Ihana laittaa ekan kerran kesän jälkeen villasukat jo jalkaan :P
Kommentit (29)
Suomessa kesä on aivan arvaamaton keleiltään.
Syksyn tuntuma alkaa jo heti juhannuksen jälkeen pikkuhiljalleen, vaikka helteisiä päiviä, viikkoja onkin heinä-elokuussa, ja jopa syyskuussa.
Suomen kesä on lyhyt jakso kahden pitkän viileähkön kauden välissä.
Itse nautin luonnon antimista eri muodoissaan, kuten eri marjakaudet, omenat, sienet, puutarhojen vihannekset ja juurekset. Eli onhan kesäaika antoisaa aikaa monin tavoin, ja jopa ilman saunan löylyjen lämpöä pystyy uimaan tässä tuhansien järvien maassa. Kiirettä kylläkin pitää suomi-ihmisillä, jotta kaikkea kerkeäisi touhuta pohjolan valoisempana kesäaikana ja lämpöisemmillä keleillä.
Saisi vaan vieläkin useamman suomalaisen ujouden poistettua ja kontaktoimaan rennonlaisesti tuolla liikenteessä tuntemattomienkin kesken. Ja huolirypyt siloiteltua suomalaisten otsanahoista, niin A.Vot!
Palstan villasukka-fettari on päättänyt alkaa sekoilemaan jo muuallakin kuin kaipaus-ketjussa. :(
pervo!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kesä on aivan arvaamaton keleiltään.
Syksyn tuntuma alkaa jo heti juhannuksen jälkeen pikkuhiljalleen, vaikka helteisiä päiviä, viikkoja onkin heinä-elokuussa, ja jopa syyskuussa.
Suomen kesä on lyhyt jakso kahden pitkän viileähkön kauden välissä.
Itse nautin luonnon antimista eri muodoissaan, kuten eri marjakaudet, omenat, sienet, puutarhojen vihannekset ja juurekset. Eli onhan kesäaika antoisaa aikaa monin tavoin, ja jopa ilman saunan löylyjen lämpöä pystyy uimaan tässä tuhansien järvien maassa. Kiirettä kylläkin pitää suomi-ihmisillä, jotta kaikkea kerkeäisi touhuta pohjolan valoisempana kesäaikana ja lämpöisemmillä keleillä.
Saisi vaan vieläkin useamman suomalaisen ujouden poistettua ja kontaktoimaan rennonlaisesti tuolla liikenteessä tuntemattomienkin kesken. Ja huolirypyt siloiteltua suomalaisten otsanahoista, niin A.Vot!
.....ainiin jäikin varsinainen asia, eli villasukat, joita itsekkin olen viime päivä jo pitänyt jaloissani, on tarpeen jo olleet. Helteisinä päivinä en tietenkään pitänyt villasukkia, mutta nyt ovat jo mittarin lukemien laskettua reippaasti hellelukemista, olen nauttinut myös villasukkien lämmöstä jaloissani. Ohuet puuvillaiset sukat jalkoihin, ja niiden päälle aidosta villasta kudotut villasukat, niin kyllä on miellyttävä tuntuma jaloissa; ei palella ei.
Täällä Oulun seudulla saa olla villasukkien lisäksi kalsarit ja pipo. Ja pirtin uunissa tulet.
Mulla on villasukat jalassa kotona ympäri vuoden, paitsi tappohelteillä. Mulla on 25 paria erilaisia villasukkia (kiitos jatkuvasti lisää kutovan äitini), joten voin halutessani valita kotiasuun parhaiten sopivat 😀 Helteillä kävin mustikassa, ja dadaa, kumppareissani jalassani oli pelkät villasukat. Ihan parhaat. En lähde matkoille, kyläilemään (paisi, jos juhlat) ilman villasukkia.
Rakastan syksyä. Ihanat kuulaat, viileät syyspäivät piristävät mieltä. Eilen kävin kampaajalla ja joufuin hetken odottamaan oven avaamista. Lämpötila oli 12 astetta ulkona. Kampaaja pahoitteli, että jouduin odottelemaan kylmässä. Vastasin, että päinvastoin nautin siitä. Kampaaja katsoi ihmetellen, en ruvennut enämpiä selittelemään 😁
Villasukat ovat kyllä mahtavat, aivan parhaat sukat mitä olemassa on. Eivät ole kuumat ja mukavan rennot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on villasukat jalassa kotona ympäri vuoden, paitsi tappohelteillä. Mulla on 25 paria erilaisia villasukkia (kiitos jatkuvasti lisää kutovan äitini), joten voin halutessani valita kotiasuun parhaiten sopivat 😀 Helteillä kävin mustikassa, ja dadaa, kumppareissani jalassani oli pelkät villasukat. Ihan parhaat. En lähde matkoille, kyläilemään (paisi, jos juhlat) ilman villasukkia.
Rakastan syksyä. Ihanat kuulaat, viileät syyspäivät piristävät mieltä. Eilen kävin kampaajalla ja joufuin hetken odottamaan oven avaamista. Lämpötila oli 12 astetta ulkona. Kampaaja pahoitteli, että jouduin odottelemaan kylmässä. Vastasin, että päinvastoin nautin siitä. Kampaaja katsoi ihmetellen, en ruvennut enämpiä selittelemään 😁
:D Minullakin on oman äitini neulomia villasukkia joka lähtöön eli eri värisiin asusteisiin sävy sävyyn-sopivia villasukkia ja eri pituisilla sukkien varsilla. Tyttäreni ovat myös neuloneet minulle eli äidilleen villasukkia, ja nytkin on parhaillaan jaloissani tyttäreni kutomat ihanat villasukat. Olen viimeisten vuosien aikana alkanut suosimaan kotioloissa ja muuallakin yöpyessäni kyläreissuilla tai esim. hotellissakin mulla on mukana aina villasukkapari laukussa, ja oli sitten kesä tai talvi.
itse en harrasta neulomista tai ylipäätänsä käsitöitä. Inhosin jo kouluaikaan käsityötuntia ja niitä projekteja mitä milloinkin kässän tunneilla. Sain kylläkin ihan kiitettävän numeron käsitöistä, mutta enhän mä niitä kaikkia itse kokonaan tehnytkään, vaan annoin äidilleni sukan neulomisen, ja ainakin kantapään osuudeltaan ja villalapasissa peukalo-osuuden kaventamisineen. Ei ihme, että sainkin oppikoulussa huippuhyvän käsityöarvosanan. Omat harrastukseni ovat aivan muita kuin esim. neulominen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä on alkanut tämä höpinä, että kesä on heinäkuun jälkeen ohi? Ehkä kiivain kesälomakausi, mutta elokuu on ihan perinteinen kesäkuukausi.
Usein ekat yöpakkaset alkavat elokuun aikana. Siitä.
Villa-asusteista (paita,sukat jne..) sanotaan, se mikä pitää kylmän pitää myös lämmön.