrin vastaamaan tauoilla, jos niissä ei ole mitään erityisempää kiireellistä asiaa. Ja jos nyt olisi joku pakollinen puhelu johonkin virastoon, lääkäriin tms. niin sellaisen toki voisin hoitaa ruokiksen ulkopuolellakin.

Vierailija
25/43 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei omia puheluitakaan pääse soittamaan on aika ahdistavaa. Siis siitä kytätään, ja jos puhelu venyy ja tiskiin tulee asiakkaita (jonoa), niin se ei ole ok. Vaikka siellä olisi muita työntekijöitä.

Sä oikeesti jotenkin ihmettelet, että ei tykätä hyvää kun oman puhelun takia et palvele asiakkaita vaikka sulle maksetaan asiakaspalvelusta.

Onhan sulla tauot. Tietenkään siinä tiskillä ei soitella omia puheluita.

Ei tiskissä tietenkään, urpo. Tauoilla ei ehdi mitään soittelemaan. Joutuvat ne asiakkaat odottamaan vaikka joku on vessassa, joten ei siinä kenenkään päivä mene siitäkään pilalle.

Vierailija
26/43 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ensimmäisellä viikolla kesäloman jälkeen en tehnyt konttorilla juurikaan muuta kuin omia juttuja. AV:lla meni ainakin kaksi kokonaista päivää.

Vierailija
27/43 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla surffailen netissä ja sitten käyn ajelemassa kaupungilla. Oikeasti en tee töitä juuri ollenkaan. Kunnan hommissa.

Vierailija
28/43 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurimman osan työajasta etänä, mutta hyvin harvoin tulee hoidettua omia asioita. Lounastauolla ehtii, jos on hoidettavaa.

Vierailija
29/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytiin työaikana pankissa, vakuutusyhtiön konttorissa, auton katsastuksessa yms. Eikä iltaisin, viikonloppuisin tai lomien aikana kukaan häirinnyt työasioissa. Nykyään asiointi hoituu pääosin netin kautta ja työasiat kyllä seuraavat kotiinkin. Senpä vuoksi minä ainakin ihan hyvällä omallatunnolla otan takaisin niitä kotona tehtyjä työhommia ja käytän sen ajan kun huvittaa vaikkapa AV:lla keskusteluun.

Vierailija
30/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan toisin päin että normaalina työpäivänä työhommia ehkä 1-2 tuntia. Etäpäivänä max puoli tuntia.

Vierailija
31/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa. Ainoa paikka, missä saa olla (lapsilta) rauhassa.

Vierailija
32/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmannes työajasta. Saan tehtyä projektit ja työtehtävät niin monesti jo aiemmin valmiiksi että päivään jää liikaa hukka-aikaa. Ja kikyilyn myötä sitä turhaa hukka-aikaa on vain vielä enemmän.

Vierailija
33/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausityössä, ulkotyö/puutarha-alueet.

Ei tosiaan ehdi hoitaa omia asioitaan työ-ajalla, hommaa piisaa sen verran.

Ruoka-tauolla soitetaan jos jotain on hoidettava, puhelimitse. 

Vierailija
34/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyötä toimistossa. Varmaan ainakin vartin verran päivässä tulee luettua nettilehtiä ja selattua somea siellä täällä työn lomassa. Joskus jotain puheluita jotka tulee hoitaa päiväsaikaan.

Vierailija
35/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin nukkarissa ehtii selata kännykkää. Harvemmin kyllä itse siellä enää siinä vaiheessa olen, kun lapset nukkuu.

T. Lto

Vierailija
36/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on omaa aikaa? Meillä työnantaja kannustaa Twitterin ja LinkedIn:in käyttöön vaikkei se itse työtä mitenkään edistä, näkyvyyttä korkeintaan. No niiden parissa menee kyllä helposti 10-30% työajasta mutta itsepähän halusivat.

Vierailija
37/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tosi paljon omia juttuja töissä. Työ on vähän sellaista varuilta notkumista ja tehdään jotain jos sattuu tarvitsemaan. Jos taas mitään ei satu, niin mitään ei tehdä. Hyvillä mielin surffailen netissä, korjailen rikki menneitä tavaroita, kudon talveksi lapasia ja sukkia, luen, kuntoilen ja nukun.

Vierailija
38/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70% ajasta teen omia juttuja. Surffaan netissä, varaan matkoja, teen ostoksia, opiskelen AMK-tutkintoa etänä jne. Hommani on taloushallinnon töitä ja odottelen, että loputkin vähäiset tehtäväni ulkoistetaan. Veikkaukseni on, että ensi kesään mennessä töitä ei ole. En malta odottaa!

Vierailija
39/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivistä riippuu. Olisin tyytyväisin, jos töissä olis koko ajan töitä tehtävänä. Toimin esimiehenä sosiaalialalla ja oon nopea työssäni. Tekstin tuottaminen tms. ei tuota mulle ongelmia. Näin ollen melko usein on jaksoja, jolloin ei ole mitään tehtävää ja silloin teen omia asioita. Tällä työnantajalla onneksi vähemmän kuin aiemmissa töissä. Olen esim. hoitanut lapsen joukkueen jojon hommat vuosia lähes pelkästään työajalla. Mulle sopis hyvin työmuoto, jossa työtunteja ei laskettaisi. Toki esimiehenä läsnäolo on tärkeää.

Vierailija
40/43 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, eikä se ole oman moraalikäsityksen mukaan sallittua vaikka palkkani on ihan surkea- itsenäistä toimistotyötä teen, avokonttori. Tauoilla käytän omaa puhelinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä