Joku jolla on Nordean pankki, voisitko auttaa?
Tämä on iso pyyntö, mutta olisi mahtavaa jos joku voisi auttaa. Kerron tässä pääkohdat asiasta ja jos joku voi auttaa, luon sähköpostitilin, jonka kautta voin kertoa asiasta lisää!
Miehelläni on huomenna hammaslääkäriaika ja hän saa siellä ison annoksen rauhoittavia, joten hän ei voi itse ajaa sinne. Minulla ei ole korttia ja olemme tämän viikon aikana soittaneet kaikki ystävät ja sukulaiset läpi, mutta kukaan ei voi auttaa asiassa, joten tämä on viimeinen oljenkorsi, muuten en kirjoittaisi tästä tänne.
Mieheni saisi kyydin yhdeltä kaveriltaan, mutta hänellä ei ole tarpeeksi rahaa tulla tänne asti. Meillä on eri pankit tämän kaverin kanssa, eikä raha siirry hänelle tarpeeksi nopeasti, eikä hän todennäköisesti saa keneltäkään lainaa päästäkseen tänne. Ainoa bussilinja täällä ei kulje kesäisin ja taksi olisi todella kallis.
Voisiko siis joku, jolla on Nordean pankki, lähettää 20e tälle kaverille? Minulla on pankkina Op ja voisin laittaa heti rahan maksuun takaisin ja tietysti kuvan maksusta!
Tiedän että tämä on valtava pyyntö ja ymmärrän kyllä, jos kukaan ei uskalla luottaa tarpeeksi, mutta yrittänyttä ei laiteta!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun pitää luoda sähköpostitili"
Miten erakkona elät yhteiskunnasta? Lähes kaikkialle tarvitaan nykyään sähköpostia. Huijaukselta tämä haisee.
Minun vanhemmillani ei ole sähköpostia, vaikka elävät ihan normaalisti ja käyttävät jopa nettiä. Kumpikaan ei ole missään tarvinut sähköpostia. Minäkään en välttämättä tarvitsisi sähköpostia. Se on kyllä totta, että tämä on huijausaloitus.
Sun vanhemmat eivät ole siis työelämässä? Eikö heillä silloinkaan ollut edes duunipaikan s-postia?
Ei mullakaan ole mitään henkilökohtaista sähköpostia työpaikalla. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun pitää luoda sähköpostitili"
Miten erakkona elät yhteiskunnasta? Lähes kaikkialle tarvitaan nykyään sähköpostia. Huijaukselta tämä haisee.
Minun vanhemmillani ei ole sähköpostia, vaikka elävät ihan normaalisti ja käyttävät jopa nettiä. Kumpikaan ei ole missään tarvinut sähköpostia. Minäkään en välttämättä tarvitsisi sähköpostia. Se on kyllä totta, että tämä on huijausaloitus.
Sun vanhemmat eivät ole siis työelämässä? Eikö heillä silloinkaan ollut edes duunipaikan s-postia?
Kaikissa töissä ei tarvita sähköpostia. Itse esim. työskentelen henkilökohtaisena avustajana. Minulla ei todellakaan ole työpaikan sähköpostia. Enkä koskaan tarvitse työssäni henkilökohtaista sähköpostiakaan.
Mistä mihin kuljetus on. Siinä voisin auttaa.
Jos se näyttää ankalta, ui niin kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin se on todennäköisesti ankka.... "ei varmasti ole ankka".
Huhhuijaa. Miten hankalaa voi ihmisten elämä olla? Tämähän on ihan mielenkiintoinen keissi :D. . Kirjoittele ap lisää.
Mies tänä iltana viemään rahaa sille kaverilleen.
Jollei miehelläsi ole käteistä hakee sitä pankkkautomaatista. Tai käy tankkaamassa kaverin autoa itse tänään.
Aika omituinen juttu.
Varmaan ilkeä provo.
Vaikka kyseessä olisi hammasleikkaus, mies ei sa mitään niin kovia lääkkeitä, ettei voisi tulla kotiin taksilla. Vastaanotolta pääsee vasta, kun kävelee omin jaloin ja on tolkuissaan, jos joku lääke nyt pistää pään ihan sekaisin.
Huijausviesti. Älkää menkö halpaan.
Vierailija kirjoitti:
1: Tottakai ymmärrän, ettei monikaan uskalla tätä tehdä. Tämä vaiva oli todella äkillinen, ja oli pakko ottaa ensimmäinen aika jonka sai. Jos ei mitenkään onnistu, sitten tottakai pitää vain mennä taksilla.
Ajattelin vain tätäkin kautta yrittää, kun täällä on välillä jotkut kyselleet vinkkejä kun rahat ovat olleet loppu ja moni on tarjoutunut antamaan ruokakassia tai jopa rahaa.
2: Minun pitää luoda sähköpostitili, siihen menee hetki.
Ap
Avauksessa kirjoitit, että olette tämän viikon aikana koettaneet järjestää kyytiä ja nyt kirjoitatkin, että vaiva oli todella äkillinen.
Eikä siellä hammaslääkäreissä mitään rauhoittavia jaella niin kovia määriä, tai jos joku diapami annettaisiinkin, siitä sitten vain pitää kieltäytyä päästäkseen ajamaan. Yksi vaihtoehto on odotella vaikutuksen loppumista.
Mies on ottamatta rauhoittavia
Mies on siellä hammaslääkärin lähellä 8 tuntia eli kunnes lääkkeiden vaikutus lakkaa
Mies menee tänään autollaan kaverilleen ja laittaa sen autoon bensaa tai käy tankkaamassa kaverin auton.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä sähköpostitili, tottakai. En vain tahdo käyttää oikeaa tiliäni tällaisissa, koska tilanne on kuitenkin aika nolo.
Ymmärrän kyllä, että tämä vaikuttaa huijaukselta, mutta sitä se ei ole!
Ap
No miten ajattelit oman maksusi vippaajalle maksaa anonyyminä? Kaikissa tilisiirroissa näkyy maksajan nimi.
16: Kaveri on aika nuori, joten tili on tyhjä, kuten aina. Huijausta tämä ei ole, vaikka siltä voikin vaikuttaa, en itsekään uskaltaisi auttaa tällaisessa.
17: Raha pitäisi siis saada tämän kaverin tilille, ei minun.
19: Kaveri on tosiaan nuori, joten tili on usein tyhjä.
20: Mies menee yksityiselle, koska julkisen jonot olivat niin pitkät ja vaiva pitää saada hoidettua nopeasti. Lisäksi mies pelkää kuollakseen hammaslääkäriä, siksi myös yksityinen. Myös hoito nukutuksessa on mahdollinen.
21: En tosiaan antaisi omaa tilinumeroani, vaan tämän kaverin, koska raha pitää saada hänelle, kun meidän pankistamme se ei ole ajoissa perillä. En muuten kysyisi edes asiasta.
23: Pitäisi päästä liikkumaan Pohjanmaalla, matka hammaslääkäriin on n.40km.
25: Meillä ei ole luottokorttia, koska emme ole koskaan tarvinneet sellaista.
28: Kaverilta on matkaa meille paljon, siksi tämä ei oikein ole vaihtoehto.
29: Hammaslääkäri sanoi, ettei mielellään laske potilasta niin vahvoissa lääkkeissä taksiin, vaan tutun mukaan. Jos mikään muu ei auta, niin sitten tietty mies kulkee taksilla.
30: Aikaisin aika joka saatiin, oli huomiselle, mutta vaiva tuli tämän viikon alussa. Julkiselle mies ei uskalla huonojen kokemusten vuoksi, eikä ole saanut siellä tarvittavia rauhoittavia. Hammaslääkäri sanoi, että saman päivän aikana ei voi ajaa autoa, en tiedä mitä mies saa siellä.
Asia saattaa kuitenkin ratketa parin tunnin aikana, joten odottelen nyt asian selviämistä. Tottakai mieluummin hoidan tällaiset asiat tuttavapiirissä.
Ap
Mobile Payssä maksaja tarvitsee vain vastaanottajan puhelinnumeron, joka siis pitää olla rekisteröitynä Mobile Pay-sovelluksessa. Raha tulee heti. Toimii kaikkien pankkien tileille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä sähköpostitili, tottakai. En vain tahdo käyttää oikeaa tiliäni tällaisissa, koska tilanne on kuitenkin aika nolo.
Ymmärrän kyllä, että tämä vaikuttaa huijaukselta, mutta sitä se ei ole!
Ap
No miten ajattelit oman maksusi vippaajalle maksaa anonyyminä? Kaikissa tilisiirroissa näkyy maksajan nimi.
Jos joku asiassa voi auttaa, niin asialla ei niin kauheasti ole väliä, maksanhan minä torissakin ostamani tuotteet myyjän tilille.
Asia voi kuitenkin ratketa tuttavapiirissä, joten jään nyt odottamaan tätä mahdollisuutta. Jos asia ei muulla tavoin ratkea, sitten on pakko ottaa se taksi. Mikäli se siis kulkee, emme ole käyttäneet taksia vuosikausiin ja uusi taksilaki on ilmeisesti sotkenut taksien kulkua pahasti.
Ap
34: Tämä on tosiaan mahdollisuus, en ole nyt vielä ehtinyt tutkimaan asiaa, mutta tutkin sitä nyt. Siirtyykö raha siis välittömästi saajan käytettäväksi?
35: Mies ei käytä tätä palstaa, eikä välttämättä saa asiaa selitetyksi yhtä selkeästi.
Ap
Mobile Payssä henkilöt eivät edes nää toistensa tilinumeroita. Hyvä ja turvallinen. Kummankin tilinumero on omassa tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
16: Kaveri on aika nuori, joten tili on tyhjä, kuten aina. Huijausta tämä ei ole, vaikka siltä voikin vaikuttaa, en itsekään uskaltaisi auttaa tällaisessa.
17: Raha pitäisi siis saada tämän kaverin tilille, ei minun.
19: Kaveri on tosiaan nuori, joten tili on usein tyhjä.
20: Mies menee yksityiselle, koska julkisen jonot olivat niin pitkät ja vaiva pitää saada hoidettua nopeasti. Lisäksi mies pelkää kuollakseen hammaslääkäriä, siksi myös yksityinen. Myös hoito nukutuksessa on mahdollinen.
21: En tosiaan antaisi omaa tilinumeroani, vaan tämän kaverin, koska raha pitää saada hänelle, kun meidän pankistamme se ei ole ajoissa perillä. En muuten kysyisi edes asiasta.
23: Pitäisi päästä liikkumaan Pohjanmaalla, matka hammaslääkäriin on n.40km.
25: Meillä ei ole luottokorttia, koska emme ole koskaan tarvinneet sellaista.
28: Kaverilta on matkaa meille paljon, siksi tämä ei oikein ole vaihtoehto.
29: Hammaslääkäri sanoi, ettei mielellään laske potilasta niin vahvoissa lääkkeissä taksiin, vaan tutun mukaan. Jos mikään muu ei auta, niin sitten tietty mies kulkee taksilla.
30: Aikaisin aika joka saatiin, oli huomiselle, mutta vaiva tuli tämän viikon alussa. Julkiselle mies ei uskalla huonojen kokemusten vuoksi, eikä ole saanut siellä tarvittavia rauhoittavia. Hammaslääkäri sanoi, että saman päivän aikana ei voi ajaa autoa, en tiedä mitä mies saa siellä.
Asia saattaa kuitenkin ratketa parin tunnin aikana, joten odottelen nyt asian selviämistä. Tottakai mieluummin hoidan tällaiset asiat tuttavapiirissä.
Ap
16. Ja kukakohan huijari sanoisi että "joo on huijaus."
20. Julkisella ON hätäpäivystys, jonne ainakin minä olen päässyt päivässä.
21. Ainakin minulta menee jopa ulkomaisille tileille tilisiirrot saman päivän aikana. Ja kotimaan siirrot on mennyt jo vuosia.
25. Ja taas olisitte tarvinneet.
Olen ollut värttinäluun leikkauksessa (luuhun ruuvattiin lukkolevy) nukutettuna, eikä muuta kuin lepohuoneeseen odottelemaan ja kotiin saman tien kun tolpillaan pysyi. Mitä ihmehuimausaineta ne muka hammaslääkärissä käyttävät?
Niin noloa ettet voi antaa omaa sähköpostiasi, mutta nimen ja tilinumeron kyllä? Mee huijari muualle nyt.