Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsi / nuori harrastaa viikossa?

Vierailija
30.07.2019 |

Kuinka paljon teidän lapsilla ja teineillä on viikossa harjoituksia? Kerro myös lapsen ikä ja harrastus. Mikä on mielestänne liian suuri määrä treeniä viikossa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta, lentopallo, kerran viikossa.

5 vuotta, muskari, kerran viikossa. 

Nuoremmalla lapsella voisi ollakin kaksi harrastuskertaa viikossa, mutta tuon ikäiselle riittää hyvin yksi harrastus. Vanhemmalle lapselle ei, koska hän tarvitsee paljon unta, rauhoittumista ja mahdollisimman vähän siirtymiä paikasta toiseen.

Vierailija
2/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.5-vuotiaalla on kaksi harrastusta: uimakoulu ja mikälie pikkujumppareiden sirkuskoulu. Molemmat kestävät kerrallaan 45min, eivät ole peräkkäisinä päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias, puolentoista tunnin treenit kahdesti viikossa.

Vierailija
4/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki lapset harrastavat kilpauintia, eri ryhmissä ja eri harjoitusmäärällä.

15v - 8 kertaa viikossa, 20h (aamutreenit, iltatreenit ja kuntosali)

10v - 6 kertaa viikossa, 15h (iltatreenit ja lihaskunto)

7v - 5 kertaa viikossa, 12h (iltatreenit ja kuivatreenit)

5v - 3 kertaa viikossa, 8h

Päälle vielä leirit 2-4 kertaa vuodessa ja kisat joka toinen viikonloppu.

Vierailija
5/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa, voimistelu harrastuksena.

Vierailija
6/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 v n 25 h vkossa

Vierailija
7/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että saan 2000 alapeukkua, mut vastaan silti.

Mä olen aina ajatellut, et harrastuksia maltillisesti eikä oo pakko harrastaa mitään. Vein esikoisen 3-vuotiaana satujumppaan (1×vkossa). Keskimmäinen (silloin kuopus) ei olis millään pysynyt jumpoasalista pois, mut kun ei 1-vuotiasta vielä sinne otettu. Eli molemmat kävivät 3-6 -vuotiaana kerran viikossa jumpassa. Koulun alettua molemmat aloittivat valmennusryhmässä. Ensin 3x1hvkossa ja siitä lisääntyen niin, että lopulta voimistelua oli melkein 20h vkossa. Koulu tietty päälle. Kuopus syntyikin sit tähän harrastusmyllyyn ja hän on halunnut myös harrastaa liikuntaa paljon.

Isommat ovat jo 19v ja 17v. He lopettivat oman voimistelu-uransa tänä vuonna, mut molemmat jatkavat valmentajina. Kuopuksella on kaksi lajia ja periaatteessa treenejä olis tarjolla 9xvkossa. Käytännössä treenataan n.7xvkossa, hän on 12v.

Lapset ovat hoitaneet koulunsa superhyvin ja ovat nauttineet treenaamisesta paljon. Liikunta selvästi on sopinut heille ja siitä olen iloinen. Aika usein saa puolustella, et ne ihan oikeasti haluavat itse treenata näin paljon. Me vanhemmat haluamme varmistaa, että voivat hyvin.

Vierailija
8/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelee joka päivä piirtämistä. Lisäksi lukee kirjoja ja käy monta kertaa viikossa pyöräilemässä tms.

Vierailija
9/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, et harrastuksia maltillisesti eikä oo pakko harrastaa mitään. Vein esikoisen 3-vuotiaana satujumppaan (1×vkossa). Keskimmäinen (silloin kuopus) ei olis millään pysynyt jumpoasalista pois, mut kun ei 1-vuotiasta vielä sinne otettu. Eli molemmat kävivät 3-6 -vuotiaana kerran viikossa jumpassa. Koulun alettua molemmat aloittivat valmennusryhmässä. Ensin 3x1hvkossa ja siitä lisääntyen niin, että lopulta voimistelua oli melkein 20h vkossa. Koulu tietty päälle. Kuopus syntyikin sit tähän harrastusmyllyyn ja hän on halunnut myös harrastaa liikuntaa paljon.

Isommat ovat jo 19v ja 17v. He lopettivat oman voimistelu-uransa tänä vuonna, mut molemmat jatkavat valmentajina. Kuopuksella on kaksi lajia ja periaatteessa treenejä olis tarjolla 9xvkossa. Käytännössä treenataan n.7xvkossa, hän on 12v.

Lapset ovat hoitaneet koulunsa superhyvin ja ovat nauttineet treenaamisesta paljon. Liikunta selvästi on sopinut heille ja siitä olen iloinen. Aika usein saa puolustella, et ne ihan oikeasti haluavat itse treenata näin paljon. Me vanhemmat haluamme varmistaa, että voivat hyvin.

En alapeukuttele. Mun ystävä on opettajana urheilupainotteisessa peruskoulussa, ja hän aina sanoo, että voimistelevat tytöt hoitavat koulunsa aina todella hyvin ja ovat motivoituneita.

Vierailija
10/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt ettei yhtään vaan annan lapselle aikaa leikkiin ja tasapainoiseen kasvuun. Stressi ja kilpailu ei kuulu lasten elämään.

Vierailija
11/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alapeukuttele. Mun ystävä on opettajana urheilupainotteisessa peruskoulussa, ja hän aina sanoo, että voimistelevat tytöt hoitavat koulunsa aina todella hyvin ja ovat motivoituneita.

Kuopus on poika ja hänenkin koulunsa lähti viime vuonna noususuuntaan, kun halusi aloittaa toisenkin lajin. Hän vaan tarvii paljon liikuntaa. Eilen alkoi treenit kesätauon jälkeen ja koko tämän päivän on höpöttänyt et ihanaa, kun pääsee huomenna taas. /7

Vierailija
12/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin lapsesta, mikä kellekin sopii. Jollekin pari kertaa vkossa on sopiva, joku jaksaa ja haluaa treenata paljon, joku ei halua yhtään aikataulutettua harrastusta.

Vierailija
13/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt ettei yhtään vaan annan lapselle aikaa leikkiin ja tasapainoiseen kasvuun. Stressi ja kilpailu ei kuulu lasten elämään.

Ei kuulu? Mitä jos lapsi nauttii kilpailusta ja harrastuksista? Meillä esikoinen haluaa aina osallistua kaikkiin koulun urheilukilpailuihin, vaikka ei kärkisijoista taistelekaan. Itse taas en tykkää kilpailemisesta lainkaan. Liikuntaharrastuksiaan ei halua jättää väliin, koska tykkää urheilusta ja tapaa siellä kavereitaan. Harrastuksiin ei meillä liity stressiä yhtään.

Vierailija
14/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotias n. 15 h / vk

10 vuotias n. 10 h/ vk, lajina taitoluistelu molemmilla

Vierailija
15/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät saa harrastaa asioita omaan tahtiin ja omaehtoisesti? Miksi pitää aina käydä jossain ohjatuissa treeneissä? Kertokaapa.

Vierailija
16/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 15v tyttöni harrastaa kilpauintia 8 kertaa viikossa yhteensä 18h. Opettajien ja tytön itsensäkin mielestä koulu sujuu paremmin, mitä enemmän treenejä ja kisoja on, sillä silloin tulee läksyt hoidettua aina tiettyyn aikaan.

Vierailija
17/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa, 5-v siis on kilpauintikoulu-ryhmässä, eli hänellä on n. 2 kisat / vuosi, ja leirejä ei ollenkaan.

Vierailija
18/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät saa harrastaa asioita omaan tahtiin ja omaehtoisesti? Miksi pitää aina käydä jossain ohjatuissa treeneissä? Kertokaapa.

Koska en koe, että osaisin tarjota lapsille kovinkaan paljon virikkeitä. Mun lapset eivät ole ihan hirveän omatoimisia harrastelujen suhteen, joten haluan harrastusten kautta tarjota heille mahdollisuuden oppia jotain muutakin. Lisäksi harrastuksista saa säännöllisyyttä elämään, uusia kaverisuhteita ja toki niitä harrastusten taitoja itsessään.

vastaaja nro 1

Vierailija
19/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaikki lapset harrastavat kilpauintia, eri ryhmissä ja eri harjoitusmäärällä.

15v - 8 kertaa viikossa, 20h (aamutreenit, iltatreenit ja kuntosali)

10v - 6 kertaa viikossa, 15h (iltatreenit ja lihaskunto)

7v - 5 kertaa viikossa, 12h (iltatreenit ja kuivatreenit)

5v - 3 kertaa viikossa, 8h

Päälle vielä leirit 2-4 kertaa vuodessa ja kisat joka toinen viikonloppu.

Saanko kysyä, paljonko teillä kuluu rahaa lasten harrastuksiin? Meillä 5 lasta (kaikki alle 10-vuotiaita), ja kaikki urheilullisia, niin mietin vain, kuinka paljon tulevaisuudessa heidän harrastukset maksavat.

Vierailija
20/41 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi treenata ohjatusti ja tavoitteellisesti, jos ja kun lapsi siitä nauttii? Mun lapsista toinen treenaa tavoitteellisesti ja toinen ei. Ovat erilaisia ja se heille suotakoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi