Juurihoidetun hampaan vieressä kitalaen puolella ikenessä oleva patti, ollut jo ainakin pari vuotta... Mikä se on?
On ihon värinen, kivuton, melko pyöreä, n. 5 mm. Mistä voi olla kyse? Voiko olla joku mätäpesäke? Ei siis mitään oireita, aina välillä unohtuu... Ei ole kasvanut vuosien saatossa.
Kommentit (15)
Kaksi vuotta sitten hampaiden puhdistuksessa ei kyllä kommentoinut suuhygienisti mitään....
Ei ainakaan mikään vakava juttu, jos siinä on parikin vuotta ollut.
Eli ei siis syöpä.
Mutta käy nyt näyttämässä. Frendillä oli samantyyppinen ja oli joku ihme koteloitunut limakertymä.
No just se syöpä tässä alkoi pelottamaankin, mutta toisaalta luulis, että siinä olis jotain muutosta. Mutta jep, hammaslääkäri varattu. Aloin miettimään, että aika-ajoin on vähän painetta hampaissa, mutta ei ko. hampaan kohdalla.. No, pian se selviää.
ap
Voiko olla kivuton? Mitenköhän ne muuten ton tutkii...
Vierailija kirjoitti:
Luultacasti paise
Et siis ole kahteen vuoteen käynyt hammaslääkärissä tai edes puhdistuksessa :O?! Hyi!
Jotkut osaa hoitaa hampaansa myös kotona....
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole kahteen vuoteen käynyt hammaslääkärissä tai edes puhdistuksessa :O?! Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut osaa hoitaa hampaansa myös kotona....
Suomi - lieko ainoa maa maailmassa, jossa jopa siitä ettei joku käy hammaslääkärissä tehdään hyve...
Vierailija kirjoitti:
Missä puhdistuksessa? Minä osaan hoitaa hampaat kotona eikä minulle tule hammaskiveä. Minulla on perussairauteen lääkkeitä, jotka vaikuttavat myös hampaisiin, mutta silti hammaslääkäri oli suositellut minulle tarkastuskäyntejä kahden vuoden välein.
Missä ja millä rahalla ihmiset kävisivät joka vuosi hammaslääkärissä? Oikeasti :o
Vierailija kirjoitti:
Missä ja millä rahalla ihmiset kävisivät joka vuosi hammaslääkärissä? Oikeasti :o
Suurin osa ihmisistä käy toissä. Tarkastus ja puhdistus maksaa luokkaa 150e, joka on keskituloisen kk nettopalkasta noin 6%. Kyllä pitäisi olla varaa.
Itse asun maassa jossa normi on käydä tarkistuksessa ja puhdistuksessa kaksi kertaa vuodessa. Maksaa alle satasen per kerta. Tässä taas nähdään se suomalaisen terveydenhuollon korkea laatu, johon veroja kannattaa maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Meidän koululainenkaan ei pääse hammastarkastuksiin kuin parin vuoden välein... liian hyvässä kunnossa hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä käy toissä. Tarkastus ja puhdistus maksaa luokkaa 150e, joka on keskituloisen kk nettopalkasta noin 6%. Kyllä pitäisi olla varaa.
Itse asun maassa jossa normi on käydä tarkistuksessa ja puhdistuksessa kaksi kertaa vuodessa. Maksaa alle satasen per kerta. Tässä taas nähdään se suomalaisen terveydenhuollon korkea laatu, johon veroja kannattaa maksaa...
Kallista.
Itse käyn kunnallisella erikoishammaslääkärillä kaivatuttamassa ientaskuista moskat, noin 70€ kerta.
Mitä hml on sanonut, kun oot käynyt vuositarkastuksissa? Voi olla mätäpesäke tai jotain muuta