Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESÄKERTTUJEN SUNNUNTAI TURINAT♥

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela kyseli miten haluaisi synnytyksen alkavan? Hmm, vaikea kysymys, kun vielä ei ole kokemusta kummastakaan.. Jos vedet menee, niin sitten ainakin tietäisi heti lähteä, ei tarvitsisi pohtia. Sitten taas jos supistuksilla alkaa, ehtisi paikat venymään, kohdunsuu aukeaisi omia tahtiaan ja ei tarvitsisi hötkyillä.. En tiedä.. Sanotaan nyt että supistuksilla..

Nyyti kyseli petarista: Itse laitan patjan päälle hahtuvavilla peitteen ja siihen vain lakanan, eli ei mitään erillistä petaria.

Nyt katsomaan Miehenpuolikkaita, Charlie Sheen on aivan ihana!

Vierailija
22/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Hoxa: Minähän se olen se KYPSÄ MAMMA :) Alkaa olla huumori ihan tosissaan koetuksella ja pinna on yhtä pitkä kuin .... En ees keksi mitään tarpeeksi lyhyttä :/[/color]

[color=green]gabrielan kysymykseen voisin vastata samoin kuin MariAnn, eli ihan sama kunhan syntyis HUOMENNA :) Vakavasti otaen eka synnytys alkoi kunnolla kun vedet oli menny ja silleen olis ehkä selkeämpää nytkin. Supparit kun muuttui kipeiksi ja säännöllisiksi vasta sen veden menon jälkeen.[/color]

Nyt taas vetäydyn kolooni :)

Helmis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin synnytyksen käynnistyvän suppareilla. Mulla on koko ajan pelko perseessä, että mihin ne vedet menee. Kun en haluaisi, että ne kotona menis yhtään mihinkään muualle kuin kylppärin lattialle. Ei olisi kiva rueta siivoamaan " jälkiänsä" .

Petarista: Me saatiin valmiina patja, missä oli jotenkin kaks ohuempaa patjaa päällekäin. En siis osaa auttaa yhtään asiassa.

Kävin melkein tunnin reippaalla kävelyllä ja kyllä tuntui hyvältä. Ei yhtään painanut vauva alas.

Tytteli-83

Vierailija
24/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen. =)

Raskausviikkoja 35+5. Ja viikko äitiyslomaa takana. Tosin koko kevään olen ollut kotona sairaslomalla. Jouduin jäämään korkeitten verenpaineiden takia kotiin jo rv 24.

Väsymys painaa puserossa aivan kuin alkuraskaudesta. Mitään erikoista ei jaksa päivässä tehdä, ja sohvan vetovoima on melkoinen. Perjantaina oli viimeinen neuvola lääkäri, ja vaikuttais siltä että vauva olisi perätilassa. Onkos täällä muita kohtalotovereita? No menen vielä varmistus ultraan tiistaina... Mistä sitä tietää miten päin se on kun potkuja satelee joka suunnalta...

Muuten meillä eletään todella säännöllistä elämää, vauva mellastaa aina yöllä klo 24 asti jonka jälkeen nukutaan yhdeksään aamulla. Taitaa olla luksusta verrattuna moniin muihin?

Palataan huomenna asiaan.

T: Emilia & " Jalmari" 35+5

Vierailija
25/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, et on muitakin..me ollaan sit niitä joulutähtösiä! Vai minkä nimisiä ne olivatkaan?? Ärsyttää se raskauskiekkokin. Oon meinaan katellu sitä nyt joka päivä ja se on ollu ainoa ilonaihe tässä, kun huomaa, et haa taas on yks päivä menny! NYT EI OLE SITÄKÄÄN SITTE! Esikoinen repi sen ja paikkaaminen on lähes mahdotonta..se on syönytkin sitä ja repiny hampailla paloja. Palat löysin, mut kokoominen vaikutti aika työläältä.

Sain tossa hetkeksi muuta ajateltavaa, kun pihalla kylvettiin porkkanaa, sipulia, hernettä, maissia, papuja ja salaattia maahan. Oma pikkuinen ihana kasvimaa..ja kuka sitä mahtaa sitte hoitaa kesällä, kun vauveli vie varmaan kaiken ajan. Anoppi hommiin :) Sehän niistä aina hehkuttaa..maatalossa täytyy olla katsokaas AINA kasvimaa mistä saa omia vihanneksia. Ja siis vaikka olisi lapsia ja synnyttää kesällä niin kasvimaa pitää olla ja hoidettu hyvin.. Saa tulla hoitamaan!!!!! Tykkään kyllä puutarhahommista, mut en tykkää kun asioihin puuttuu joku muu..varsinkin kun meidän kesä tulee olemaan aika hulinaa! Uuden perheenjäsenen myötä. Ei oo varmaan kauheesti aikaa kyykkiä kasvimaalla. Saa nähdä sitten!

Hanna* joulutähtönen (kun ei vauvaa kuulu)

Vierailija
26/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo huumori olla lopussa vaikka laskettuun aikaan on " vielä" tasan viikko... Tuntuu et esikoinen ei tee muuta kuin kiusaa ja miestä en viitsi edes ajatella, pelkkä läsnäolo ärsyttää... Samaa väittää mies ja kehtaa p*****e kommentoida et olen ihan muissa maailmoissa ja olen kuulemma jo hukannut häneltä 2 pussia ruuveja!!! Mihin hemmettiin mä niitä ruuveja olisin tarvinnut?????????? Ja totta hemmetissä mä olen muissa maailmoissa, minähän valmistaudun synnytykseen..................... luulis miehen jo tuon tietävän kun jo yksi synnytys takana yhdessä mut ilmeisesti noi miehet on vähän tolliskoja kun oliko se Olsku, joka kirjoitti odottavansa jo seitsemättä ja mies edelleen ihmettelee kun toinen on niin kärttyinen, hoh hoijaa noita miehiä!!!!!!!!!!!! Säälittää vaan tuo meidän pikkumies, 1-vee, kun äiti ja isi vaan tappelee ja kohta kotiin tuodaan vielä uusi vauvakin huutamaan.... :)

Mutta jospa tämä tästä, päätin et ennen la en enää odota mitään tapahtuvaksi vaan suunnittelen koko ensi viikon ihan täyteen toimintaa niin ei kerkee odottamaan, huomenna tuleekin jo heti aamusta kaveri lapsineen kylään, jipii!!

Koitetaanhan Kertut jaksaa vielä!!

MiljaMaaria 39 + 0

Vierailija
27/27 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä alkaa olla pipo kireellä muillakin kuin mulla! Mulla ei ole niinkään mahan kanssa rankkaa enkä odota että synnytys alkaisi kun TIEDÄN ettei tätä kauan enää jatku kun on se sovittu sektio sitten. Mua ärsyttää sanoinkuvaamattomasti kun emme saa paikkoja järjestykseen vaikka aamusta iltaan molemmat laitamme ja laitamme...mikä ihme tässä mättää???

Mun idiootti idea kun oli että uusitaan KAIKKIEN huone järjestys, argh. Siis vaihdettiin pojalle vierashuone, tytölle pojan huone jne. eli kaikki uusiksi. Mies on maalannu ja lätkinyt tapetteja aamusta iltaan ja mä kuljen perässä imuriletkun ja pölyrätin kanssa. Ikkunoita mies alkoi tänään pesemään, ja kun oli ekan ikkunan saanut valmiiksi heivas mies ämpärit ja sienet ym. nurkkaan ja totes et ei kiitos enää ikinä tota hommaa!? Niin, mitenhän sitten meinataan saada loput ikkunat puhtaaksi, kait se on mun homma sit kuitenkin. Mies kun pesi elämänsä ekan kerran ikkunan, hip hei, pitäiskö kumartaa herralle?

No, hermot on meidän perheellä kaikilla todella tiukilla. Esikoinen on heittäytynyt äärimmäisen hankalaksi ja kiukkuiseksi, luulen että sitä jännittää tai ahdistaa tai mitä lie vauvan tulo. Kakkonen on taas ylilempeä ja kiinni mussa kuin takiainen, ahdistaa! Mies ärsyttä, se kun ei tee aloitteita seksin suhteen niin mä olen ottanut sen henk.koht. loukkauksena ja olenkin koko päivän rempan yhteydessä vaan säälinyt itseäni kuinka valas olenkaan ja että ei ihme etten kelpaa jne., ja siitäkös mies taas on ottanut pultteja, että mikset sinä voi tehdä aloitteita....................oikea soppa siis täällä koko viikonlopun ollut!

Lisäksi oon alkanut tosissaan miettimään että mitä arki tulleekaan olemaan kun vauva syntyy? Miten siitä taas selviää, kaikesta valvomisesta ja esim. iltahärdellistä isompien lasten kanssa kun on vauvakin siinä kiljumassa? Miten saan lapset ajoissa ikinä kouluun esim. kun vauva roikkuu tississä? Mikä lie loppupaniikki ja ahdistus.

Eilen katsoin taas sitä ihmeen " nanny" ohjelmaa, missä on kaikenmaailman vanhempia kaikenmaailman lapsineen, niin jo mietin josko meillekin saisi sellaisen viikoksi. Tuntuu tosissaan että esikoisen kanssa alkaa keinot loppua. Ihan mahdotonta uhittelua ja oikuttelua ja jätkä täyttää sentään kohta jo 8v.!! Rajojen kanssa käydään ihan hullua kädenvääntöä mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ja minne saa mennä yksin ja minne ei saa jne jne...ja päälle saa vaan irvistelyä ja haukkumista kuinka tyhmiä vanhempia me ollaan ja kuinka kaikilla muilla on kivemmat vanhemmat! AARRGGHH!!!!!

No jospa yrittäisin rauhoittua....on tullut lätkittyä pojalle kaikenmaailman sanktioita, mm. viime viikonloppuna lähti se pleikka-kone pois kokonaan ja tänään lätkäisin 3 päivän kotiarestin ja silleen.

Pitäis jostain kaivaa aikaa ja tehdä pojan kanssa jotain ihan kaksin vaikka vuorokausi, luulen että se kaipaa vaan extra huomiota :((.

Onnittelut vielä kerran JAMESIINALLE, kylläpä oli nopea synnytys ja voin kyllä kuvitella miten ikävältä tuntui kokea se yksin. Onneksi sentään lopputulos on ihana, se vauveli.

Istun tässä koneella vieressä lasillinen kylmää alkoholitonta valkoviiniä, ai että kun saan oikeaa viiniä lasin, niin menen naapurin eukon kanssa istumaan pihalle ja kumoan kokonaisen pullon, jospa se helpottais!? Mies ainakin sanoi tuossa yks päivä että sä kyllä kaipaisit kunnon lärvejä....oon kuulemma niiiiiiin pipo kireällä. No mutta vedä tässä lärvejä kun edessä on tod. näk. pitkä imetys rupeama. No onneksi mieli muuttuu kun sen vauvan saa tuohon tuhisemaan. Musta tulee varmaan sellainen AV-mamma joka istuu iltaisin lasi kourassa av-palstalla kyselemässä mitä kenelläkin on lasissa =0 !!??

Anteeksi marmatus, on vaan yli-kireä mieliala!!

t. mariadee 35+2