Työkaveri käskee lähes päivittäin hymyilemään
Jumalauta menee hermo. Mulla nyt vaan sattuu olemaan vähän resting bitch face, enkä ole jatkuvasti vihainen tai mitään vaikka siltä näyttäisi. Enkä todellakaan jaksa vääntää mitään jatkuvaa tekohymyä kun olen keskittynyt työntekoon. Tämä selityshän ei kelpaa kollegalle, vaan jatkaa samaa rataa. Tekee nykyään varsin usein mieli vetää kys. henkilöä lättyyn.
Valitettavasti tämä ei ole Porvoossa tapahtunutta
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No hymyile sitten, saat itsellesikin paremman mielen, kokeile vaikka.
En ole mikään sätkynukke, joka vetää missihymyn naamalle kun joku toinen käskee. Hymyilen muuten ihan mielelläni kun hymyilyttää tai suon kohteliaan hymyn tervehtiessäni jotakuta. Mulla yleensä myös on hyvä positiivinen mieli vaikka naama on peruslukemilla.
Onko työkaverisi esimiehesi ja oletko asiakaspalvelutehtävissä? Jos vastaus molempiin on ei, sano sille että "Mikä helvetin hymypoliisi sinä olet? Pidä huoli omista asioistasi ja lopeta tuo naurettava jankuttaminen."
Diagnoosi: aijaijai mikä kus*pää. Yhden möläytyksen voisi laittaa hölmöyden piikkiin, mutta tämä selvästi jo tieten tahtoen haluaa pahoittaa mielesi.
Onko hän sellainen tekohymyilevä asiakaspalvelija? Tunnen sellaisen tyypin ja hän kuvittelee että asiakkaat ei näe sitä tekohymyksi. Kauhea rooli päällä muutenkin työssä ollessa, keskittyy enemmän siihen hymynaaman ylläpitoon kuin asiakkaan kuuntelemiseen. Vastailee mitä sattuu, kunhan vaan hymyilee ja palvelee nopeasti. Ei edes ymmärtänyt sitä kun asiakas nauroi hänelle eikä hänen sanomalleen asialle. Hän ei kestänyt minun totista naamaani ollenkaan, väänteli omaa naamaansa kuin neljävuotias lapsi. Kyllä oli vaikea pitää pokkaa. Nainen oli silloin noin 60v. Eräs esimieheni vuosikymmeniä sitten meni aina takahuoneeseen lepuuttamaan kasvojaan, kun väsyi pitämään tekohymyä päällä. Taputteli huokaillen poskiaan hetken aikaa ja lähti taas takaisin asiakkaiden keskuuteen. Jäätävän rasittava asiakaspalvelijatyyppi, ei kukaan normaali terve ihminen tuollaista halua myyjältä.
No hymyile sitten, saat itsellesikin paremman mielen, kokeile vaikka.