Naisen kannattaa todellakin säännöstellä seksiä pitkässä parisuhteessa ennemmin kuin antaa ymmärtää olevansa aina valmis
Jos mies saattaa pitää seksiä vaimon kanssa itsestäänselvyytenä, se ei jaksa kovin kauaa kiinnostaa tai kiinnostaa ainakin paljon vähemmän kuin silloin, jos vaimo jopa vähän esittää ettei seksi kiinnosta vaikka kiinnostaisi enemmänkin.
Vaimon näyttelystä pidättyvyydestä seuraa siis ylipätään seksielämän ja suhteen pitkä kesto että parempaa seksiä molemmille, myös vaimolle, koska mies jaksaa panostaa aina enemmän sellaiseen seksiin ja naiseen jota ei voi pitää itsestäänselvyytenä.
Kommentit (126)
Kyllä mä ymmärrän Ap:n pointin jollain tapaa, mutta olen sitä mieltä että se ”ilman seksiä oleminen” tulee kyllä luonnostaan pitkässä parisuhteessa. Ihmiset sairastelee, on työreissuilla, on rankkoja työputkia, tosi aktiivisia seksipäiviä jolloin voi olla välillä taas hiljaisempaa jne.
Minä pidän seksistä enkä kyllä yrittäisi olla ilman silloin kun mieli tekee. Sen sijaan esim. valmiuteni seksiin vaihtelee ja joskus mies joutuu näkemään aika paljon vaivaa että saa mut tarpeeksi lämpimäksi. Onneksi hän jaksaa sen vaivan nähdä! Ja toki itsekin teen hänelle kivoja juttuja :)
Seksuaalinen dynamiikka parisuhteessa elää ja muuttuu kokoajan, sen suhteen kannatan avoimuutta ja keskustelua parisuhteessa -en mitään pelejä. Jos tuntuu että tauon pitäminen on itselle tärkeää seksuaalisen latauksen kasvattamiseksi niin sekin on ihan ok, mutta siitäkin voi puhua kumppanin kanssa. Voihan se olla jossain kohtaa ihan kiihottava leikki että kumpikin sopii pidättyvänsä x määrän päiviä. Mutta mitään pelejä en kannata!
Sinulla Ap on tuossa taustalla tosi inhimillinen ja luonnollinen pelko: se että tulet torjutuksi,
sinuun kyllästytään eikä sinua tarvita. Näitä pelkoja kannattaisi työstää ja puhua niistä(kin) avoimesti kumppanin kanssa.
122, olen puhunut. Se ei tunnu auttavan ja miten voisikaan koska olen viime vuosien kuluessa vähitellen menettänyt uskoni siihen että oikeasti voisin tuntea olevani haluttu mikä on seurausta siitä että viime vuosina on ollut useampia kuukausien taukoja miehen haluttomuuden takia. Ap
Otsikon ajatus on täysin järjetön. Meillä minä ole ollut aina valmis seksiin, halusin tai en. En ole koskaan kieltäytynyt ja halunnut aiheuttaa vaimolle pahaa mieltä. Aina valmis kuin partiolainen. Toki olen kiehnännyt vaimon kyljessä aina nukkumaanmenessä ja kalukin on ilmoitellut panohaluista. Ruuhkavuosina vaimo vähän alkoi jo välttelemään, mutta sanoin, ettei tarvitse olla seksiä, jos häntä ei haluta. Kaluni osaa kyllä itsestään lakata seisomasta. Sen jälkeen seksiä on harrastettu lähinnä aina kun vaimoa on kiinnostanut tai hän on innostunut minun kosiskelemisesta. Vaimon ehdoilla menty. Naisilla kun yleensä seksihalut vaihtelevat syystä tai toisesta. Eli hän tehnyt liki aina aloitteet ja pitänyt huolen, että seksiä on vieläkin vähintään kerran viikossa. Ekat vuosikymmenet useita kertoja joka viikko. Omaa laiskuutta toki, että olisi välillä pitänyt pakkien tulemisesta huolimatta enemmän vikitellä seksiin. Vaimo selvästi syttyy paremmin jos näkee himoni. Parisuhdetta takana 42v ja yhä edelleen molemmat haluaa seksiä.
Me sovittiin jo nuorena, ettei seksistä saa tehdä valtapeliä, eikä saa tahallaan pihdata.
M62
Vierailija kirjoitti:
Tajusin saamieni vastausten myötä nyt olevani enemmän väärässä kuin oikeassa ja että kokemuksistani kumpuava katkeruus on kasvanut jo laajemmaksi miesvihaksi sekä kostonhaluksi. Tietenkin ja varmaan suurin osa parisuhteessa elävistä naisista omaa seksuaalista valtaa suhteessa ja saattavat tuntea itsensä haluttavaksi ja voivat oikeasti vaikuttaa siihen, millaista seksiä saavat. Joten oma tilanteeni ei koske muita eikä minun todellakaan kannata neuvoa yhtään ketään missään. Ap
Ohhoh! Yllätyin erittäin positiivisesti. Hienoa ja kaikkea hyvää tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
122, olen puhunut. Se ei tunnu auttavan ja miten voisikaan koska olen viime vuosien kuluessa vähitellen menettänyt uskoni siihen että oikeasti voisin tuntea olevani haluttu mikä on seurausta siitä että viime vuosina on ollut useampia kuukausien taukoja miehen haluttomuuden takia. Ap
En ole lukenut kuin aloituksen ja vikan sivun, mutta eiköhän samanlaisia tuntemuksia ole sekä miehillä että naisilla, joiden puolisoiden seksihalut ovat aivan eri kaliiberia. Aina voi harrastaa omaa kivaa, mutta torjutuksi tuleminen sattuu silti. 122 antoi todella hyviä ajatuksia, varmasti kannattaisi käydä jossain yhdessä puhumassa. Joku ratkaisu voi sen jälkeen löytyä. Pidä ainakin itseäsi hyvänä tarpeeksi usein ja muista, että haluttavuutesi ei ole yhdestä miehestä kiinni. Miehelläsi voi olla jotain haluja ja pelkoja, joita ei ole uskaltanut sulle kertoa haluttomuuden takana. Jos tilanteessa on ollut riitaa, niin se lisää haluttomuutta.
Tajusin saamieni vastausten myötä nyt olevani enemmän väärässä kuin oikeassa ja että kokemuksistani kumpuava katkeruus on kasvanut jo laajemmaksi miesvihaksi sekä kostonhaluksi. Tietenkin ja varmaan suurin osa parisuhteessa elävistä naisista omaa seksuaalista valtaa suhteessa ja saattavat tuntea itsensä haluttavaksi ja voivat oikeasti vaikuttaa siihen, millaista seksiä saavat. Joten oma tilanteeni ei koske muita eikä minun todellakaan kannata neuvoa yhtään ketään missään. Ap