Saako tonnilla edes suht hyvän auton?
En tiedä autoista juuri mitään ja tuon verran olisi säästössä autoa varten.
Kommentit (82)
Tuo astra on hyvä auto, jopa ilmastointi, mutta 500€ on hinta, millä niitä saa ostaa.
Jakopäänhihna taitaa olla vaihtamatta tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku myisi hyvän auton tonnilla? Mietipä sitä.
No minä ainakin aion tässä lähiaikoina vaihtaa vuoden 2001 Peugeotini uudempaan, vaikka se ihan kunnollinen ja toimiva onkin. Enkä siitä varmasti tonnia enempää saa.
20 vuotta vanha ranskis...
Max. 500e
Ja silloinkin rahan pitäisi siirtyä myyjältä ostajalle.
Niin aina. Autoliikkeissä, joissa olen käynyt vaihdokkeja alustavasti katselemassa, on puhuttu että sillä olisi heille myyntiarvoa pari tonnia ja vaihdossa saisin hyvitystä noin 1500.
- Kys. Peugeotin toistainen omistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin aion tässä lähiaikoina vaihtaa vuoden 2001 Peugeotini uudempaan, vaikka se ihan kunnollinen ja toimiva onkin. Enkä siitä varmasti tonnia enempää saa.
20 vuotta vanha ranskis...
Max. 500e
Ja silloinkin rahan pitäisi siirtyä myyjältä ostajalle.
Niin aina. Autoliikkeissä, joissa olen käynyt vaihdokkeja alustavasti katselemassa, on puhuttu että sillä olisi heille myyntiarvoa pari tonnia ja vaihdossa saisin hyvitystä noin 1500.
- Kys. Peugeotin toistainen omistaja
Niin, jos vaihdat sen vähintään kymppitonnin autoon. Mitä halvempi se uusi auto niin sen heikommat hyvitykset, ei ne ala päikseen vaihtelemaan.
Juuri läpäisty katsastus ei takaa yhtään mitään. Edes juuri tehdyt huollot eivät takaa yhtään mitään.[/quote]
Juuri katsastetussa autossa on moottori kunnossa, koska mennyt päästöistä läpi. Alustan osat ja jarrut ovat kunnossa, voihan nämäkin asiat hajota vaikka viikko katsastuksen jälkeen, mutta suurella todennäköisyydellä nämä asiat ovat kunnossa katsastetussa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri läpäisty katsastus ei takaa yhtään mitään. Edes juuri tehdyt huollot eivät takaa yhtään mitään.
Juuri katsastetussa autossa on moottori kunnossa, koska mennyt päästöistä läpi. Alustan osat ja jarrut ovat kunnossa, voihan nämäkin asiat hajota vaikka viikko katsastuksen jälkeen, mutta suurella todennäköisyydellä nämä asiat ovat kunnossa katsastetussa autossa.
Jakopää, laturi, ohjaustehostin, vaihdelaatikko, helmapellit, onhan niitä ja vaikka mitä muuta. Ja jos ei ole liikkeessä teetettyjä huoltoja, todennäköisyys mätänetin halvimmilla osilla tehtyihin väliaikaikorjauksiin on huomattavan suuri, sitä suurempi mitä enemmän autolla on ollut omistajia.
Ei. Mutta joskus toimiva riittää.
Alle tonnillakin saa jos on mukana ostamassa joku joka tuntee autot, ettet osta ihan pommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri läpäisty katsastus ei takaa yhtään mitään. Edes juuri tehdyt huollot eivät takaa yhtään mitään.
Jakopää, laturi, ohjaustehostin, vaihdelaatikko, helmapellit, onhan niitä ja vaikka mitä muuta. Ja jos ei ole liikkeessä teetettyjä huoltoja, todennäköisyys mätänetin halvimmilla osilla tehtyihin väliaikaikorjauksiin on huomattavan suuri, sitä suurempi mitä enemmän autolla on ollut omistajia.
Katsastus ei tarkoita että auto on kunnossa. Omani meni läpi vaikka puski sinistä savua ja söi helvetisti öljyä.
Kyllähän tonnin autoja on paljonkin. Varaudu kuitenkin, että auton pitäminen on kallista. On vakuutusta, huoltoa, renkaiden uusimista, katsastusta. Todennäköisesti tonnin auto vaatii laittamista, eli kannattaa varautua yllätyksiin. Itse olen huomannut, että halvat autot, alle 15000€ arvoiset ovat jatkuvia rahareikiä. Osta toyota jos haluat kestävän auton. Niitä saa edullisesti hyviä.
Itse ostin vähän ajetun ja siistin skoda octavian 100 eurolla 3 vuotta sitten ja edelleen sillä ajelen. Myyjä laittoi myyntiin koska kuuli kolinaa alustasta. Ostin pois ja eihän siinä muuta vikaa ollut ku koiranluut vaihtaa. Hölmö myi halvalla ku ei tiennyt autoista mitään. Kuluvia osia vain on saanut vaihtaa ja öljyt säännöllisesti.
Hauskoja nämä "ostin tonnin auton kymmenen vuotta sitten, aina on mennyt katsastuksesta läpi eikä ole koskaan tarvinnut korjata mitään" -tarinat. Miksei näitä näe koskaan reaalimaailmassa?
Voi saada pikkuvikaisen, jonka korjauksiin laitat rahaa sitten.
Korjattuja suht hyviä autoja voi saada jo 1000-3000 hintaan. Mutta aina vanhassa autossa on se vaara, että jotakin menee rikki. Jotkut uudetkin autot rikkoontuvat helposti ja ovat kalliita korjata.
Jos ostat halvan paskan, älä valita. Jos se paska maksaa sulle +5000, kannattaako ottaa se riski?
Autokorjaamot myyvät välillä halvalla autoja. Ovat korjanneet niiden pikkuviat ja aika usein saattaa niillä ajaa vuoden tai parikin ongelmitta... Tapauskohtaista.
On riski myydä ihmiselle, joka ei ymmärrä, että vanhan auton osto on aina riski. Kukaan ei tiedä milloin joku paikka hajoaa, mutta jos ammattilainen pienyrittäjä sen on tarkastanut, ei varmaan halua myydä ihan paskaa ja saada huonoa mainetta. Aina voit vaihtaa uudempaan, kun olet säästänyt lisää ja myydä ostamasi auton jopa samalla hinnalla kuin sen ostit. Uusien autojen hinnat laskee nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko minkälaisia ongelmia tullut näistä väliaikaiskorjauksista. Ite ostan aina halvimman varaosan, motonetistä, purkaamolta tai autodocilta, eikä ole ongelmia osan kestossa ollut.
Kannattaa miettiä, ajatko vuoden tonnin autolla ja pistät paaliin kun ei ole rahaa korjata, vai otatko lainaa parempaan autoon ja ajat sillä useita vuosia pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin 20 vuotta vanhan peugeot ei olekaan hyvä auto. eikä kyllä juri mikään muukaan 20 vuotta vanha auto.
Riippuu siitä, mitä tarkoitat suht hyvällä. Toisille suht hyvä tarkoittaa huoletonta ajoa määräaikaishuoltojen välillä, toisille sitä että mennään niin kauan kuin auto suostuu kulkemaan.
Jos tarvitset toimivan auton, niin osta ihan uusi pikkuauto. Itsellä nyt vuoden vanha Yaris. Kyllä mä ihan mielelläni maksan kk-maksut, koska
A) en osaa/ en edes jaksaisi korjata itse
B) en jaksa koko ajan miettiä, mistä kohtaa auto lahoaa seuraavaksi ja mitä se tulee kustantamaan
C) en jaksa nähdä vaivaa, että vien autoa korjausliikkeeseen vähän väliä ja sitten olen ilman autoa sen aikaa ( tonnin autoon kun ei ole järkeä mitään kovin laajaa kaskoa ottaa mikä korvaisi sijaisauton)
Harvinaisella tuurilla voi saada,yleensä korjauskustannuksia edessä.
Katsastuksessa kyllä ovat puusilmiä, ellei ole kyseessä se päivä kun aseman hylkykiintiöitä on tsekkailtu ja todettu että pitää saada vähän lisää hylättyjä. Silloin kyllä tarkastetaan auto perinpohjin. Mutta se on sitten toinen juttu, onko se reilua että joidenkin auto katsotaan tarkemmin kuin toisten.