Kaveri julkaissut Facebookissa minusta kuvia. Miten ne saa pois?
Tietääkö kukaan teistä tällaiseen tilanteeseen hyvää toimintatapaa:
Kaverini on julkaissut ilman lupaa Facebookissa minusta kuvia.
Pyysin häntä poistamaan ne. Hän ei suostunut poistamaan niitä.
Haukkui vaan ja blokkasi minut.
Olen ollut siinä käsityksessä, että on hyvän tavan mukaista poistaa kuvat, jos toinen niin pyytää. Itse en edes julkaise kuvia ellen ole ensiksi kysynyt lupaa henkilöltä ja sittenkin jos joku jälkeenpäin pyytää poistoa, poistan ne.
Yhteinen tuttu sanoi kuvista ja ihmetteli kaverin käytöstä myös. Hän huomasi kuvien alla neutraalin kirjoitukseni, jossa pyydän poistoa. Pyysin myös yksityisviestissä poistoa.
Onko kellään ollut samanlaista tilannetta?
Miten viimekädessä asian saa hoidettua?
Ei kai tällaisella tarvitse poliisia vaivata, vaan kai tähän on joku Facebookin oma kiusaamisen vastainen toimitaperiaate?
Kommentit (45)
Samaa mieltä edellisen kanssa.
Todella törkeätä tuollainen.
Minkä ikäisiä olette?
Vaikuttaa todella lapselliselta tai mielisairaalta touhulta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaveri se tuollainen? Ylläpitoon ilmoitus, poista hänet kavereistasi.
Koitin ilmoittaa kuvia ylläpitoon ennen kuin hän blokkasi minut. Sitä kautta en löytänyt oikeata reittiä.
Lähetin kaverille linkit kuviin, jotta hänen olisi ollut helppo poistaa kuvat. Siitä hän suuttui vaan enemmän ja blokkasi minut.
ilmoitin jotakin kautta Facebookille toiveestani, mutta en tiedä laitoinko oikeaan paikkaan tiedon näistä kuvista. Todella harmillista tuo kaverini käytös. Ymmärrän ettei hän halua olla kaveri enää, kun kerta blokkasikin minut ja mielestäni sitä suuremmalla syyllä hänen tulisi kuvat poistaa.
Ikävää, että yksinkertaista asiaa ei voi hoitaa helposti, vaan näin ikävällä tavalla.
Ei niitä saa pois, ja vaikka postuisivatkin näkyvistä ne jää edelleen elämään kun ovat nykyään facebookin omaisuutta. Ois ollu fiksumpaa itse poistua facesta jo vuosia sitten.
Klikkaa itsesi kuvaan facebookissa. Kuvan alareunassa pitäisi olla Options jonka alla mahdollisuus ilmoittaa kuva väärin jaetuksi yksityisyyttä loukaavaksi kuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Vaikuttaa todella lapselliselta tai mielisairaalta touhulta.
Onhan tilanne aika outo... ollaan kuitenkin jo keski-ikäisiä. Hän on 40.
Facebook help centerin kautta voi myös ilmiantaa väärinkäytöksiä. "Report a privacy violation" kohdassa voit ilmiantaa kuvat joissa sinä esiinnyt, etenkin jos sinulla on vielä tallella linkit kuviin (vaikkeivät sinulle näkyisikään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Vaikuttaa todella lapselliselta tai mielisairaalta touhulta.Onhan tilanne aika outo... ollaan kuitenkin jo keski-ikäisiä. Hän on 40.
Eli kaverisi on mielisairas... Osa niistä käyttäytyy oudosti lääkityksen ollessa epätasapainossa. Jos ei Facebook tee mitään, voit odottaa kaverisi järkiintymistä, tai ehkä mahdolliset yhteiset kaverit voivat ilmiantaa kuvat myös.
Vierailija kirjoitti:
Facebook help centerin kautta voi myös ilmiantaa väärinkäytöksiä. "Report a privacy violation" kohdassa voit ilmiantaa kuvat joissa sinä esiinnyt, etenkin jos sinulla on vielä tallella linkit kuviin (vaikkeivät sinulle näkyisikään).
Kiitos sinulla ja kiitos muillekin.
Toimin näin. Toivottavasti asia tulee näin hoidettua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Vaikuttaa todella lapselliselta tai mielisairaalta touhulta.Onhan tilanne aika outo... ollaan kuitenkin jo keski-ikäisiä. Hän on 40.
Älykkyysikänsä on ilmeisesti sitten alempi, noin 12 vee.
En itse ole naamakirjassa, koska pidän sitä valtavana turvallisuusriskinä. Olen pitänyt aina. Puhelinluettelokin on lista potentiaalisista rikoksen uhreista, murtomiesten ja huijarien käsikirja.
Varjele jatkossa yksityisyyttäsi, se on arvotavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Eli kaverisi on mielisairas... Osa niistä käyttäytyy oudosti lääkityksen ollessa epätasapainossa. Jos ei Facebook tee mitään, voit odottaa kaverisi järkiintymistä, tai ehkä mahdolliset yhteiset kaverit voivat ilmiantaa kuvat myös.
Äläpä liioittele, persoonallisuushäiriöitä ei lueta mielisairauksiksi. Veemäisiähän ne ovat ja useimmilla niitä on, varmaan itselläsikin.
Otin Facebookiin yhteyttä. Lähetin heille linkin kuvista. Joku sieltä jo vastasi sanoen ettei voi tehdä mitään, antoi ohjeistukseksi toimia niin miten ei voi toimia, eli ilmiantaa kuvia kohdalla suoraan. Laitoin viestin uudestaan englanniksi.
Ei niitä kuvia saa pois ellei ne ladannut niitä poista - valitettavasti näin on.
Kuvan saa poistettua Facen toimesta vain jos se on loukkaava, mitä tässä ei ilmeisesti ole tilanne - ei riitä että ei halua kuvaansa Faceen.
Tuolta löytyikin kohta, josta voi ilmiantaa kuvan.
https://www.facebook.com/help/428478523862899
Toivottavasti tuo toimii...
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kuvia saa pois ellei ne ladannut niitä poista - valitettavasti näin on.
Kuvan saa poistettua Facen toimesta vain jos se on loukkaava, mitä tässä ei ilmeisesti ole tilanne - ei riitä että ei halua kuvaansa Faceen.
Kuulostaa harmilliselta. Onko sinulla kokemusta asiasta?
Heidän suosiohan saattaisi parantua, jos materiaalia saisi pois pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti myös samalla hukkuisivat poistopyyntöihin...
Kuvaa ei saa pois ellei se ole loukkaava, minä en ainakaan ole siinä onnistunut. Tägäyksen saa pois, mutta itse kuvaa ei kuin sen lataaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti myös samalla hukkuisivat poistopyyntöihin...
Kuvaa ei saa pois ellei se ole loukkaava, minä en ainakaan ole siinä onnistunut. Tägäyksen saa pois, mutta itse kuvaa ei kuin sen lataaja.
Eivät hukkuisi, kun valjastaisivat tekoälyn hoitamaan homman ja jäädyttämään poistopyynnöt, jos huomataan, että henkilö tekee kiusaa poistopyynnöillä.
Onnistuiko jollakin poistopyyntö?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä saa pois, ja vaikka postuisivatkin näkyvistä ne jää edelleen elämään kun ovat nykyään facebookin omaisuutta. Ois ollu fiksumpaa itse poistua facesta jo vuosia sitten.
Se, että itse poistuu facesta, ei mitenkään estä sitä, että kaveri julkaisee kuvia vaikkapa yhteisestä illanvietosta.
Ei ole kaveri, jos ei poista pyynnöstä. On monenlaisia syitä miksei osa meistä kuviaan Facebookiin tai muualle sosiaaliseen mediaan.
Mikä kaveri se tuollainen? Ylläpitoon ilmoitus, poista hänet kavereistasi.