Vihaan työkaveriani niin paljon, että pelkään joku päivä käyväni häneen kiinni
Olen itse ollut talossa muutaman vuoden, ja tämä kyseinen työkaveri on aloittanut tässä samassa hommassa muutama kuukausi sitten. Työpisteemme ovat vierekkäin, eli joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä joka päivä, kun toimistolla olen. (Yllättäen aloin tekemään huomattavasti enemmän etäpäiviä, kun tämä kyseinen matami muutti viereeni).
Ensinnäkin tämän kyseisen naisen täytyy päästä pätemään jokaiseen asiaan riippumatta siitä, tietääkö hän ko. aiheesta tuon taivaallista vai ei. Useampaan kertaan on käynyt niin, että joku toinen kollegani on tullut kysymään minulta apua, niin tämä rouva on alkanut puhumaan päälleni ja neuvomaan väärin tai pahimmillaan ihan eri aiheesta, kuin mistä kysyttiin. Narisevalla ja kuivakalla äänellään hän sepostaa ihan omiaan, sekä kollegoille että asiakkaille.
Hän on myös jostain käsittämättömästä syystä keksinyt ihan omia sääntöjään työn suorittamiseen. Hän kyselee asiakkailtamme tietoja, jotka eivät millään tavalla liity hänen sillä hetkellä hoitamaansa asiaan. Olen kertonut tästä esimiehelleni, koska työtämme sanelee suurissa määrin laki, eikä meillä ole oikeutta udella asiakkailtamme mitä tahansa tietoja pelkästä mielenkiinnosta. Kai tämä rouva on asiasta jotain noottia saanut, mutta välillä kuulen hänen silti tenttaavan ties mitä outouksia.
Jos sitten joskus käy niin, että hän myöntää, ettei osaa tehdä jotakin asiaa, tai on jopa tehnyt VIRHEEN, hän yrittää ensin kaikin tavoin kiertää asiaa ja vasta äärimmäisen pakon edessä nöyrtyy kysymään apua. Tällöinkin hän yrittää kivenkovaan väittää, että oma toimintatapansa olisi jollain tapaa oikein. Kysyy siis itse apua, mutta suhtautuu vastaukseen niin kuin se olisi silkkaa valhetta.
Tämä kyseinen rouva kokee myös oikeudekseen arvostella muiden elintapoja ja vapaa-ajan kiinnostuksen kohteita, vaikka itse on yksin elävä ylipainoinen oravan näköinen niuhottaja. Muistaa huomautella toimiston tupakoitsijolle ja jopa kahvin juojille, kuinka hän ei todellakaan voisi kuvitellakaan polttavansa tupakkaa tai olevansa koukussa johonkin niin rahvaaseen, kuin kahviin.
Mitä helvettiä tässä voi tehdä? Päiväni menee välittömästi pilalle aina, kun tämä daami aamuisin lipuu konttorille. Sietäisin häntä huomattavasti paremmin, jos hän pitäisi edes päänsä kiinni, mutta joudun kuuntelemaan hänen huonosti hoidetun työnsä lisäksi myös hänen narisevia paasauksia milloin mistäkin. Työpisteen vaihtaminen ei ole vaihtoehto, koska kaikki paikat tällä hetkellä konttorilla ovat varattuja, eikä rajattomasti voi olla etänäkään.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei auta muu kuin kasvaa aikuiseksi.
Mitäpä tässä voisi enää tehdä toisin? Neuvon häntä aina asiallisesti kun kysyy, en ota häneen oma-aloitteisesti mitään kontaktia enkä edes huomauttele hänelle tekemistään virheistä (se on esimieheni hommaa), mutta tuo kaikenkattava päsmäröinti vain laittaa hihani palamaan niin, että kainalokarvat savuaa.
Kuulostaa todellakin rasittavalta ihmiseltä.Jaksamista!
Itse taas pelkään kiusaava työkaveriani, että milloin se käy päälle, pidän varulta pippurisumutetta lähettyvillä. Ja tämä ei ollu vitsi vaan ihan totta... Hoitoalalta.
100% naisten ongelmia, näin miehenä sanon että toi ei vaikuttaisi minun päivään mitenkään, ei mitenkään......
Vierailija kirjoitti:
100% naisten ongelmia, näin miehenä sanon että toi ei vaikuttaisi minun päivään mitenkään, ei mitenkään......
20 vuotta henkilöstöhallinnossa takana ja voi jeesus että äijät välillä tappelee. Kuvittelevat olevansa jotenkin jalompia öhinöissään, mutta paskan marjat. Tekisi kolmen pojan äitinä komentaa kukkoilijat omiin huoneisiin ilman koneita loppuviikoksi, mutta ei ole omia huoneita ja ilman koneita ei voi tehdä töitä.
”Naiset on niin tunteellisia ja tappelee töissä. Onneks meillä miehillä ei mene tunteisiin.”
Tuo on ikävä juttu. :( Itse lopetin työt yhdessä firmassa, koska en vain voinut sietää pomoani. Siis sain ihan ok työtehtäviä ja hän hoiti esimiesasiatkin jotenkuten. Mutta hänen tyylinsä haukkua muita ja närkästyä toisille alkoi ärsyttää yhä enemmän, joten päätin, että on parasta vaihtaa työpaikkaa mahdollisimman nopeasti.
Pystyisitkö käyttämään vastamelukuulokkeita tms. vedoten siihen, että et muuten pysty keskittymään? Tai onko sulla mahdollisuutta mennä juttelemaan jollekin HR-ihmiselle tai vaikka työterveyteen asiallisesti ja objektiivisesti asiasta?
Ja huomauta tosiaan hänen virheistään aina esimiehelle. Ehkä esimiehen mitta tulee kohta täyteen ja rouva siirretään muihin työtehtäviin.
Onpas tyhmä tilanne, Jos sinulta kysytään niin mikset sano että anna minun vastata kun minulta kysyttiin. Jos tätä ei ymmärrä ja käytös jatkuu samanlaista niin laittaisin vastamelukuulokkeet päähän jos saa laittaa. Kai lopputulos on kuitenkin se että sinun pitää vain sopeutua ja muutta ajattelutapaasi ja nähdä että se on hänen egonsa joka haluaa huomiota ja tuntea olevansa erinomainen. Minullakin on ollut tälläinen työtoveri ja en oikeastaan enää puhunut hänelle kuin joo tai ei sanoin, jos ei tarvinnut enemmän sanoa
Ei auta muu kuin kasvaa aikuiseksi.