Ei tule minusta äitiä vieläkään :(
Sain taas keskenmenon. Se oli jo viides. Ikää on jo 39v ja mietin kannattaako enää edes yrittää.
Yritystä takana 18 vuotta ja tutkimukset on käyty. Hoitoihin ei päästä, kun ”ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi”. En tiedä pääsisimmekö yksityiselle, mutta ei ole varaa. :(
Minusta tuntuu, että kaikki munasoluni ovat viallisia. En tiedä.
Lääkäri sanoi, että ”Muista, että tää ei oo sun vika”. Totesin vain, että ”Niin. Tää on vaan mun kehon vika”.
Tällä kertaa raskaus oli edennyt jo pidemmälle, kuin aiemmin, mutta ultrassa todettiin, että kehitys oli pysähtynyt rv 8+6.
Onko täällä yhtään kohtalotovereita? Ai edes niitä onnistumistarinoita?
Kommentit (53)
Olen todella pahoillani menetyksistäsi, ap ♡
Komppaan kaikkia, jotka ehdottavat keskenmenojen syiden selvittämistä. Toivoa on varmasti vielä. Voimia.
Ap. Keskenmenoihin voi olla kaksi ongelmaa ja niihin kumpaankin helppo ratkaisu.
1. Keltarauhashormonin määrä on liian pieni alkuraskaudessa ja raskaus siksi keskeytyy. Ratkaisu: lugesteron keltarauhasvalmiste jota nimenomaan käytetään alkuraskaudessa.
2. Sinulla on liian herkkä keho joka menee puolustuskannalle liian nopeasti. Siis kehosi tunnistaa liian herkästi alkion vieraaksi ja pistää päälle taistelun jonka vuoksi raskaus keskeytyy. Minulla oli tämä ongelma. Ratkaisu: kortisonipillerit alhaisella määrällä koko alkuraskauden. Tätä ennen 6 keskenmenoa alkuraskaudessa. Ensimmäinen alkuunpäässyt raskaus jossa oli kortisonipillerit (prednison) mukana päättyi täysiaikaisena rv40+1 terveen lapsen syntymään.
Tarvitset apua ja tutkimuksia tuon keskenmenon syyn suhteen.
Minusta ei tullut moottoripyörän omistajaa tänäkään kesänä, oli niin surkeat ilmat etten jaksanut käydä katteleen , nettiä lukuunottamatta.
Olen jo ajatellut asiaa ainakin 15 vuotta .
Vierailija kirjoitti:
Vaadi niitä hoitoja. Alkionne täytyy tutkia, että nähdään voiko niistä saada mitään elinkelpoista aikaiseksi.
Näyttää kovasti siltä, että tarvitsette lahjamunasoluja.
Mitä vaadi hoitoja???
Yksityiselle tuon ikäisenä kuten muutkin!!!!
Olen pahoillani :( *halaa*
Toivottavasti vielä onnistuu loppuun asti!
Vierailija kirjoitti:
Lapset on henkilökohtainen arvovalinta, ei perustarve, joten niiden kuluista tulisikin vastata itse ja esim. lapsettomuuden ongelmat tulisi hoitaa yksityisellä.
Voisitko mennä yksityisesti lopetuspiikille, turha pazka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kohtalotoveri, mutta tiedän ihmisiä, joilla on keskenmenoja ja kohtukuolemia ja jotka ovat saaneet useammankin lapsen niiden jälkeen. Heitä kyllä tutkittiin ja otettiin selvää, mikä voisi aiheuttaa keskenmenot ja kohtukuolemat. Minä ainakin pyytäisin lääkäriä selvittämään, mikä voi olla keskenmenojen syynä.
Siis tiedossa on, että mulla on PCOS. Tutkimuksissa selvisi myös, että ovulaatio on vain 3-4 kertaa vuodessa. Kuukautiset tulee myös yhtä harvoin. Olen syönyt Teroluteja, mutta niitä ei saisi syödä yli 6kk. Olenkin yleensä saanut 3 tai 6kk ”kuurin” ja 6kk taukoa jne. Raskauden aikana niitä ei syödä.
Toinen munanjohdin oli ”tukossa”, mutta se aukesi aukiolotutkimuksen jälkeen ja sen jälkeen olenkin tullut raskaaksi.
Foolihappoa käytän, koska sen pitäisi ehkäistä keskenmenoja ja se myös auttaa sikiön selkärankaan tms.
Terolutien lisäksi en ole saanut mitään lääkkeitä.
Ylipainoa mulla on ja paino jojoilee 70-90 kilon välillä. Raskaaksi olen tullut aina, kun olen laihduttanut. Eli tällä on ainakin vaikutusta.
Tupakoinnin lopetin 9 vuotta sitten ja sitä ennen en tullutkaan raskaaksi, eli tällä on varmasti ollut vaikutusta myös.
Ap
Onko ferritiiniä tutkittu? Sillä on yhteys raskauden jatkumisessa.
Mulla kaksi keskenmenoa ja matala ferritiini todettu myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi ja jaksamista. Ehkä ei kannata tänne edes ilmoitella, sehän on tiedossa että täällä on monenlaista kommentoijaa ja kaikki eivät todellakaan ole kovin fiksuja. Tunnen suurta myötähäpeää sellaisten kommentoijien puolesta :/
Samat sanat täältä. Ihmiset ilmeisesti saa toteuttaa sadistisia piirteitään täällä, selvästi saavat iloa siitä että toiseen ihmiseen sattuu. Sairaita ihmisiä olemassa. Eikä mitään empatiakykyä.
Sitten kun ette loisi verovaroilla noita kakaroitanne, vaan teette ne omasta selkänahastanne ja lompakostanne, niin sitten alkaa löytyä empatiaa. Siihen asti sen perään on aivan turha u l i s t a.
Suositusten mukaan tutkimukset tulee aloittaa kolmannen keskenmenon jälkeen, jos asiakas niitä pyytää. Julkisella puolella. Minullakin on ollut ongelmia raskautumisessa, ja lapsettomuuslääkäri kyllä sanoi että Teroluteja voi syödä myös alkuraskauden ajan. Tiedän että monet syövät keltarauhaslisää alkuraskaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on henkilökohtainen arvovalinta, ei perustarve, joten niiden kuluista tulisikin vastata itse ja esim. lapsettomuuden ongelmat tulisi hoitaa yksityisellä.
JUURI NÄIN !
Minkä helvetin takia minunKAAN tarvii alkaa maksaa esim. nyt ap :n kakaroinitia ja porsimisia, onnistui ne eli ei ? Ei minullekkaan kukaan eikä varsinkaan valtion verovaroista makseta mitään mitä MINÄ haluan OIKEASTI ? Ne kakaroiksi kutsutut riippakivet kuuluu joka ikisen maksaa ihan itse omasta pussistaan. Ne eivät ole ihmisoikeus. Jos minä olen ikäni halunnut omakotitaloon asumaan tai vastaavaa, on minun pitänyt ikäni tehdä töitä ja säästää sitä varten. Ei ole valtion puolesta mitään KelaGold-luukkua mistä minulla olisi oikeus mennä olemattomaan ihmisoikeuteen vedoten kitisemään että jonkun /joidenkin muiden kuuluu maksaa minun haluamiset.
Pyydä metformiinia. Metformiini tasaa kierron ja pitää painon kurissa. Raskausaikana metformiini pienentää keskenmenoriskiä sekä radi riskiä. PCOS potilaana tuo lääke muutti elämän. Oon 20kg kevyempi ilman mitään elämäntapamuutoksia ja olen raskaana vk21 vaikka lapsia ei pitänyt saada.
PCOS sairastavilla kohdun limakalvo on erilainen hormoneista johtuen ja alkion/sikiön ns. vaikea pysyä kyydissä, siksi keskenmenoriski on suuri. Metformiini muuttaa jostain syystä tätä hormonia ja limakalvoja ja pienentää riskiä. Näin minulle on asiaan perehtynyt lääkäri kertonut raskauden alkumetreillä.
Siellä on ikäsarjat joten 85-90 maailmanennätys on ihan rikottavissa.
V*tun urpo