Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tonnilla edes suht hyvän auton?

Vierailija
30.07.2019 |

En tiedä autoista juuri mitään ja tuon verran olisi säästössä autoa varten.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota 2000-3000 lainaa sen tonnisi lisäksi, niin saat suht hyvän auton.

No ei välttämättä, ainoastaan auton myyjä saa enemmän rahaa.

Vierailija
22/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. kesäautoja olen ystävädiilerin kautta ostanut tuohon hintaan. 

Tässä pelaa suhde myyjään ja hoitaa parhaimmat ja tuunatut mulle. Talvella ei ole autolla mitään käyttöä. Palautan ja laittaa varaosiksi yleensä. Saattaa myydäkin vielä eteenpäin. 

Eli on mahdollista saada vähäiseen käyttöön ihan kelpo auto. 

Mitä nyt tarkoitat "suht hyvällä" ja minkälaiseen käyttöön tulisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ihan ok käyttiksen, korjaamiseen voi mennä rahaa, mutta ei koskaan niin paljon kuin uudessa häviää

Vierailija
24/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajelevat vuosia muutaman satasen autoilla, lähes olemattomilla huoltokuluilla. Ja jotkut joutuvat käyttämään tuhansia ylläpitoon monen kymmenen tuhannen autoihinkin, joten näillä pohjilla ei voi varmaksi sanoa, kuinka käy.

Yhtä hyvin voisit kysyä onko sininen hyvä väri, jos et määrittele asiaa yhtään sen kummemmin?

Vierailija
25/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ekan auton ostin vuonna -06 hintaan 1100€. Ajoin sillä 11 vuotta ilman suurempia ongelmia. Vasta viimeisinä vuosina tuli suurempaa korjattavaa (jäähdytin, laturi, pakoputki, ruostetta). Mutta ekat 7-8v meni noin tonnin autolla aika pitkälle ongelmitta. Joten kyllä saa tonnilla hyvän auton jos käy tuuri. Mazda oli kyseessä.

Vierailija
26/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin katsot että auto on juuri  katsastettu, itse ostin open astrean 1997 juuri kesällä naapurilta 650 eurolla ja rullaa kuin kebab, ei ongelmia, aluksi nyki kaasuttaessa mutta vaihdoin tulpat ja se korjaantui sillä. kivasti rulllaa ei häikkää. voin myydä ton sulle 4000 eurolla pois koska on noin hyvä

Vierailija
27/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeistä ainakaan ei saa halvalla kuin kiertopalkintoja, jotka on sinne syystä hylätty. Joku yksityinen EHKÄ voi olla myymässä aivan oikeasti hyvää autoa jota pitänyt hellien.

Yksityiseltä ostaessa kuluttajansuoja puuttuu kokonaan. Riidat ratkotaan käräjäoikeudessa.

Tonnilla saa hyvän auton kun varautuu korjauttamaan sitä kolmella, neljällä tonnilla.

Vierailija
28/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota 2000-3000 lainaa sen tonnisi lisäksi, niin saat suht hyvän auton.

No ei välttämättä, ainoastaan auton myyjä saa enemmän rahaa.

Mutta ostajakin saa enemmän vastinetta rahoilleen.

Vierailija
29/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisit vaikka tällaisen (ei ole oma autoni mutta vastaava jonka ostin itse 650 eurolla ja samoilla kilometreillä) 

https://www.nettiauto.com/opel/astra/10645811

Vierailija
30/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeistä ainakaan ei saa halvalla kuin kiertopalkintoja, jotka on sinne syystä hylätty. Joku yksityinen EHKÄ voi olla myymässä aivan oikeasti hyvää autoa jota pitänyt hellien.

Yksityiseltä ostaessa kuluttajansuoja puuttuu kokonaan. Riidat ratkotaan käräjäoikeudessa.

Tonnilla saa hyvän auton kun varautuu korjauttamaan sitä kolmella, neljällä tonnilla.

Ei sitä kuluttajasuojaa ole kuules autoliikkeilläkään niissä halvoissa katiskoissa, niissä menee kaikki viat jo kulumisen ja iän piikkiin. Suostuvat korjaamaan ainoastaan maineensa ja asiakaspalvelun takia korkeintaan, menehän kuluttajasuoja-asiamieheltä kyselemään että pitääkö autoliikkeen korvata kun tonnin tai parin kippo hajoaa, varmaan nauraa korvaan.

Vierailija
31/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku myisi hyvän auton tonnilla? Mietipä sitä.

No minä ainakin aion tässä lähiaikoina vaihtaa vuoden 2001 Peugeotini uudempaan, vaikka se ihan kunnollinen ja toimiva onkin. Enkä siitä varmasti tonnia enempää saa.

20 vuotta vanha ranskis...

Vierailija
32/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnilla saat skootterin, toivottavasti taloyhtiöllä on oma maanalainen parkkikellari josta saat mopolle parkkipaikan jollai 10e/kk, puolet auton maksusta.

Vierailija
33/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin aion tässä lähiaikoina vaihtaa vuoden 2001 Peugeotini uudempaan, vaikka se ihan kunnollinen ja toimiva onkin. Enkä siitä varmasti tonnia enempää saa.

Max. 500e

Vierailija
34/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max. 500e

Ja silloinkin rahan pitäisi siirtyä myyjältä ostajalle.

Vierailija
35/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tonnilla saa pommin, missä tulee vähän ajan sisällä eteen useita auton ostohintaa kalliimpia remontteja.

Saa, jos osaa yhtään käyttää järkeä tai jotain asiantuntijaa mukana autokaupoilla. Jätä tunteet kotiin ja tee päätöksesi järkiperusteilla. Juuri katsastettu yksilö kannattaa valita kahdesta samanlaisesta. Ja jos tonnin autoon tulee kahden tonnin vika niin sitä ei luonnollisestikaan kannata korjata. Minä myin työkaverilleni, konetekniikan tohtorille, 12 vuotta vanhan 160 tuhatta ajetun Renaultin vuonna 2014 reilulla tonnilla. Sillä se ajelee edelleenkin tyytyväisenä ostoksensa hinta-laatusuhteeseen.

Vierailija
36/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 1000 € yhden luotettavimmista kulkupeleistä. Katsot vaan että on juuri katsastettu. Vähän arpapeliähän se toki on.

Vierailija
37/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki. Entinen esimies ajeli 400e autolla joskus öljyä lisäten. Manasi kun menee aina katsastuksesta läpi, ettei raaski hävittääkkään.

Itse ostin alle tonnin auton, hyvä on kun vähän fiksaili. 

Vierailija
38/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mut riippuu kai jos se on sun hyvä tuttu nii kai sit voi... muuten on khl aika vaikeaa tolla summalla saada.

Vierailija
39/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin autoon voi toki tulla huoltoa, mutta niin sitä tulee uusiinkin autoihin. Itse omistin joku vuosi sitten tonnin auton ja siihen piti tehdä vähän jarruremonttia jne. Nyt on lähemmäs 20 000 € auto ja sen kilometrihuollot on vielä kalliimpia ja ne on pakko tehdä, vaikka tuntuisi että ei ole mitään vikaa, että arvo ei tipu ja pysyy kunnossa.

Vierailija
40/82 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tonnilla saa pommin, missä tulee vähän ajan sisällä eteen useita auton ostohintaa kalliimpia remontteja.

Saa, jos osaa yhtään käyttää järkeä tai jotain asiantuntijaa mukana autokaupoilla. Jätä tunteet kotiin ja tee päätöksesi järkiperusteilla. Juuri katsastettu yksilö kannattaa valita kahdesta samanlaisesta. Ja jos tonnin autoon tulee kahden tonnin vika niin sitä ei luonnollisestikaan kannata korjata. Minä myin työkaverilleni, konetekniikan tohtorille, 12 vuotta vanhan 160 tuhatta ajetun Renaultin vuonna 2014 reilulla tonnilla. Sillä se ajelee edelleenkin tyytyväisenä ostoksensa hinta-laatusuhteeseen.

Juuri läpäisty katsastus ei takaa yhtään mitään. Edes juuri tehdyt huollot eivät takaa yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi