Jos suhde alkaa pettämisestä...
Jos molemmat on naimisissa ja aloittavan sivusuhteen usean vuoden tuntemisen jälkeen. Voiko uudessa suhteessa luottaa toiseen? Onko joku onnistunut siinä suoraan, vai onko luottamuksen saaminen ottanut paljon ylimääräisiä ponnisteluja?
Jos näkee miten taitavasti ja hyvin toinen pystyy nykyiselle kumppanilleen valehtelemaan ja vääristelemään tottuutta vain, jotta näkisi tätä sivusuhdeheilaansa, niin miten ihmeessä sellaiseen voisi luottaa ettei tekisi samaa sitten itselle. Tai ettei itse tekisi sitä toiselle?
Kommentit (24)
Joskus sattuu, että petoksen kautta löytyy Se Oikea, mutta paljon useammin vain Siksi Oikeaksi kuviteltu. Ollaan valmiita polttamaan sillat takanaan ihmisen takia, joka osoittautuukin ihan samanlaiseksi kuin ne muutkin.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, kuinka moni ihminen, joka aloittaa suhteen varatun kanssa, on oikeasti itse joutunut olemaan se petetty ? Tai kuinka moni pettäjä, on kokenut sen, että tulee petetyksi hyväksi luulemassaan parisuhteessa. Väitän, että suurin osa näistä pettäjistä ja varattuihin sekaantujista ei ole joutunut kokemaan sitä.
Me olimme nykyisen mieheni kanssa vielä edellisten puolisoidemme kanssa naimisissa, kun tapasimme. Molempien liitot olivat niitä perinteisiä ” yhdessä vain lasten takia”. Mies oli pettänyt aiemminkin, minä en ikinä. Nyt meillä on hyvä parisuhde ja luotan mieheeni tällä hetkellä, mutta hänen aiemman pettämishistoriansa takia en voi tietää tulevasta. Mutta meitä ei mikään pakota olemaan yhdessä loppuelämää, erotaan sitten kun suhde ei enää toimi. Sanon KUN, koska olen varma että se päivä koittaa, en enää toista kertaa aio roikkua suhteessa, jossa toisen läsnäolo vaan ottaa päähän. Voi mennä 5, 10 tai 20 vuotta, tai sitten kuolen ja tästä tulikin loppuelämän suhde :)
Niin - sitten osaakin entisestä viisastuneena lopettaa edellisen suhteen ennen kuin aloittaa uuden :)