Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?

Kommentit (959)

Vierailija
581/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni nopeesti tän ketjun lukeminen, kun scrollasin yli kaikki vegaanijutut.  Eli n. puolet kaikesta.  Eikö ihmiset saa asiaansa sanottua yhdellä kertaa?

Mut mikä siis on turhake?  Joku sanoi, että kananmunankeitin.  No en ihan ole samaa mieltä, vaikka ilmankin toimeen tulee.  Mutta silloin kun mulla se vielä oli, niin ikinä ei kananmunat menneet siinä keittimessä rikki.  Nyt saa melkein joka kerta kun munia keittää kattilassa, niin onkia vähintään yhden pois, kun se yks kaks poksahtaa rikki.  Viimeks kun tein isomman satsin munavoita, meni kymmenestä munasta neljä rikki.  Eikä auta mikään niksi, laittaa kylmään tai kuumaan veteen, laittaa suolaa paljon, vähän tai ei ollenkaan, aloittaa pienemmällä lämmöllä, lämmittää munat valmiiksi huoneenlämmössä jne, mitä niitä nyt onkaan.  Aina joku poksahtaa.  No joo.  Kananmunat on halpoja, vaikka käytänkin aina luomumunia eli niitä inasen tyyriimpiä.  Taidanpa ostaa taas munankeittimen, vaikka ärsyttääkin kaikki ylimääräiset härvelit kaapissa.  Mutta se entinen oli ainakin hintansa väärti, kesti yli 20 v.

Musta tuntuu, että meikki- ja ihonhoitotuotteissa on paljonkin turhakkeita.  Tai ehkä valikoimaa on liikaa.  Mulla on valtavat määrät kaikkea meikkiä sun muuta, mutta oikeesti en käytä niistä kuin muutamia tiettyjä.  Miks mä olen edes tullut ostaneeksi ne muut, mitkä jää käyttämättä?  Mainosten uhri ilmeisesti. 

Pikkuhousunsuojia ihmettelen.  Kun ne tuli markkinoille, niitä mainostettiin pidettäväksi kuukautisten jälkeen kun tuli vielä pientä jälkivuotoa.  Mutta nyt ne on kuin pakolliset jokahetkiset läpykkäät, mikäli olen oikein ymmärtänyt nuorten naisten keskusteluista.  Onko kaikilla naisilla nykyään jotain valkovuotoa niin kauheasti?  Sitä paitsi pikkuhousuthan vaihdetaan joka päivä.

Kaupan hyllyssä näin tuotteen, nimeltä häpykarvaöljy.  Nimeltään Pörrö.  Sikälikin ihmettelen, kun kaikkihan nykyään ajetaan pois.  Mutta vaikka ei ajettaisikaan, niin...

Takapuoli-implantit.  Suurin osa suomalaisista naisista ei ainakaan tarvi lisää täytteitä.

Miten se kananmunan rikkoutuminen keitettäessä vaikuttaa sen käyttöön? Itse keitän nekin haluttuun kypsyysasteeseen ja käytän ne ihan normaalisti, eiväthän ne nyt atomeiksi hajoa sentään. Nyt en kyllä tajua. Ja meillä syödään paljon kananmunia.

No kyllä mulla ainakin se rikki mennyt kananmuna valuttaa kaiken sisältönsä siihen keitinveteen.  Se olisikin eri asia, jos se muna rikkoutuisi vasta loppuvaiheessa, jolloin se on jo ehtinyt jähmettyä siellä kuoren alla, mutta kun ne poksahtaa melkein heti kun ne laittaa kattilaan, niin eipä siinä mitään syömistä ole, kun se sisältö on riekaleina siinä vedessä.

Mitkä munat menevät noin helposti rikki? Varmaan jotkut viherpiipertäjämunat.

Päinvastoin, mun kokemuksen mukaan juuri luomumunat kestävät keittämistä rikkoutumatta paremmin kuin ns. teollisten kanaloiden munat.

Mutta edelliselle munankeittäjälle vinkiksi vanha neuvo: ota munat jääkapista lämpiämään ennen keittämistä ja laita munat jo lämpimään (ei kiehuvaan veteen). Jos muna kuitenkin rikkoutuu keittämisen aikana, lisää äkkiä munan ympärille suolaa tai teelusikallinen etikkaa. Se yleensä estää sisuksen purkautumisen ulos ja muna ei mene hukkaan.

Vierailija
582/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustusasia, eli esineet jotka on tehty siksi että ne näyttävät hyviltä eikä niillä tehdä mitään. 

Hehe, joo.  Jossakin kaupassa, oliskohan ollut Tuurissa, näin sisustusosastolla valkoisen pitsimäisen normaalikokoisen tuolin, jossa luki SISUSTUSTUOLI.  Ja vielä varoitus ÄLÄ ISTU!

Vähän samanlainen asiahan se on joku lasipurkki, jossa on käpyjä tai korkkeja.  Mihin niitä tarvitaan?

Toisaalta sitten: mihin tarvitaan kukkia ja kukkavaaseja?  Ei niillä mitään tee, ne on oikeasti vain koristeita.  En oikeestaan osaa ratkaista tätä dilemmaa.

Tässä on joku väärinkäsitys että koristeet olisivat turhia. Mitä kummaa?

Ihminen on aina koristellut omaa kehoaan ja hiuksiaan. Ihmiskunnan historian ajan on myös koristeltu sekä työkalut, aseet, vaatteet, käytetty koruja tai muita koristeita, sekä koristeltu kotia, laivoja, huonekaluja, sun muuta.

Ihmiselle koristeet ovat tärkeitä monellakin tapaa. Ne kertovat sekä ihmisen persoonasta (mitä hän saavuttanut, mihin sukuun tai ryhmään kuuluu) ja vauraudesta sekä tyylistä. Lisäksi monilla koriste-esineillä on ollut uskonnollisia, rituaalisia tai seremoniallisia merkityksiä. Ajattelepa vaikka kuninkaan kruunua tai piispan sauvaa.

Leikkokukkien pitäminen sisällä kertoo siis sekä siitä että on makua sisustaa kukilla, mutta myös vaurautta hankkia eläviä kukkia (jotka kuolevan viikon sisään) sekä arvokkaita maljakoita. Kristallimaljakko voi nykyäänkin maksaa satoja euroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen liesitaso. Hitaampi kuin muut vaihtoehdot ja lähes mahdoton puhdistaa kunnolla. En missään nimessä tarkoita nyt induktioliettä.

Vierailija
584/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni.

Vierailija
585/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellonliikuttaja. Vain vähän aikaa sitten minulle selvisi, että sellaisia on olemassa, automaattikelloja varten, jotta eivät pysähdy paikallaan ollessa.

Vierailija
586/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingsit, housuhameet, tv-ruutu +  pisaramalliset silmä- ja aurinkolasit muunmuassa. Naiset ovat kauniita, mutta em. tuotokset tekevät heistä vähemmän kauniita. T:M40

Vierailija
587/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssidepaketin aukaisija. Kuinka sidepaketti voi olla niin vaikea avata, että siihenkin tarvitsee oman välineen?

Vierailija
588/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyssidepaketin aukaisija. Kuinka sidepaketti voi olla niin vaikea avata, että siihenkin tarvitsee oman välineen?

😂 😂 😂 Siis eih, onko näitäkin olemassa?

Vierailija
589/959 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussiton pölynimuri on loistava lemmikkitaloudessa, jossa turkkikoiraja karvanvaihtoaika, 2 kertaa vuodessa, 5,5 kk/kerta

Vierailija
590/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia.

Vierailija
591/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekasvikset ja -vihannekset.

Miten vaikeaa on ostaa tuoreita, terveellisempiä ja itse leikata ne paloiksi?

Vierailija
592/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pakastevihanneksissa voi olla enemmän vitamiinejä ja hivenaineita kuin monen tukun kautta matkustelleissa ja pitkään esillä nahistuneissa "tuoreissa" vihanneksissa. Pakastevihannekset tuodaan tuottajalta suoraan tehtaaseen ja pakastetaan heti, joten siksi ravintoaineet säilyvät niissä paremmin.

Pakastevihannekset säilyvät siten myös parempina kotona pidempään kuin tuoreet vihannekset, jotka lojuvat kaapissa viikon.

Koska pakastevihannekset on leikattu paloiksi ts- niistä on poistettu kannat, naatit yms. niissä ei maksa turhasta kuten tuoreissa vihanneksissa.

Pakastevihanneksissa on myös laajempi valikoima kuin kaupassa olevia tuoreita vihanneksia. Itse en ole nähnyt kaupoissa esim. tuoreita vesikastanjoita tai bambunversoa. Harvemmin saa myös tuoretta lehtipinaattia ja tuoreita vihreitä papuja. Riippuu satokausista ja kaupasta.

Pakastevihanneksissa etuna on myös nopeus. Wokvihannesten valmistelu tuoreista vihanneksista olisi siis todella vaikeaa koska a) kaikkia vihanneksia ei saa tuoreena ja b) kuorimiseen ja paloitteluun menisi kauan kun samaan ruokaan tulee 5-6 eri vihannesta.

Vierailija
593/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastupa esim. nivelreumaan tai neurologiseen sairauteen, joka huonontaa hienomotoriikkaasi. Ajattele vähän omaa napaasi pidemmälle.

Vierailija
594/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastupa esim. nivelreumaan tai neurologiseen sairauteen, joka huonontaa hienomotoriikkaasi. Ajattele vähän omaa napaasi pidemmälle.

Tämä on hyvä pointti! Kaikki eivät kykene päivittäin leikkaamaan edes ergnomisilla veitsillä ja apuvälineillä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä.

Vierailija
595/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjestas, hieno olkinukke.

Ei kaupoissa todellakaan olisi nykyisenlaista valikoimaa, mikäli ainoastaan motorisilta kyvyiltään vammaiset niitä tuotteita ostaisivat.

Vierailija
596/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keraaminen liesitaso. Hitaampi kuin muut vaihtoehdot ja lähes mahdoton puhdistaa kunnolla. En missään nimessä tarkoita nyt induktioliettä.

Minusta keraaminen liesi on erittäin helppo puhdistaa. Olen kyllä törmännyt sekä erittäin huonoihin että varsin hyviin puhdistusaineisiin. Lisäksi käytän tarvittaessa keraamiselle liedelle tarkoitettua kaavinta/lastaa. Se on kyllä totta että induktioliesi on valtavan nopea verrattuna keraamiseen, mutta hinnassakin on eroa, eikä keraaminen ole yhtä nirso kattila-/pannumateriaalien suhteen.

Vierailija
597/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pimppi. Sillä ei ole mitään käyttöä.

Vierailija
598/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipien. Leipien sisältämä hiilihydraatti on pahasta ja epäterveellistä. Itse en ole kosaan syönyt leipää enkä ole opettanut lapsianikaan syömään. Enkö suosittele muitakaan syömään. Ihmisen elimistö ei ole tottunut viljatuoteisiin sillä se ne ei ole kuulunut kädellisten luonolliseen ruokavalioon ja siksi elimistömme vieroksuu sitä edelleen. Se on sama kuin syöttäisitte kissoille vain porkkanoita.

Nykyinen yltäkylläisyys ja teknologia ja sivilisatio ei olisi olemassa jolle oltaisi alettu viljelemään maata. Juostaisiin tälläkin hetkellä jänisten perässä tai istuttaisiin pilkillä veneessä.

Vierailija
599/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä reisien hankaussuojat. Laittakaa talkkia tai laihduttakaa pari kiloa.

Vierailija
600/959 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegenakki, mifu, nyhtökaura, härkis ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi