♥KESÄKERTTUJEN SUNNUNTAI TURINAT♥
huomenta :)
linkki lauantaille
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7400102&p=1&tmode=1&smode…
linkki yahooseen:
http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/
Kommentit (27)
Täällä sain aamua venytettyä jopa kaheksaan niin ylelliseltä tuntu. Yöllä mäkin vielä yli puolenyön käkäilin. Nyt sitten likka kattoo lastiksia ja äiti saa naputella=)
Jotenkin tuntuu, että kaikki mahdolliset valitukset on käytetty ja odotus on jotenkin saavuttamassa huippunsa... On sellanen epätodellinen olo, että joko me ollaan tässä. Ja vielä nostaa päätään se ajatus, että mitä sitä onkin tullut tehtyä... Se lienee sanomattakin selvää ;-) Mitäs sitä selittelemään... (kieroutunut huumorintaju mulla)
No Lilli on hukassa entäs onkos Ninnikin hukkunut? Mites tän paketin sais auki ennen eräpäivää. Täysikuuhun olis nyt kaks viikkoa.
Kuten huomaatte ei mitään oikeaa sanottavaa. Eilen täyty iltaan asti kuulostella vaavin liikkeitä. Sitten iltasadun aikaan alko tutut monotukset. Nyt taas aamusta on hiljaisempaa.
Lytte ja Pikku-Ukko 37+1
[color=purple]Huomenna olisi neuvola. Edellisestä käynnistä onkin jo 11 päivää. Ensin terkka yritti tarjota aikaa, joka olisi ollut jo 4 päivän päästä, mutta en nähnyt siinä mitään järkeä, koska kaikki arvot olivat hyvät. Eipä mulla mitään ihmeempiä ole voinnissa ollutkaan. Ärsyttää vaan kun se aika on vasta kolmelta. Pissanäyte on aina hankala antaa päivällä, pitänee viedä se jo heti aamusta sinne.
Mie yritän kovasti keksiä, mitä mie voisin rueta puuhastelemaan. Pitäisköhän käydä ostaa jotain kivaa kangasta ja ommella vauvalle vaikka lattiallalöhöilypeitto. Meillä kun ei ole ompelukonetta, niin siinä sais ainakin yhden päivän kulumaan.
Onneks tänään on kaupat auki. Lähdetään Jyskiin katsomaan pimennysverhoja. Itse saan varmasti paremmin nukuttua jos ei valo herätä. Myös vauva varmaan pääsee paremmin unirytmiin kun ei valoisuus häiritse. Maksaa vaan 20e se verho, yleensähän ne on tosi kalliita.
Tytteli-83 rv 37+4
Täällä vielä paistaa aurinko, pitäisikin lähteä nyt ulkoilemaan, kun vesisadetta ovat luvanneet. Minäkin sain nukuttua peräti 7:30 asti, kun poika on mummolassa. Muuten oltaisiin varmaan herätty 6 jälkeen...
Käytiin eilen miehen kanssa syömässä ja katsomassa Da Vinci koodi -ihan ok elokuva, mutta ei se kuitenkaan kauheesti säväyttänyt. Kirjana varmasti parempi,mutta kun ei saa luettua...
Viime yönä närästi, varmaan syöty pannupizza vaikutti asiaan. Nappasin varmaan 3 Rennietä yön aikana.
Mullakin tulee välillä epätodellinen olo vauvasta. Masussa vaan köllöttelee jo valmis pakkaus, joka odottelee syntymistä. Ja kohta sitä tässä ihmetellään uutta ihmistä...Nyt sitten on tasan viikko laskettuun aikaan. Maltilla siihen asti, ja sitten vois alkaa kyttäämään.
Eli oliko täysi kuu kahden viikon päästä? Mä olen 90 % varma, että meidän vauva tulee silloin...
sokuri 39+0
sokuri:
Eli oliko täysi kuu kahden viikon päästä? Mä olen 90 % varma, että meidän vauva tulee silloin...
sokuri 39+0
kävin huvikseen kattelemas tota meijän esittely pinoa ja olit siellä veikannut asukin syntyväks 10.6... eli melki tasan 2 viikon päästä :DDD
Täällä huonosti nukuttu yö takana, päätä särki niin pirusti koko yön. Ei paljon taas toivomuspillerit (panadol) auttanut :( Ja särkee edelleen!!
Vauvakin on jotenkin ihan toosi rauhallinen, kyllä sieltä ihan pieniä tumahduksia silloin tällöin saattaa huomata, mutta ei mitään normaalin kaltaista jytähumppaa. En tiedä pitäisikö huolestua vai ei. Aamiaisen söin hetki sitten ja ei siihen ainakaan asukas reagoinut.
Tänään tuntuu muutenkin olevan taas huono pivä, joten en viitsi kauheasti kanssaihmisiä kíusata. Jotenkin on vain olo niiiiiiiiiiiiiiin täynnä koko raskautta!!! Mutta mitään ei kuitenkaan voi itse asialle tehdä, muksu tulee kun on valmis. Kamalinta on aatella että minun tapauksessa saattaa olla vielä kuutisen viikkoa odottelua. Voihan pylly!!
No poistun takavasemmalle murjottamaan!
Parempaa päivää muille kertuille!
Helmis ja Onsku 36+2
pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö ja täytyy sanoa että on virtaa kinttaissa ihan eri tavalla. Tottakai närästykset ja lonkkakivut tätäkin kerttusta kiusaa, mutta jotenkin niihinkin kai alkaa tottua...
iso huolen aihe on tipahtanut vihdoinkin sydämeltä, käytiin viikolla ultrassa ja meidän pallo on tulossa ihan pääedellä niinkuin pitääkin. on nimittäin ollut aika tuskallista kun kukaan ei ole osannut vatsanpäältä tunnustellen sanoa varmaksi, mitenpäin pallo masussa on! liikkeitäkin on tuntunut nivusissa aivan liian paljon yms. Ehdin jo kauhulla ajatella tulevaa synnytystä ja mahdollista perätilaa... varsinkin kun huolena on vielä se streptokokki joka saattaa avittaa vauvaa tulemaan jo ennen aikojaan.
nyt mieli on kuitenkin positiivinen, palloa varten on jo kaikki laitettuna ja odotellaan vaan lähtömerkkiä :) supistelut on välillä jo lupaavan napakoita. saas nähdä olenko minäkin sitten heinäkuussa vielä kärvistelemässä täällä.. kun kovasti odotan lähtöä jo ??!
G: viikolla on ollut puhetta omasta syntymäpainosta, eli rv37+2 olen tullut maailmaan ja 2920g, 49cm.
" maha pallon" syntymäpaino arvioksi on annettu 3600g eli olis ainakin äitiään isompi... mut ei kuitenkaan mikään hirmu iso. toivottavasti arvio pitää paikkansa :)
mut nyt loppuu tää romaani ja lähden aamulenkille auringon seuraan.
sunnuntaita toivotellen
Villa ja pallo 36+2
[color=purple]Itselläni on hemoglobiini yleensä 140. Viimeks kun kävin neuvolassa, niin hemppa oli 123, ihan normaali siis vieläkin. Rupesin kuitenkin syömään taas päivittäin rautaa ja päänsäryt loppuivat siihen. Eli ainakin itselläni hemoglobiinin vähäinenkään tippuminen saa pään jomottamaan. Kannattaa pyytää katsomaan rauta-arvot.
Mie jotenkin nyt yritän olla odottamatta koko ajan vauvan syntymää. Odottavan aika käy muuten erittäin pitkäksi. Täytyy nyt vaan nauttia vielä siitä, että saa touhuta ja siivota. Kyllä se synnytys joskus käynnistyy. Jos vaan miettii koko ajan, että monta päivää vielä jäljellä niin hullukshan sitä tulee. Vauva palkitsee sitten aivan varmasti kaikkien meidän pitkän odotuksen. =)
Tytteli taas
Jamesiinalle vielä uudemmasti onnea! Ihana synnytyskertomus, harmi ettei miehesi voinut olla mukana. Ja harmi että kamerasi varastettiin.. Kuka ihme on niin paatunut että sairaalasta käy källimässä tavaraa? Kun kävimme tutustumassa synnärille, kätilökin sanoi kun puhuttiin mihin miehet riisuvat, että " kaikki lukkojen taakse, muuten lähtee kävelemään" . Kun eihän sairaalassa voi olla niin paljon ylimääräisiä? Onko henkilökunta epärehellistä vai potilaat? Ei ymmärrä..
Saa nähdä mitä oman omaisuuden kanssa käy, en toki muuta arvokasta aio mukaan ottaa kuin kameran ja kännykän, mutta jos kameran vie, niin siinä menee kuvat samalla...
Krisse: Lopetat siivoomisen, sano että on miehen vuoro ja pidä pääsi. Ei toimi jos ryhdytkin siivoamaan koska et kestä sotkua.. Meillä toimii, kun imuroimisen lopetin selän vuoksi jo ajat sitten, annan olla pölyistä kunnes mies imuroi. Tekeekin sen nykyisin ihan oma-aloitteisesti. Niin ja vinkiksi kaikille naisille: Jos mies siivoaa, EI saa mennä korjaamaan jälkiä tai kertomaan kuinka olisi pitänyt tehdä, sillä tuhoaa innon hoitaa taloutta tyystin. Pitää kehua! ;)
No jaa..
Ehkä toinen kuppi kahvia.
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 38+1
Jamesiinalle tosiaan vielä onnea ja sympatiat. Eilen jo kyselinkin siitä,
miten sairaalassa suhtaudutaan jos onkin ystävä mukana. Mies
siis lähdössä ulkomaanmatkalle ensi viikolla ja mietin, onko mahdol-
lista ottaa mukaan joku muu henkilö jos niin huono tuuri on, että
päättääkin syntyä juuri silloin. En millään haluaisi yksin mennä.
Eräs läheinen ystäväni, 3 lapsen äiti on lupautunut lähtemään jos se
mahdollista.
Tietääko kukaan?
Sairaalasta lähtee kaikki, mikä ei ole pultattu/liimattu kiinni. Se on
kauhea totuus. Monilla vuodeosastoilla esim. on vain 1 kaukosäädin,
koska kaikki muut on viety. Että niinkö luotettavaa kansaa ollaan?!
Ensi viikolla loppuukin sitten koulut joten vilskettä riittää, ja sitä
tekemistä pitää olla keksimässä, varsinkin jos ilmat jatkuu näin!
Pearl73 (ilman pienimmäistäkään oiretta synnytyksen lähestymisestä
37+3!)
Meillä oli masussa yöllä sellaiset touhut, että tuntui jo pahalta. Kaveri riehui ja paineli mamman ala luihin sillä voimalla, että tuntui kuin tulisi ulos nyt. Mutta kun ei supistuksia ole niin ei se varmaan sieltä tule hetkeen. Olin täällä kirjoittelemassa tuossa yhden aikaan yöllä...
Olen nyt yrittänyt miettiä asiaa niin, että nautin näistä viimeisistä hetkistä kun saa nukkua silloin kun haluaa ja mennä mihin haluaa (jaksaa) koska haluaa. Kohtahan se loppuu, kun tulee se nyytti tuohon kertomaan uuden päivärytmin. Jospa sen avulla ei ahdistaisi niin paljon, kun tuo laskettuaika on jo ensi perjantai. Tottakai sitä odottaa jo tuohon viereen, mutta pakko yrittää ajatella kaikkea muuta, ettei tule ahdistus.
Marplen kanssa olen samaa mieltä tuosta miesten siivoamisesta. Eli missään nimessä EI SAA mennä arvostelemaan tai siivoamaan perässä X). Tein kerran tämän virheen ja olen siitä saanut " kärsiä" ;). Mutta onneksi mies sentään auttaa siivoamisessa kunhan pyydän. Ei ne tosiaan osaa itse aina ajatella sitä vaan niille pitää sanoa suoraan, että pese lattia, kiitos =D.
Kovin on tummaksi mennyt tuo ilma. Toivottavasti ei sada koko päivää. Mutta jospa menisi ulos ennen kuin sade tulee.
Hyvät päivän jatkot!
Nyyti ja maha-asukki 39+2 (se on jo niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana)
Joo sataa aina välillä täälläkin, vaikka vähän aurinkoa luvattiin. Onneksi ollaan tässä iltapäivällä lähdössä kylään, tulee vähän ohjelmaa.
Joku kyseli, että saako ystävän ottaa mukaan synnyttämään. Mun käsittääkseni kyllä saa, täällä meillä päin on ainakin puhuttu isästä tai tukihenkilöstä. Olishan se aika kurjaa, jos tosiaan mies olisi matkoilla tai vaikka tuleva äiti olisi yksinäinen vauvan odottaja, joka ei saisi ottaa ketään mukaan vain siksi ettei ole miestä.
Minä tosiaan eilen peseskelin yhden maton ja pitkästä aikaa vähän miehen kanssakin romantisoitiin, mutta eipä siitä mitään seurannut - hyvät yöunet vaan. Tätä vauvaa ei kai niin vaan savusteta ulos. No, kai se pitää iloita hyvistä öistäkin tässä vaiheessa!
Jotain oli vielä mielessä... ai niin, omat syntymämitat. Mä olin iso tyttö: 4200 g ja 52 cm. Mun esikoinen taas oli puolta kiloa kevyempi ja saman mittainen, joten toivotaan, että tämä kakkonenkin on samaa 3,5 kg:n luokkaa.
Aika hurjaa, huomasin just, että huomenna voi sanoa että " laskettu aika on ensi viikolla" . Kääk.
Katalin 38+2
Mua ärsyttää nykyään koneen hurina älyttömästi ja istuminen on tosi vaikeeta... Lukemassa yritän kyllä käyä, mut kirjottaminen on oma hommasa...
Tälle päivälle veikkasin syntyväks naperoo syksyllä,mut niimpä taijetaan ohi humahtaa... Ihan hyvä oikeestaan jos malttas pysyäki viikon vielä masussa, saatas se muutto pois alta!
Toi miesten siivoominen on tosiaan sellanen juttu et ei ne tajua ite sitä ainakaan alottaa. Siinä vaiheessa kyllä sit ku ite alkaa touhuamaan, apua tarjotaan... Muuten pitää kyllä sanoo mitä tehä...
Poika touhuaa papan kans miesten hommia ja äitee saa touhuta omiaan(=sudokuja...) Väsyttää vaan järettömästi, yöllä taas toista tuntia hereillä pyörin...
Onnea vauvansa lunastaneille!!!! Hitaasti mutta varmasti perässä tullaan :))
Suhmura ja Napura 38+3
eilen supisteli TOSI KOVAA parin tunnin ajan. mietin, että nytkö jo tuli lähtö, kun olen koko ajan ajatellut että juhannukseen menee. taitaa sit kuitenkin mennä... ne supparit oli aika epäsäännöllisiä (aluksi tosi tiheesti ja sit pikkuhiljaa harvenivat). illalla tuli vielä reilun tunnin säännöllisesti, muttei niin kovia. ärsyttävää, kun turhaan pitää kärsiä. tuudittaudun siihen ajatukseen, että synnytys on sit lyhyempi, jos nuo vaikka saisivat jotain kuitenkin aikaiseksi tuolla kohdunsuulla...
noista suppareista päästäänkin uuteen galluppiin:
[color=458B00] G: jos saisit valita, haluaisitko, että synnytys käynnistyy supistuksilla vai vesien menolla?
[color=black] mä ajattelen, että ainakin se synnytyksen alku ois selkeempää, jos vedet menis. tai vaikka ei heti alkaiskaan supistelemaan, niin ainakin tietäis, että kohta käynnistävät. toisaalta se huono puoli on vesien menossa, että täällä pitää sit heti mennä ambulanssilla sairaalaan, napanuoran luiskahtamisvaaran vuoksi. ja sit pitää olla makuuasennossa, jos ei vauva ole kiinnittynyt. noissa supisteluissa on tosi ärsyttävää se, että kun näin etukäteenkin supistelee paljon, niin pitää aina arpoa, että onko nyt tosi kyseessä. en tiedä kumman valitsisin jos voisin... ehkä ne supparit kuitenkin, niin sais olla kotona pitempään ja liikkua tarpeen mukaan. onneksi ei tarvii valita, vaan käy niin kuin käy :)
eipä tänne sen kummempia kuulukaan. vauva on eilisen jälkeen vieläkin alempana (jos mahdollista). mietin, että oiskohan se jo kiinnittynyt. MISTÄ SEN TIETÄÄ KUN VAUVA ON KIINNITTYNYT?
mukavaa loppuviikonloppua kaikille! ja toukokuiset, tervetuloa joukkoon!
gabriela rv 37+2
ukko tulee ihan just kiskalta leffan kans... joten pikaisesti vaan:
gabriela:
noista suppareista päästäänkin uuteen galluppiin:[color=458B00] G: jos saisit valita, haluaisitko, että synnytys käynnistyy supistuksilla vai vesien menolla?
eipä tänne sen kummempia kuulukaan. vauva on eilisen jälkeen vieläkin alempana (jos mahdollista). mietin, että oiskohan se jo kiinnittynyt. MISTÄ SEN TIETÄÄ KUN VAUVA ON KIINNITTYNYT?
gabriela rv 37+2
[color=blue]jos saisin valita niin haluisin että alkais suppareilla.
ja tietty mielellään heti kunnollisilla suppareilla...harmi vaan kun valinnan varaa tuo asukki ei anna äiteelle ;)
jospa sun vaavis on " vaan" laskeutunut...mä huomasin sen laskeutumisen aiemmissa että kävely alkoi sattumaan paljon enempi tuonne nivus alueelle ja närästykset helpotti
mutta tuohon kiinnittymis kyssään en usko muitten osaavan vastata kuin lääkärit :)
nyt mie meen,kahtellaan
krisse rv37+1
Nyt kun vielä muistan niin vastaan kysymykseen..
Esikoisen synnytys käynnistyi suppareilla ja haluaisin, että käynnistyisi nytkin. Se oli jotenkin helppoa, kun tiesi, että sitten kun ovat niin voimakkaita ettei kotona pysty olemaan niin sitten lähdetään sairaalaan. Sai kotona kävellä, huutaa/ulista/murista ja makoilla ihan rauhassa. Suihkussakin kävin..
Taas supistellu koko päivän! Olikohan se Helmis kun oli kans niin kyllästyny jo tähän odottamiseen..kärsimätön olen minäkin. Näyttäis jo naamansa :) Se on kaikista ärsyttävintä, kun ei voi enään oikeen tehdä mitään, kun supistelee. Kauppareissutkin on vaan yhtä tuskaa. Tosin on parempiakin päiviä..Sitten kun supparit on jo niin kipeitä, niin ainakin minä tulen pahalle päälle ja sitten tiuskin koko päivän. Esikoiseltakin olen pyytäny jo monta kertaa anteeksi huutamista..Kun ei jaksa niin ei jaksa..MITÄ SE SIT SUPISTELEE, TULIS SITTEN JO!!!
Vie voimia..sori purkaus! Mutta kun on tänään just sellanen päivä, et ei jaksais enään yhtään. Taidan mennä taas illalla saunaan yrittää jos käynnistyisi..istun tunnin ja löylyttelen! :D
Auttakaa olen niin kärsimätön!! Joudun varmaan siirtymään joulukuisten pinoon, kun ei ala vauvaa kuulua :)
Hanna* rv38 ??? (esikoinen repi raskauskiekon)
Eli yritin tuossa tänään ihan tuolta kaikilta kysyä, josko joku osaisi neuvoa, millainen petari pitäisi vauvan sängyssä olla? Mutta kun ei siellä kukaan vastaan niin autatteko te ;). Muistan että jossain vaiheessa oli puhetta tästä asiasta ja olikohan se Lilli kun kertoi miten oli sen ommellut, mutta muisti on mennyt minulta joten en muista.
Eli millaisesta kankaasta ja mitä sinne sisälle, jotta tulee sellainen kiva ja pehmoinen peti vauvalla? Onko vinkkejä??? Vielä on tässä hetki ennen laskettau aikaa niin jos vielä värkkäisin sen petarin...
Galluppeja oli ja niihin vastailen:
- vaikea sanoa kumpaako toivoisi, että vedet menee vai supistukset, kun ei ole kummastakaan tietoa. Mutta ainakin vesien meno tarkoittaa, että pitää lähteä ja näin ensi synnyttäjänä varmaan hätäilee niiden suppareiden kanssa =).
Nyt en muista mitä muita oli kysytty. Mutta palaillaan taas
Nyyti
[color=blue]
Hanna: mä liityn sun kanssa sinne joulukuisiin... Taitaa vaan olla melkoisen pitkä odotus.. Tää on ollut jo... Miten tää loppu meni näin plörinäks, kun pitkälle oli kaikki niin kivasti...
Niinpä, supisteluja kyllä tulee, mutta vauvaa EI VAAN KUULU, EIKÄ NÄY.. Alkaa olemaan olo melko tuskainen, eikä tää istuminenkaan oikein onnistu.. eikä makaaminen... eikä jaksa oikein seistäkkään..
Jos sais päättää, miten synnytys alkaa, niin ihan sama., mutta jos kuitenkin alkais huomenna aamuna.. tai tänäänkin tossa kahdeksan aikaan olis hyvä..
Miten niin valmista kauraa.. Kauraa on oikeesti kohta kaikki, grrr...
Taidan mennä irvisteleen sohvalle, jos en olis kerenny tartuttamaan muihin tätä odottamisen riemua..
Hyvää illan jatkoa kerttuset
Mariann rv36+3 (kai toikin on väärin)
Tulin tänne pinoa venyttämään, kun näyttää niin lyhkäseks käyvän. Jokos on menneet kaikki ainakin ulos... Tulkaas nyt reilusti sieltä taustaltakin jakamaan tuntoja ja kokemuksia näihin viimeisiin päiviin!
Pinoon Mars!
Jaa G: Taitaisin pitkän harkinnan jälkeen valita nuo supistukset vesien menon sijaan... Tietysti ei tarvisi miettiä lähtöä, jos vedet menis, mut jos tää kaveri ei kiinnity tän paremmin ni sais vedet pysyä matkassa loppuun asti.
Kivasti on kokopäivän supistellu, mut ei nää vielä mitään oikeita ole. Kunhan vaan harjotellaan ja melskataan siinä välissä. On tietysti mukavaa, että hiljasemman päivän jälkeen on taas menoa masussa ni ei tarvi huolehtia. Häpyluuta vihloo kiitettävästi, mut ei vielä ole meloonia jalkovälissä=)
Lähdemme nauttimaan ilta-auringosta vielä kun paistaa. Kovin on synkeät pilvet tuolla taivaanrannassa.
Lytte ja Pikku-Ukko
Pitkästä aikaa taas pinoutumassa, kun tuli pinoon kutsu!;) Oikeasti on taas aikaa vähän kirjoitella kuulumisia ja vastailla gallupeihin... Liityin tuohon yahoonkin ryhmään, mutta jotenkin sen toiminta ei ole vielä avautunut minulle!:) ehkä on liikaa tottunut vauva-lehden keskusteluihin...
Gallup: Tähän asti olen jotenkin ajatellut, että sitten lähdetään sairaalaan, kun vedet menee. Eli nähtävästi alitajunnassa haluisin, että lähtö tulis vesien menolla. Toisaalta supistukset olis paremmat, niin sais odotella vähän aikaa kotosallakin.
Reilu kuukausi sitten oli melko usein harjoittelusupistuksia, mutta nyt ne tuntuu loppuneen kokonaan!? Vai liekkö niihin sitten jo tottunut, ettei ne tunnu enää mitenkään. Kivuliaita ne ei ole ikinä olleet.
Huomenna olisi taas(??) neuvola. Viimeksi oli reilu kaksi viikkoa sitten. Hemoglobiini on varmasti nyt laskenut, koska tuntuu, että voisin nukkua ympäri vuorokauden. En siis kärsi ainakaan vielä unettomuudesta! Loppuviikosta olisi synnytystapa/painoarvioultra, joten " kiireinen viikko" tiedossa!;)
Nautitaan viimeisistä viikoista täysin sydämin!:) Kohta ne pikkupallerot on jokaisen sylissä!:)
Amanda rv 36+2/36+6
niin huomenet kerttusille :)
saas nähdä tuleeko tänäänkin hiljainen päivä...no eipä tuokaan nyt mikään mahdottoman lyhyt pino eilenkään ollut :D
masussa taas hommailtiin viime yönä niin että ei saanut nukkua kunnolla :( mahan sivuilta repi ja asennon saaminen ja vaihtaminen oli tuskaista...
tänään tulee ukkokin kotiin sieltä kalareissulta, toisaalta stressaa sekin...täällä kun pysyy paikat NIIIN paljon siistimpänä kun mies ei oo sotkemassa...voi kun saisikin sen tajuamaan että se ei ole mun yksin oikeus siivota tätä kämppää...ja vähän oon kierolla tavalla kade niille jotka on määrätty lepoon...edes jossain vaiheessa raskautta...
alkaa välillä tuleen niin korvista ulos toi joka päiväinen: lasten hoidot, syötöt, pesut, pyykkäys, tiskit, imurointi, ymym...
noh...mitäs muille kuuluu? jokos ollaan saatu taas uusia " kerttuja" maailmaan??
ja hei rohkeesti vaan tutkiskelemaan tuonne yahoon puolelle :D siellä on yllättävän kivaa kun tutustuu :DD
krisse " turvallisilla viikoilla" rv37+1