Ihan järkyttävän haikeaa, esikoinen lähtee
ylä-asteelle, keskimmäinen jatkaa ala-asteella ja nuorin aloittaa ekaluokalla. Tässäkö nämä lapset nyt sitten meni? Lohduttakaa mua kiitos.
Kommentit (61)
Mulla muuttaa kohta ainokainen kotoa omilleen.
Mitäs jos et eläisi niiden lasten elämää, vaan antaisit heidän elää ihan itse omat elämänsä? Kuljetat, kustannat ja kannustat (ja ihan vähän huollat).
Mihin ne meni??
Mun lapset on 17-38v eikä ole vieläkään mennet mihinkään? 30km säteellä kaikki ja harvase päivä yhteydessä, lauantaina taas perheineen tulossa meille
Minkä ikäinen tuo keskimmäinen on?
Niin, eli ihan kohtaisen pieniä lapsia sulla on edelleen. Ja ei ne mihinkään ole muuttaneet.
Oikeasti sulla on kädet täynnä niiden lasten kanssa.
Eihän ne mihinkään lähde. Ne on kotona edelleen. Eri juttu sitten kun ne muuttavat pois.
Tuo ekalle menevä on hyvin pieni vielä itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tosiaan kun tuntuu, että kaikki hokevat kuinka nyt on mulla vihdoin omaa oloa ja aikaa. Ja itse koen sen jopa pelottavana en kivana asiana. Ap
Ei sinulla nyt niin mahdottomasti tule olemaan sitä ”omaa aikaa”. Lapset tarvitsevat edelleen läsnäoloasi. Ehkä ei tarvitse enää pukea ja pissattaa ja hampansakin pesevät itse, mutta yhdessä tekemistä edelleen, vaikka se leikittämisestä muuttuisikin leipomiseksi ja siivoamiseksi ja muiden arjen taitojen opettamiseksi.
Tärkeintä on kuitenkin tuputtautumaton läsnäolo ja kiinnostus lasten elämästä, koulunkäynnistä ja tekemisistä. Vaikka ikää tulee, niin sinun lapsiasi he ovat edelleen.
no jos vaikka ap menis töihin niin ois tekemistä. varmana mies jo kyllästynyt maksamaan kotona makoilun.
Meillä juuri eilen ainokainen muutti opiskelukaupunkiin, ja onhan tämä kamalaa. Ikävä on hirveä ja itkettää. Lupasi kyllä tulla viikonloppuna kotona käymään.
Nauti ap lapsistasi. He ovat juuri nyt mukavassa iässä.
Up