11v tytär tahtoo värjätä hiukset kun kaveritkin saivat ja nyt minun on oltava tylsä tiukkismutsi, joka kieltää
Eilisestä asti raivottu ja paiskottu ovia, kun Sanni ja Emmikin (nimet muutettu) sai värjätä.
Kommentit (39)
Sit vaan olet tylsä tiukkismutsi. Voisit mun mielestä kyllä olla sellainen välittävä varhaisteinin äiti :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna värjätä?
Hiusväri on myrkkyä josta voi seurata vakava allerignen reaktio. Musta ei minusta myöskään ole sopiva väri suomalaiselle, etenkään pikkutytölle!
Ap
Jos värjäät pelkät latvat? Tai no jos hän mustaa haluaa ja oma väri on maantie niin vaikutelma on melko omituinen.. kävisikö mikään muu väri ?
Olet aivan oikeassa. Teinit nyt aina aikansa rähjää. Mitä pidempään ilman noita myrkkyjä ym lapsesi on, sitä parempi! Ei tarvi edes perustella, valistuneet äidit kyllä tietää.
Kyllä minä olen antanut värjätä! Normaalia tyttöjen elämää. Oletko niitä jotka kieltävät lapsia juoksemasta etteivät vaan kaadu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna värjätä?
Hiusväri on myrkkyä josta voi seurata vakava allerignen reaktio. Musta ei minusta myöskään ole sopiva väri suomalaiselle, etenkään pikkutytölle!
Ap
Allergian voi testata etukäteen turvallisesti laittamalla hieman väriainetta korvan taakse viimeistään vuorokautta ennen värjäystä. Paketissa on ohjeet.
Musta sopii kyllä äärimmäisen harvalle suomalaiselle, mutta jos se on nyt tytöillä muotia niin en kieltäisi vain oman mielipiteeni vuoksi. Voithan ehdottaa jotain tummanruskeaa sävyä, ja kestovärin sijaan sävytettä jolla voi etsiä sopivaa väriä?
/1
musta tukka... jaahas.. ei rtaida tukan myrkyllisyys olla se suurin ongelma tossa.
Hiukset ne vaan on. Testaatte ensin tuleeko reaktiota. Vai onko lapsella muutenkin allergioita?
Toki sulla olisi nyt mainio tilanne suostua värjäämiseen, mutta jollain muulla värillä.
Olen positiivisesti kateellinen aasialaisille kun heillä on luonnollisesti mustat hiukset ja usein hyvä hiuslaatu. Itse en väriaineisiin koske. t: suomihevari
Upeeta, että kaltaisiasi tiukkisäitejä on.
Kovin moni ei ole kuullutkaan lakimuutoksesta, joka suosittelee olemaan värjäämättä alle 16-vuotiaan hiuksia. Hiustenvärjäykseen liittyy vaaroja ja aineet luokitellaan kemikaaleiksi.
Vuonna 2011 tehtiin uusi lakisäädös, jonka mukaan kaikissa ETA-alueelle tuotavissa hiusväreissä täytyy olla merkintä kuluttajia varten, jossa mm. varoitetaan hiusvärin vaaroista, allergiamahdollisuudesta ja suositellaan myös olemaan värjäämättä alle 16-vuotiaiden hiuksia. Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) kanta on, ettei alle 16- vuotaiden hiuksia saisi värjätä. Tukes myös ilmoittaa, että toiminnanharjoittajan (tässä tapauksessa kampaaja) täytyy kuluttajaturvallisuuslain mukaisen huolellisuusvelvollisuuden mukaan olla värjäämättä alle 16-vuotiaan hiuksia.
Kiva kuulla, että ajattelet lapsesi parasta.
Ne on k16 ja ihan hyvästä syystä. Pysykin tiukkana!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen antanut värjätä! Normaalia tyttöjen elämää. Oletko niitä jotka kieltävät lapsia juoksemasta etteivät vaan kaadu?
Annat varmaan myös juoda energiajuomia , polttaa röökiä ja kulkea minihame päällä koska sehän on vain normaalia tyttöjen elämää?
Vierailija kirjoitti:
Upeeta, että kaltaisiasi tiukkisäitejä on.
Kovin moni ei ole kuullutkaan lakimuutoksesta, joka suosittelee olemaan värjäämättä alle 16-vuotiaan hiuksia. Hiustenvärjäykseen liittyy vaaroja ja aineet luokitellaan kemikaaleiksi.
Vuonna 2011 tehtiin uusi lakisäädös, jonka mukaan kaikissa ETA-alueelle tuotavissa hiusväreissä täytyy olla merkintä kuluttajia varten, jossa mm. varoitetaan hiusvärin vaaroista, allergiamahdollisuudesta ja suositellaan myös olemaan värjäämättä alle 16-vuotiaiden hiuksia. Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) kanta on, ettei alle 16- vuotaiden hiuksia saisi värjätä. Tukes myös ilmoittaa, että toiminnanharjoittajan (tässä tapauksessa kampaaja) täytyy kuluttajaturvallisuuslain mukaisen huolellisuusvelvollisuuden mukaan olla värjäämättä alle 16-vuotiaan hiuksia.
Kiva kuulla, että ajattelet lapsesi parasta.
Alapeukuttajille tiedoksi:
Teknokemian yhdistys:
Lähes kaikissa hiusvärien pakkausmerkinnöissä on varoitus: "Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille". Varoitus perustuu lainsäädäntöön ja sen taustalla on huoli kuluttajien herkistymisestä hiusväreille.
Varoituksen tarkoitus on suojella kuluttajia. Hiusväreissä on käytetty voimakkaita kemikaaleja, joita vastaan voi syntyä voimakas allergiareaktio pitkän ajan ja useiden altistusten jälkeenkin. Ei ole syytä altistaa nuoria voimakkaille kemikaaleille liian nuoresta iästä lähtien.
Kosmetiikkateollisuus ei suosittele alle 16-vuotiaiden hiusten värjäämistä!
Tämä oli siis hiusvärien valmistajien kanta asiaan. Alapeukuttajille lienee ihan sama , millainen on lain suositus tai mitkä ovat valmistajan suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna värjätä?
Ap
Hyvä, ettet suostu.
Suorat luonnonvaalean hiukseni muuttuivat syöpähoidoissa tummiksi ja kihariksi.
Lääkärit kielsivät värjäykset, koska värjäys voi aiheuttaa syöpää.
Etenkin musta väri on suuri riski.
Hiusvärejä ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille
Lähes kaikissa hiusvärien pakkausmerkinnöissä on varoitus: "Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille". Varoitus perustuu lainsäädäntöön ja sen taustalla on huoli kuluttajien herkistymisestä hiusväreille.
http://www.teknokemia.fi/fin/kosmetiikka/kosmetiikan_puheenaiheita/hius…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat varmaan myös juoda energiajuomia , polttaa röökiä ja kulkea minihame päällä koska sehän on vain normaalia tyttöjen elämää?
Mikä ongelma on minihameissa? Siis jos asu ei ole muuten liian seksikäs lapselle vaan on yhdistetty esim ihan tavalliseen paitaan ja sukkahousuihin...?
Mitä välii, värjätköön vaan. Miksi olet tuollainen ntsimutsi?
Loistavaa, ettet anna värjätä. Monikemikaaliyliherkkien ryhmässä on lähes 2000 jäsentä. Voit arvata millaisia tarinoita siellä on hiusten värjäämisestä.
http://www.teknokemia.fi/fin/kosmetiikka/kosmetiikan_puheenaiheita/hius…
Miksi et anna värjätä?