Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri julkaissut Facebookissa minusta kuvia. Miten ne saa pois?

Vierailija
29.07.2019 |

Tietääkö kukaan teistä tällaiseen tilanteeseen hyvää toimintatapaa:

Kaverini on julkaissut ilman lupaa Facebookissa minusta kuvia.
Pyysin häntä poistamaan ne. Hän ei suostunut poistamaan niitä.
Haukkui vaan ja blokkasi minut.

Olen ollut siinä käsityksessä, että on hyvän tavan mukaista poistaa kuvat, jos toinen niin pyytää. Itse en edes julkaise kuvia ellen ole ensiksi kysynyt lupaa henkilöltä ja sittenkin jos joku jälkeenpäin pyytää poistoa, poistan ne.

Yhteinen tuttu sanoi kuvista ja ihmetteli kaverin käytöstä myös. Hän huomasi kuvien alla neutraalin kirjoitukseni, jossa pyydän poistoa. Pyysin myös yksityisviestissä poistoa.

Onko kellään ollut samanlaista tilannetta?
Miten viimekädessä asian saa hoidettua?
Ei kai tällaisella tarvitse poliisia vaivata, vaan kai tähän on joku Facebookin oma kiusaamisen vastainen toimitaperiaate?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen, jolla ei ole mitään ikäviä mielen ongelmia, poistaa kuvat pyydettäessä.

Mielenterveysongelmainen tuttu lopetti kaveruuden mieluummin kuin poisti kuvat.

Vierailija
22/45 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoraan asiaan, sorry, mutta jaan kokemuksen siitä että kuvani ladattu Faceen, oli vielä karmea lapsuuskuva jota laittaja ja joku muukin sitten tökerösti kommentoi kaiken päälle. Aikuisiltakin kiusaaminen näköjään onnistuu hyvin. Jos olisin tuolloin itse ollut facessa oisi nämä neuvot olleet kyllä tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hops.

Vierailija
24/45 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa niitä pois. Kuvasi jäävät sinne ja leviävät aikuisviihdesivustoille.

Vierailija
25/45 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

: (

Vierailija
26/45 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sanonut kavereilleni, että minusta ei saa ottaa kuvia, eikä julkaista missään ilman lupaa.

Vierailija
27/45 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonoja kavereita tuollaiset, jotka eivät kuvia poista.

Vierailija
28/45 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä kaveri saa siitä, että omalla seinällään julkaisee toisista ihmisistä kuvia?

Vierailija
29/45 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä antautua hullujen kanssa samoihin kuviin.

Hulluista pysytään erossa.

Hulluimpia meidän suvussa on ne, jotka laittavat välit poikki ja sitten kuitenkin pyytävät toisilta salakuvia näistä blokkaamistaan henkilöistä.

Luulisi, ettei kuvat j akuulumiset kiinnosta, jos itse pistää välit poikki.

Minä en edes stalkkaa turhanpäiväisyyksiä....

Vierailija
30/45 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluimpia meidän suvussa on ne, jotka laittavat välit poikki ja sitten kuitenkin pyytävät toisilta salakuvia näistä blokkaamistaan henkilöistä.

Salakuvia? Kuulostaa todella sekolta.

Vierailija
31/45 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin facea kerran poistamaan kuviani yhden kaverin seinältä, face olisi poistanut kuvat mutta kaverini oli jo tehnyt sen onneksi, face ilmoitti siitä. Kyllä he toimii kun saavat pyynnön.

Vierailija
32/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin facea kerran poistamaan kuviani yhden kaverin seinältä, face olisi poistanut kuvat mutta kaverini oli jo tehnyt sen onneksi, face ilmoitti siitä. Kyllä he toimii kun saavat pyynnön.

Miten teit ilmoituksen?

Kaveri blokkasi minut, joten en voi tehdä ilmoitusta suoraan kuvasta.

Minulla on linkit kuviin.

Vierailija
33/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yjteisiä tuttuja. Siellä se ikävä ihminen kuulemma edelleen pitää kuviani.

Ei olla enää kavereita, joten ei mitään järkeä hänen pitää kuviani siellä. Sairas tyyppi.

Vierailija
34/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä kuvat jotain yhteiskuvia, joissa sinä satut näkymään muiden joukossa? Sitten kyllä ymmärrän jos ei poista. Jos taas kuvissa olet vain sinä, on kyllä aika outoa käytöstä "kaverilta".

Mutta lainkin mukaan ihmisellä ei ole oikeutta omaan kuvaansa. Julkisella paikalla saa kuvata, ja jos satut osumaan kuvaan, kuvan voi mielipiteestäsi välittämättä julkaista missä tahansa paitsi mainoksessa. Eri asia on, jos kuva on loukkaava, esimerkiksi olet nolossa tilanteessa. (Huono ilme tai kampaus ei tähän riitä).

Vierailija
35/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan käy läpi poistelemassa jotain FB -kuvia sillä perusteella, että onko joku enää mun kaveri tai ei. Postatut kuvat jää sinne enkä mieti asiaa. 

Vierailija
36/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aina ei voi tietää jonkun olevan hullu. Kaikki varmaan pysyisivät mielellään heistä erossa jos se olisi aina ensikättelyssä selvää. Minä ihastuin kerran mieheen joka vaikutti hyvinkin herrasmieheltä, vaan sieltä paljastuikin totaalinen narsisti. Miehellä hallussaan minusta kuvia jotka oli tarkoitettu vain hänen silmilleen. Tiedän, naiivia antaa itsestään kuvia jollekin, mutta kun todella luotin ihmiseen. Kun yritin katkaista välit kyseiseen mieheen, kiristi kuvilla joita hänelle olin lähettänyt suhteemme aikana. Opin onneksi tuosta sen verran, että en enää koskaan lähetä itsestäni yhtäkään kuvaa sellaiselle johon en voi 100% luottamaan. 

Vierailija
37/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaveri sai sun kuvan? Jakoiko sun sivuilta vai ottiko itse jossain tapahtumassa? Jos liittyy johonkin yhteiseen juttuun tms. niin miksi kävis jälkeen päin poistamassa? 

Vierailija
38/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollut intiimejä kuvia, niin mitä väliä? Niitä en kyllä lähettäis muutenkaan kenellekään. Kehenkään en luota niin paljoa.

Vierailija
39/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kärpäsestä härkäsen. Oikeesti ihmisiä ei edes kiinnosta. 

Vierailija
40/45 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan käy läpi poistelemassa jotain FB -kuvia sillä perusteella, että onko joku enää mun kaveri tai ei. Postatut kuvat jää sinne enkä mieti asiaa. 

Jos kaveris pyytää poistamaan jonkun yhteiskuvan, jossa sinä ja kaveris, etkä kuvaa poista, olet todella ääliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi