Pilkkatermi "hyvesignalointi" - milloin hyvyyteen pyrkimisestä ja oiekudenmukaisuuden kannattamisesta tuli kirossana.
Milloin ihmiset alkoivat pitämään vihaa, pahuutta ja inhottavuutta tavoiteltavana ja pilkkaamaan ihmisiä, jotka pyrkivät olemaan kivoja toisilleen? Milloin perinteiset euroopplaiset, kristillispohjaiset arvot hylättiin?
Kommentit (87)
Ketjusta on poistettu yksi viesti, jossa oli Raamatun lause. Siinä puhuttiin tekopyhyydestä. En ole sen viestin laittaja, mutta kysyn vaan uteliaisuudesta, eikö raamatunlauseita saa laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että persut eivät ihan vilpittömästi ymmärrä, että joidenkin mielestä ihmisarvo kuuluu kaikille eikä ihonvärillä ole merkitystä sen kannalta. Luulevat että empatia ja oikeudenmukaisuus ovat jotenkin näyteltyjä tunteita, koska eivät itse kykene tuntemaan niitä.
Luulen, että ymmärtävät, mutta tietävät myös, että tiettyyn poliittiseen uskontoon kuuluvat eivät myönnä muille ihmisarvoa.
Eivät ymmärrä! Persut ovat vajaaälyisiä ja luulevat kaikkien muidenkin olevan vajaaälyisiä.
Persulaisuus=poliittinen uskonto
Todistit väitteen oikeaksi.
Eli sinäkin tajuat persujen olevan vajaaälyisiä ja persulaisuuden olevan poliittinen uskonto.
Ap, kun sivistys katoaa, tuo on lopputulos. Puhun nyt vanhasta eurooppalaiseta todellisesta sivistyksestä ja henkisestä perinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on samaa hertaista pölhöidelismia kuin unelmaporukassakin. Awwww.
Niinpä, joten ei ole ollenkaan yllättävää että uunituksen tarve ON kriittinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että persut eivät ihan vilpittömästi ymmärrä, että joidenkin mielestä ihmisarvo kuuluu kaikille eikä ihonvärillä ole merkitystä sen kannalta. Luulevat että empatia ja oikeudenmukaisuus ovat jotenkin näyteltyjä tunteita, koska eivät itse kykene tuntemaan niitä.
Luulen, että ymmärtävät, mutta tietävät myös, että tiettyyn poliittiseen uskontoon kuuluvat eivät myönnä muille ihmisarvoa.
Eivät ymmärrä! Persut ovat vajaaälyisiä ja luulevat kaikkien muidenkin olevan vajaaälyisiä.
Eli sinäkin tajuat persujen olevan vajaaälyisiä ja persulaisuuden olevan poliittinen uskonto.
Älä jaksa. Nuo ovat yhtä hirveitä möläytyksiä kuin persujen kauheimmat möläytykset. Kuinka suren tätä.
Persujen "möläytykset" ovat PALJON HIRVEÄMPIÄ JA KAUHEAMPIA! Jos et sitä näe, olet itsekin saastainen peerseenreikäpersu.
Persut ovat vajaaälyisiä. Persulaisuus on poliittinen uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Nuo ovat yhtä hirveitä möläytyksiä kuin persujen kauheimmat möläytykset. Kuinka suren tätä.
Persujen "möläytykset" ovat PALJON HIRVEÄMPIÄ JA KAUHEAMPIA! Jos et sitä näe, olet itsekin saastainen peerseenreikäpersu.
Mitä poliittista on rasismissa? Ei persut ole mikään poliittinen liike, vaan rasistipellejengi.
Hyvesignalointi on toisaalta (mahdollisesti tekopyhää) oman kilven kiillottamista ja toisaalta matalamielistä ja pahantahtoista vallankäyttöä.
Samasta asiasta kyse kuin vaikkapa katolisen kirkon muinaiset saarnaukset siitä, kuinka seksistä ei saa nauttia ja sitä saa harrastaa ainoastaan aviosuhteessa ja lapsentekotarkoituksissa. Muuten olet syntinen ja huono ihminen ja sinun on syytä katua koko olemassaoloasi.
Ne, jotka haluavat oikeasti maailmasta paremman paikan, näyttävät itse esimerkkiä ja pyrkivät kannustamaan toisia toimimaan samoin. Syyllistämistä, haukkumista ja tekopyhää rehentelyä käyttävillä on toisenlaiset motiivit. Hyvää muutosta ei saada huonoin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanja hiljaa. T. Ruottalainen, Liike Nyt-jäsen.
Luin kerran kokoomuksen lehdestä, että neukut ovat soluttautuneet Suomen politiikkaan., koskee monia puolueita. Huonon ilmapiirin takia varmaan kaikkiin. Vanja ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma hyvesignaloinnissa on juuri se, että siinä pyritään hyötymään muka hyvänteosta. Sitten kun kaikki yhdessä koettavat maksimoida hyvänteosta saatavan hyödyn, hyvänteko kärsii inflaation, ja hyväksi teoksi riittää pelkkä puhe. Sitten nämä tyhjänpuhujat taputtelevat toisiaan selkään somessa ja keskenään esittävät olevansa tärkeälläkin asialla, vaikka mitään konkreettisia tuloksia ei ole näyttää. Siitä ei paljon köyhän intialaisen nälkä helpota, että länsimaissa joku kovasti paheksuu hikipajoja. Itsekin yritän välttää kiinalaisia ja muiden orjien tekemiä vaatteita ja kenkiä, mutta se on niin vaikeaa, että en edes yritä esittää onnistuneeni.
Ei hyvän tekeminen voi kokea inflaatiota! EI hyvyyden arvo vähene hyvyyden lissäntyessä, koska se on absoluuttista.
Minusta hyvesingalointi eroaa hyvän tekemisestä sen motiivien ja tekojen konteksin takia. Yleensä laumasieluiset ihmiset singaloivat asioita, joita kuvittelevat muiden pitävän hyveellisinä hyväksynnän hakemisen ja statuksen pönkittämiseksi nimissä. Kun yleisö poistuu, hyveellisyys arvona menettää heille merkityksensä. Sillä ei ole arvoa itsessään, vain välineenä. Eri asia sitten on, ajattelevatko he kovinkaan syvällisesti mitä hyvä ja paha merkitsevät. Yleensä he ovat sen verran pinnallisia, että massateurastuskin on heille hyveellistä toimintaa, jos joku suosittu ideologia siihen kannustaa ja sillä saa suosiota muilta.
Hyvesignalointi on ulkokultaisuutta ja tekopyhyyttä.
Kävin äsken hyvesignaloimassa, kyllä helpotti ja muistin vetää pöntönkin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä puskista huutelua en ole koskaan ymmärtänyt. Lapsellista ja typerän kuuloista.
Persut harrastavat puskista huutelua enemmän kuin kukaan muu. Jostain syystä sinua ei haittaa persujen puskista huutelu. Teillä persuilla on ERITTÄIN VOIMAKKAAT KAKSOISSTANDARDIT.
Ne ei oo kristillipohjaisia arvoja vaan paljon paljon vanhempia.
Hyvyyteen pyrkiminen on haitallista oikeistopopulisteille, siksi he yrittävät karnevalisoida ja pilkata hyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvesignalointi on toisaalta (mahdollisesti tekopyhää) oman kilven kiillottamista ja toisaalta matalamielistä ja pahantahtoista vallankäyttöä.
Samasta asiasta kyse kuin vaikkapa katolisen kirkon muinaiset saarnaukset siitä, kuinka seksistä ei saa nauttia ja sitä saa harrastaa ainoastaan aviosuhteessa ja lapsentekotarkoituksissa. Muuten olet syntinen ja huono ihminen ja sinun on syytä katua koko olemassaoloasi.
Ne, jotka haluavat oikeasti maailmasta paremman paikan, näyttävät itse esimerkkiä ja pyrkivät kannustamaan toisia toimimaan samoin. Syyllistämistä, haukkumista ja tekopyhää rehentelyä käyttävillä on toisenlaiset motiivit. Hyvää muutosta ei saada huonoin keinoin.
Silloin kun joku toimii noin, persut haukkuvat häntä hyvesignaloijaksi.
Tässäkin ketjussa sanotaan että hyvän tekeminen pitää salata. Miten voi näyttää esimerkkiä ja kannustaa toisia toimimaan samoin, jos hyvän tekeminen täytyy salata?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ns. persu vaikka en olekkaan tyhmä ja paha ihminen.
SINÄ OLET TYHMÄ JA PAHA IHMINEN! TAPA ITSESI!
Hyvesignalointia ja moraaliposeerausta harjoittavat sellaiset ihmiset, jotka nimenomaan eivät ole hyviä eivätkä pyri hyvän, haluavat vain näyttää hyviltä.
Oletko koskaan tuntenut narsistista ihmistä? Sellainen, joka omasta mielestään on niiiin erinomainen, kaikki parempi, kaikkia moraalisempi ja epäitsekkäämpi ja samalla haukkuu muita pahoiksi, mustamaalaa oikeasti hyviä ihmisiä. Hyvesignaloivista ihmisistä tulee vahvat narsistiset vibat.
Esim. tämä tietty unelmaporukka, joka on olevinaan niiiin maailmaa syleilevää jne mutta samalla koulukiusaajan raivolla lietsotaan vihaa eri mieltä olevia kohtaan, vihataan Trumpia, persuja jne eli ihmisiä jotka oikeasti _tekevät_ hyvää, eivätkä vain pyri näyttämään hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvesignalointia ja moraaliposeerausta harjoittavat sellaiset ihmiset, jotka nimenomaan eivät ole hyviä eivätkä pyri hyvän, haluavat vain näyttää hyviltä.
Oletko koskaan tuntenut narsistista ihmistä? Sellainen, joka omasta mielestään on niiiin erinomainen, kaikki parempi, kaikkia moraalisempi ja epäitsekkäämpi ja samalla haukkuu muita pahoiksi, mustamaalaa oikeasti hyviä ihmisiä. Hyvesignaloivista ihmisistä tulee vahvat narsistiset vibat.
Esim. tämä tietty unelmaporukka, joka on olevinaan niiiin maailmaa syleilevää jne mutta samalla koulukiusaajan raivolla lietsotaan vihaa eri mieltä olevia kohtaan, vihataan Trumpia, persuja jne eli ihmisiä jotka oikeasti _tekevät_ hyvää, eivätkä vain pyri näyttämään hyvältä.
:D :D :D :D :D
Viestistäsi käy hyvin ilmi persujen pohjaton tyhmyys ja pahuus.
Trump ja persut tekevät vain pelkkää pahaa ja lietsovat vastakkainasettelua.
Eli persut ovat moraaliposeeraajia.