Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko maistaneet vegaanista kebabia?

Vierailija
30.07.2019 |

Hyvää! Laitoin sitä just uuniin ranskanperunoiden kanssa. Maku ei mielestäni mitenkään oleellisesti eroa lihaversiosta, joten yhtä hyvin voin syödä tuota jos tuollaista ruokaa ylipäätään haluan. Nyt haluan, palstailua ja mättöruokaa, ihanaa kun on vielä loma!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maistoi ja sanoi että oli kuivaa kökkärää.

Kuulkaas nyt, tää kökkärä on oikein hyvää. Teidän vuoksi kohta tekee mieli alkaa vetää kyytipojaksi olutta, voisin vielä pistää päälle dirndlin, vai mikä se oktoberfestmekko olikaan nimeltään, niin saisin kivan saksalaishenkisen iltapalan. Eikä pätkääkään kuivan!

Ap :)

Olisi kulttuuristaomimista ja a-luokan rasistinen teko.

Vierailija
42/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt useita vegaanituotteita ja kaikki on hyvää. En ole myöskään kuivaan kökkärään törmännyt. Joko kokki on ollut epäpätevä tai ruoka päässyt muuten kuivahtamaan. Itse en ole huomannut, että liharuokien nimiä käytettäis. Soijanakko on lihatuotteena nakki yms. Ja mikä kauheus se nyt olisi vaikka samoin nimiteltäisi? Ei se liharuoka siitä loukkaannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näiden lihaan valheellisesti viittaavien nimien käyttö pitänyt lopettaa?

Säntösuomea joka perskutin makuun.

Vierailija
44/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin elämäni ensimmäistä kertaa kebablastuja, 70% lihaa. Kun nyt näitä maistelee niin voi ajatella että on ihan sama onko lihaa vaiko eikö ole. 

En osta toista kertaa.

Vierailija
45/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Niinpä. Minusta on ainakin selkeämpi, että vegaanisen kebabin nimi on vegaaninen kebab eikä jokin vebab, josta joutuu miettimään että mitähän tuo oikeastaan on. Tai mifut sun muut, jotenkin niin tekemällä tehtyjä nimiä, aargh! Joku ehdotti että eikö nimi voisi olla vaan seitan, mutta eikös siitä seitanistakin tehdä vaikka mitä, esim. seitan-kinkkua (kauhistus, taas lihaan viittava nimi...)? Mikään asiantuntija en näitten kasvis- ja vegaaniruokien suhteen ole kun olen ihan sekasyöjä, mutta kyllä minusta vegaanisessa kebabissa tuo sana vegaaninen aika selkeästi ilmaisee että lihaa ei ole, ja kebab taas kertoo minkä tyyppisestä tuotteesta on kysymys.

Eikä minusta ole nyt mitenkään kauheaa että tehdään lihatuotteita matkivia vegaanisia ruokia, miksi olisi? Voin syödä kyllä yhtä lailla myös kasvisruokia jotka ovat puhtaasti kasvisruokia eivätkä esitä olevansa mikään kinkku tai nakki, mutta sama kai se missä muodossa se kikherne tms. tarjoillaan, ja jos noiden lihaa muistuttavien tuotteiden myötä tällaiset sekasyöjätkin päätyvät syömään edes vähän enemmän kasvisruokia ja vähemmän itse lihaa niin eikö se ole vain hyvä. Eikä jostain kasvispihveistä tunnu valittavan kukaan, vaikka onhan niissäkin se "pihvi" vaikkei ole pihvi... Ne taitaa vaan olla jo niin paljon enemmän valtavirtaa ja tutumpi tuote kuin nämä viime vuosina tulleet jutut.

Ap

Vierailija
46/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut vegaanista pebabia ja oli kyllä ihan hyvää.

Vierailija
47/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin, eikä ollut mitään tekemistä kebabin kanssa. Vähän sellaista kuivaa ja jotenkin kökkärää.

Vierailija
48/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Niinpä. Minusta on ainakin selkeämpi, että vegaanisen kebabin nimi on vegaaninen kebab eikä jokin vebab, josta joutuu miettimään että mitähän tuo oikeastaan on. Tai mifut sun muut, jotenkin niin tekemällä tehtyjä nimiä, aargh! Joku ehdotti että eikö nimi voisi olla vaan seitan, mutta eikös siitä seitanistakin tehdä vaikka mitä, esim. seitan-kinkkua (kauhistus, taas lihaan viittava nimi...)? Mikään asiantuntija en näitten kasvis- ja vegaaniruokien suhteen ole kun olen ihan sekasyöjä, mutta kyllä minusta vegaanisessa kebabissa tuo sana vegaaninen aika selkeästi ilmaisee että lihaa ei ole, ja kebab taas kertoo minkä tyyppisestä tuotteesta on kysymys.

Eikä minusta ole nyt mitenkään kauheaa että tehdään lihatuotteita matkivia vegaanisia ruokia, miksi olisi? Voin syödä kyllä yhtä lailla myös kasvisruokia jotka ovat puhtaasti kasvisruokia eivätkä esitä olevansa mikään kinkku tai nakki, mutta sama kai se missä muodossa se kikherne tms. tarjoillaan, ja jos noiden lihaa muistuttavien tuotteiden myötä tällaiset sekasyöjätkin päätyvät syömään edes vähän enemmän kasvisruokia ja vähemmän itse lihaa niin eikö se ole vain hyvä. Eikä jostain kasvispihveistä tunnu valittavan kukaan, vaikka onhan niissäkin se "pihvi" vaikkei ole pihvi... Ne taitaa vaan olla jo niin paljon enemmän valtavirtaa ja tutumpi tuote kuin nämä viime vuosina tulleet jutut.

Ap

Minusta ei.

Vierailija
49/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt useita vegaanituotteita ja kaikki on hyvää. En ole myöskään kuivaan kökkärään törmännyt. Joko kokki on ollut epäpätevä tai ruoka päässyt muuten kuivahtamaan. Itse en ole huomannut, että liharuokien nimiä käytettäis. Soijanakko on lihatuotteena nakki yms. Ja mikä kauheus se nyt olisi vaikka samoin nimiteltäisi? Ei se liharuoka siitä loukkaannu.

Minä olen syönyt myös vegaanituotteita, ja monet ovat mitäänsanomattomia, osa todella pahoja. Onhan tuo nyt typerää johtaa ihmisiä harhaan. Miks noille ei voi olla omia nimiään? Etkö opi enää uutta, vai mistä on kyse?

Vierailija
50/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maistoi ja sanoi että oli kuivaa kökkärää.

Eli ei eroa kebabista. Falafeli falafeli hyvä veli. 

Vierailija
51/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt myös vegaanituotteita, ja monet ovat mitäänsanomattomia, osa todella pahoja. Onhan tuo nyt typerää johtaa ihmisiä harhaan. Miks noille ei voi olla omia nimiään? Etkö opi enää uutta, vai mistä on kyse?

Ihan yhtä mitään sanomatonta on lihakin aikuisten oikeasti tai liian vähän suolattu kala.. Onko sinun elämäsi kauheimmat ongelmat jälleen siinä että joku on erilainen ja nakki tarkoittaakin muotoa eikä juuri sinun omaa määritelmääsi? Ei hyvää päivää tätä idiotismia. Typerää on ainostaan kauhistella miksi nakki tai makkara on muoto, ihan niinkuin pulla tai pihvi. 

Vierailija
52/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu sai minut tilaamaan ihan aidon ja oikean kebapin. En malta odottaa.

Vierailija
53/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu sai minut tilaamaan ihan aidon ja oikean kebapin. En malta odottaa.

Mikäs siinä, hyvää sekin. Bon appetit!

Ap

Vierailija
54/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä mitään sanomatonta on lihakin aikuisten oikeasti tai liian vähän suolattu kala.. Onko sinun elämäsi kauheimmat ongelmat jälleen siinä että joku on erilainen ja nakki tarkoittaakin muotoa eikä juuri sinun omaa määritelmääsi? Ei hyvää päivää tätä idiotismia. Typerää on ainostaan kauhistella miksi nakki tai makkara on muoto, ihan niinkuin pulla tai pihvi. 

Ei ole, jos olisi, emme söisi lihaa. Vegaaniset tuotteet ovat olleet suuri pettymys. Vegaaninen porkkana on ihan hyvää, mutta nakiksi sitä ei pidä kutsua. Olisitko ystävällinen ja käyttäisit asiallisempaa ilmaisutapaa tunteillesi.

Vierailija
55/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki tai kebab ei ole eläin, ne on muotoja. Miksi on ok sanoa lihapullaa lihapullaksi, mutta ei kasvisnakkia kasvisnakiksi? Lihapullassa ei edes ole PULLAA.

Vierailija
56/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakki tai kebab ei ole eläin, ne on muotoja. Miksi on ok sanoa lihapullaa lihapullaksi, mutta ei kasvisnakkia kasvisnakiksi? Lihapullassa ei edes ole PULLAA.

Olet väärässä. Nuo huippuherkulliset tuotteet ovat tulleet niin suosituiksi, että niiden ulkoisia ominaisuuksia ollaan alettu käyttämään muotojen kuvailemiseen. Oletko maistanut jotakin ympyrän tai neliön makuista? Oliko tässä sopiva määrä rautalankaa sinun aivoillesi?

Vierailija
57/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä tuotetta kokeilit? Olen usein laittanut Vöneriä ja se on minusta tosi lähellä kebabia. Aikaisemmin Hälsans Kökillä oli pakkasessa kasviskebua ja se oli tosi hyvää. Hyvät kastikkeet kylkeen, ni hyvää on.

Kävin eräänä päivänä Raxissa syömässä, ja siellä oli vegaanista Vöner-pizzaa. En ollut ennen Vöneristä kuullutkaan, niin luulin, että niillä on mennyt kyltit sekaisin, kun se näytti ihan kebabilta ja vieressä oli joku kasvisfetapizza. Nyt melkein harmittaa, että jätin maistamatta Vöner-pizzaa.

Jos se oli vegaanista se oli luultavasti pahaa, koska pizzoissa on yleensä juustoa ja ne vegaaniset juustot on ihan kamalan makuisia. Vöner on hyvää, mutta lakto-vegetaarinen Vöner-pizza olisi paljon parempi, sellainen missä olisi maitopohjaista juustoa.

Vierailija
58/65 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vöneristä tykkään mutta niistä muista en. Meillä mies syö lihaakin mutta silti välillä tilaa Vöner kebabannoksia lihaisten tilaan, niitä lihaversioita se nykyisin taitaa tilata lähinnä jos on krapula, siihen oloon auttaa kuulemma paremmin rasvaisempi lihakebab.

Meillä on onneksi lähes naapurissa ravintola, jossa saa kaikenlaisia perinteisiä kebabannoksia myös Vönerillä: rullakebabia, kebabia pitaleivän sisällä, riisillä tai ranskalaisilla, löytyy Vöner-pizzaakin. 

Vierailija
59/65 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Herkutteleeko kukaan muu tänään vegaanisella kebabilla?

Vierailija
60/65 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kuivaa kökkärää.