testissä plussa jo 4 päivää hedelmöityksen jälkeen..?!?!
Hmm, meillä mies väittää lukeneensa jostain(??) että noin herkimmät testit (jollaisella itekkin testasin pari viikkoa sitte plussan) vois näyttää kahta viivaa jo 4 päivää hedelmöityksen jälkeen.. Meillä oli vähän kinaa illalla aiheesta ja nyt tää vaivaa mua. Onko kellään faktaa asiasta??
Meillä ei ole tietoa siis vielä raskausviikoista, jotain välillä 6-10 olis mun laskujen mukaan nyt mutta jos tuo tieto pitäisi paikkansa, voisin olla nyt vasta viikolla 4-5 jopa... hmm... (taustalla siis PCO ja hormonihoitojen aloitus pari päivää ennen plussaa)
Kommentit (2)
hcg:a alkaa erittyä kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään ja istukka alkaa toimia, jolloin se erittää tätä kyseistä hormonia. Minun käsittääkseni taas kiinnittyminen voi tapahtua tyyliin 1-7 vrk:n sisällä hedelmöittymisestä, mikä taas selittää sen miksi toisille tulee plussa aiemmin ja toisille myöhemmin. hcg:n eritys tuplaantuu noin 1,5 vrk:n välein - eli jos kiinnittyminen tapahtuisi vaikka heti 1 vrk ovulaatiosta, niin 4 vrk kuluttua voisi jo erittyä niin paljon hcg:a että näkyisi ihan herkällä testillä.
En kuitenkaan tiedä sitä, kuinka yleistä on noin varhainen kiinnittyminen
enkä
sitä, kuinka nopeasti istukka sitten kehittyy ja hormonia alkaa erittyä.
Mutta joistain tosi aikaisista plussista oon joka tapauksessa kuullut, joten jotenkin näin se menee.
Itse oon testannut plussaa molemmissa raskauksissa suunnilleen rv 3+4 tai 3+5 ts. pari päivää ennen kun menkat on olleet myöhässä. Tavallisilla Apteekin omilla jo silloin, eli herkillä testeillä olisi ollut aivan varmasti näkyvissä jo 3+2 ellei aiemminkin.
Coe rv 19+0
En ihan usko, että neljän päivän päästä mikään testi näyttäisi plussaa. Mulla tuo acon näytti 10 päivän päästä erittäin haalean viivan.
Tytteli-83 rv 37+4