Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni mielestä meillä oli täydellinen lapsuus ja nyt ihmettelevät miten meillä on niin paljon ongelmia

Vierailija
30.07.2019 |

Oli omakotitalo- jossa me lapset emme saaneet näkyä tai kuulua. Oli paljon harrastuksia-joihin meidät raahattiin itku kurkussa. Oli sääntöjä-joissa ei ollut mitään järkeä. Olen syntynyt 1978, pikkusiskoni 1980.
Muistan elävästi sen nälkäkuurin , jolle siskoni joutui 12-vuotiaana isojen rintojensa takia, eli oli äitimme silmissä läski. Koulussa sentään sai ruokaa, mutta kotona tyyliin porkkanaa kun me muut söimme kanaa. Joka päivä punnitus, jumppaamista ja juoksemista pihan ympäri. Livahdin keskellä yötä hakemaan ruokaa jota salakuljetin siskolle vaikka olisin varmaan joutunut yöpuvussa taloa juoksemaan, mikäli olisin kiinni jäänyt.
Selvää sadismiahan tuo oli, paitsi äitimme mielestä "huolehtimista ja kasvatusta."

Nykytilanne? Siskolla on paniikkihäiriö, dissosiaatiohäiriö, bed ( kuin bulimia mutta ei oksentelua). Minulla anoreksia ja vaikea masennus. Meillä molemmilla on arpia käsissä, ja minulla myös reisissä minkä vuoksi en käytä sortseja. Äitini onkin näihin liittyen kehittynyt hupaisan tarina siitä, miten juoksimme lapsina hotellin lasioven läpi. Äiti on saanut hiki päässä keksiä peitetarinoita ja selityksiä mm. sille kesälle jonka olin psyk.nuorten osastolle, lukion kesken jättämiselleni ja siskon julkisilla paikoilla sekoiluille dissosisaation /paniikkihäiriön iskiessä .Siskoni syömishäiriö on myös häpeäpilkku toisin kuin minun, äidistä kun näytin 48 kiloisena todella kauniilta toisin kuin pikkusisko, joka kokonsa puolesta on kauan ollut jo kaikkea muuta kuin "pikku"sisko...

Oma perhe? Siskoni ei halua lapsia, minulla on lievästä cp-vammasta ja dysfasiasta kärsivä poika joka asuu isällään. Koska poika muiden vikojensa lisäksi on tummapaahtoa, häntä ei ole vanhemmilleni olemassa.

Säännöllisesti äiti pitää surkuttelevan puheen jossa ei ymmärrä, miksi me olemme tälläisiä koska meillä oli hyvä lapsuus ja saimme kaiken. Joku päivä räjähdän ja huudan kaiken hänen naamalleen. Että herää vi""u nyt!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset vanhemmat eivät pysty tajuamaan, koska elävät valheessa.

Olen yrittänyt itse keskustella vanhempieni kanssa, mutta kaikki on käännetty minua itseäni vastaan - äitini valehtelee ihan pokkana.

Itse tajusin, ettäminä en ole paha. Minulle on tehty pahaa.

Nyt olen jotenkin vapaa kun en ole velkaa kenellekään. Ennen piti hyvitellä vanhemmille kaikkea ...

Vierailija
22/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuo alapeukuttaja on? Joku tuollainen edellä kuvailtu vanhempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vaati pitkän terapian että pääsin eroon henkisellä tasolla äidistä. Omasta mielestään ei ole tehnyt mitään väärää eikä hänen tarvitse pyytää anteeksi käytöstään. Terapian avulla opin olemaan välittämättä äidin sanomisista ja vähättelystä ja jopa antamaan hänelle anteeksi vaikka hän ei sitä pyytänytkään. Terapiassa selvisi että äiti on tynnekylmä narsisti eikä tule siitä muuttumaan.

Vierailija
24/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet askel kohti parempaa tulevaisuutta, kun pystyt kertomaan tästä. Hyvä Sinä ja rohkaisuhalit päälle! Toivottavasti saat tarvittavaa apua, ja pystyt nyt aikuisena etenemään asiassa omaksi parhaaksi. Sinä olet tärkeä, hienoa ja ainutlaatuinen. Herää uuteen päivään ja aloita lähtökohtaisesti niin, että teet asioista josta tykkäät ja nautit. Yritä rakentaa uusi, sinulle mahdollisimman mieluisa arkirutiini. Aloita puhtaalta pöydältä, keskity ensin vaan itseäsi, tutustu ja anna itsellesi mahdollisuus tehdä asioita sinun tavallasi. Joskus myöhemmin, kun olet rakentanut oman hyvän arjen - Ota mukaan lapsesi ja puolisosi, tutustukaa ja rakentakaa teille sopivan arjen. Kun sinulla on hyvä olla, pystyt viimein jakaa hyvää oloa ja omia mielipiteitä, arjen pieniä juttuja myös lapsellesi. Tietoa sinulla on, miten et halua elää ja kasvattaa lapsesi - Nyt on hyvä aika kokeilla mistä tykkäät, miten haluat elää ja millaista roolimallia haluaisit lapsellesi suoda. On väärin, että olet joutunut lapsuutesi elää noin, mutta sinulla (ja vain sinulla) on nyt oikeus ja mahdollisuus muuttaa tilannetta, pikkuhiljaa omanlaiseksi. Toivon että jaksaisit päivä kerralla löytää aina vaan jotain uutta, kivaa muutosta elämääsi! Rohkaisen ja sparraan kokeilemaan, tulee ajankohta kun huomaat meneväsi eteenpäin kohti parempaa aikaa. Kaikkea hyvää Sinulle, siskollesi ja lapsellesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi