Seuraavavatko teidän puolisot puhelimella missä liikutte?
Esim IPhonen etsi ystäväni sovelluksella tai jollain muulla? Mitä mieltä asiasta?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju muistuttaa muutaman päivän takaista ketjua siitä, voiko pyytää nähdä puolison puhelimen. Siinäkin mielipide jakautui tasan: toinen puoli sanoi, ettei mitään salattavaa, toiselle puolelle se oli ehdoton no-no.
Minä ymmärrän ihmisiä ja erilaisuutta aiks hyvin. Ymmärrän, että näkökulmat ovat erilaisia. Mutta tätä ”stalkkaus” asiaa (tai sitä, jos koskee puolison puhelimeen) en meinaa mitenkään ymmärtää. Mitä ihmeen väliä sillä on, jos kukaan tietää missä olen, jos minulla ei ole mitään salattavaa? Mikä tässä asiassa saa ihmiset niin takajaloilleen, että ottaisivat eron, jos puoliso seuraisi? Mikä siinä on niin pahaa?
Siis en minäkään halua mustasukkaista stalkkeria ja kontrolloijaa, en puhu sairauksista tai ääritapauksista, vaan normaaliuden rajoissa menevästä seuraamisesta.
Luottamus. Sitä on tai sitä ei ole. Toisille se on parisuhteen välttämätön edellytys. Kaikki epäileminen tai todisteluvelvoite syö luottamusta. Kokemus siitä, että toinen ei luota, on kamala, ja syö myös luottamusta ja kunnioitusta häneen.
Jos parisuhde ei perustu niinkään tunteeseen ja arvoihin vaan on arkisempi/käytännöllisempi tasoteoriaratkaisu, niin silloin varmaan moisilla ei ole väliä. Kunhan lompakko ja boobsit kohtaavat tasoisensa, ja kaikki vilppi on sallittua kunhan ei jää kiinni, jolloin parisuhdeuskollisuus on vain väline- ja nokkeluuskilpajuoksua.
Olen samaa mieltä, että jos ei ole luottamusta, niin ei ole parisuhdettakaan.
En kuitenkaan seuraa miestäni sen takia, että en luottaisi tai epäilisin häntä mistään. Luotan häneen sataprosenttisesti. Jos seuraan, niin se on käytännön/ajanhallinnan syystä, että pystyn organisoimaan jonkun toisen asian.
Eikö nykyään enää soiteta ja viestitellä puolisoile ajanhallinnasta vaan asiat katsotaan seurantalaitteesta? Kyllä on kommunikointi jäänyt minimiin.
Meillä mies soittaa minulle parikin kertaa päivän aikana. En ole mitenkään innostunut, kun hän keskeyttää.
Minä taas stalkkaan ja lähetän viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaaliin parisuhteeseen tavallisesti kuuluu läheisen turvallisuuden varmistaminen seuranta-applikaatiolla .
Näin se vain on! Voi esimerkiksi käydä niin, että puoliso kaapataan lounastunnin ajaksi tekemään seksuaalisia tekoja. Silloin on mahdollisuus nähdä seurannalla kuka kaappaa ja missä osoitteessa tekoja tehdään.
Google mapsin location sharingia käytetään. Liikutaan paljon luonnossa joten tärkeä turvallisuuslisä. Jää näkymään viimeinen sijainti vaikka akku olisi loppunut. On käytössä luonnollisesti myös miehellä.
En ymmärrä mitä järkyttävää on siinä, että tietää toisen sijainnin?
Vierailija kirjoitti:
Google mapsin location sharingia käytetään. Liikutaan paljon luonnossa joten tärkeä turvallisuuslisä. Jää näkymään viimeinen sijainti vaikka akku olisi loppunut. On käytössä luonnollisesti myös miehellä.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi tietää toisen sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju muistuttaa muutaman päivän takaista ketjua siitä, voiko pyytää nähdä puolison puhelimen. Siinäkin mielipide jakautui tasan: toinen puoli sanoi, ettei mitään salattavaa, toiselle puolelle se oli ehdoton no-no.
Minä ymmärrän ihmisiä ja erilaisuutta aiks hyvin. Ymmärrän, että näkökulmat ovat erilaisia. Mutta tätä ”stalkkaus” asiaa (tai sitä, jos koskee puolison puhelimeen) en meinaa mitenkään ymmärtää. Mitä ihmeen väliä sillä on, jos kukaan tietää missä olen, jos minulla ei ole mitään salattavaa? Mikä tässä asiassa saa ihmiset niin takajaloilleen, että ottaisivat eron, jos puoliso seuraisi? Mikä siinä on niin pahaa?
Siis en minäkään halua mustasukkaista stalkkeria ja kontrolloijaa, en puhu sairauksista tai ääritapauksista, vaan normaaliuden rajoissa menevästä seuraamisesta.
Luottamus. Sitä on tai sitä ei ole. Toisille se on parisuhteen välttämätön edellytys. Kaikki epäileminen tai todisteluvelvoite syö luottamusta. Kokemus siitä, että toinen ei luota, on kamala, ja syö myös luottamusta ja kunnioitusta häneen.
Jos parisuhde ei perustu niinkään tunteeseen ja arvoihin vaan on arkisempi/käytännöllisempi tasoteoriaratkaisu, niin silloin varmaan moisilla ei ole väliä. Kunhan lompakko ja boobsit kohtaavat tasoisensa, ja kaikki vilppi on sallittua kunhan ei jää kiinni, jolloin parisuhdeuskollisuus on vain väline- ja nokkeluuskilpajuoksua.
Olen samaa mieltä, että jos ei ole luottamusta, niin ei ole parisuhdettakaan.
En kuitenkaan seuraa miestäni sen takia, että en luottaisi tai epäilisin häntä mistään. Luotan häneen sataprosenttisesti. Jos seuraan, niin se on käytännön/ajanhallinnan syystä, että pystyn organisoimaan jonkun toisen asian.
Organisoiminen on kyllä todella kaukana siitä, jos mitään ei voi suoraan kysyä ja sopia, vaan pitää kartalta toljotella, missä toinen mennä viipottaa ja yrittää sitten arvailla, mitä tämä seuraavaksi aikoo. Kommunikaatio-ongelmasta tuo lähinnä vaikuttaisi.
Find my iphonea käytän jos mies on ollut kovin kauan metsässä ajamassa crossia. Tarkistan että liikkuu! Mies toki tietää koska en voi käyttää omaa puhelinta vaan käytän miehen iPadia. Tästä sovittiin yhdessä yhden läheltä piti tilanteen jälkeen. Jos mies makaa tajuttomana männyn alla ei se vastaa puhelimeen eikä soita häkeen.
Stalkkaamista en ymmärrä mutta kyseinen sovellus on tässä tapauksessa tosi kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi minun pitäisi tietää toisen sijainti.
On kaksi syytä.
1) Mustasukkaisuus ja epäileminen pettämisestä; tarve stalkata kumppanin liikkeitä, kun tämän sanaan ei voi luottaa.
2)Omien päivänvaloa kestämättömien toimien salaaminen. Puolison liikkeitä seuraamalla voi organisoida salarakkaan kanssa kohtaamiset niin, että puoliso ei pääse yllättämään kotoa kesken touhujen tai löydä tyhjää kotia silloin kun itse väitti olevansa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun mies on pitkällä lenkillä, niin se jakaa mapsissa sijaintinsa ihan oma-aloitteisesti turvallisuussyistä+ jotta osaan tehdä ruuan valmiiksi oikeaan aikaan.
Meillä on ruoka tiettyyn aikaan ja sen mukaan käydään lenkillä. Esim. viikonloppuisin lounas syödään aina kahdelta ja mies käy juoksulenkillä sen mukaan. En kyllä jaksaisi seurata hänen juoksulenkkiään ja miettiä mihin aikaan tulekaan kotiin ja milloin voin alkaa kokata. Hirveän vaivanloiselta kuulostaa.
Et taida olla organisaattori
Ohis
Kellä kiinnostaa olla? Ei tuollaisesta turhasta työstä mitään kultaista ja kirkasta parhaan rouvan kruunua saa. Pelkkää turhaa vaivaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaaliin parisuhteeseen tavallisesti kuuluu läheisen turvallisuuden varmistaminen seuranta-applikaatiolla .
Näin se vain on! Voi esimerkiksi käydä niin, että puoliso kaapataan lounastunnin ajaksi tekemään seksuaalisia tekoja. Silloin on mahdollisuus nähdä seurannalla kuka kaappaa ja missä osoitteessa tekoja tehdään.
On helppo sanoa lounaspalaveriksi tai jättää puhelin töihin. Tilastollisesti todennäköisimmin se kuitenkin on työpaikkaromanssi tai vaimon hyvä ystävä, joten muut nuuskimiset tehokkaampia jos sille tielle lähtee.
Me tosiaan käytämme sijainnin jakamista turvallisuuteen. Molempien isät ja yksi eno kuolleet "saappaat jalassa" sydänkohtaukseen.
Miehellä seuranta hänen halustaan, minulla ei.
Seuraa. Mulle muija laittoi koiran seurantapannan kaulaan munalukolla, metallisen kalukukkaron, ja senkin munalukolla kiinni, molempiin nilkkoihin omat seurantapannat, puhelimeen puolentusinaa eri seuranta ohjelmia, Yepsoni :in koiran seurantapannan viereen, asenti patteritoimisen vilkkumajakan päähän ja teetätti erikoisvalmisteisen koiranflexin jolla pituutta joku satametriä. Ei ainakaan pelota että menisin hukkaan. Akkahan ei ole mitenkään niin kuin hirveän vainoharhainen, eihän ?
Jos olen esim. yöllä yksin liikkeellä laitan miehelleni sijainnin näkymään.
Meillä koko perheellä, 3aik ja 1 teini ja minä + mies, on toistemme seurantaapsit käytössä. Käytännöllistä ja kätevää ja tuo turvaa, ja olemmehan myös tiimi.
Esim ruoanlaitto ym on kuitenkin helppo ajoittaa kun näkee, milloin toinen on matkalla kotiin, tai voidaan kutsua lähistöllä asuva lapsi syömään, jos hän sattuu olemaan silloin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen esim. yöllä yksin liikkeellä laitan miehelleni sijainnin näkymään.
Miksi? Itse olen asentanut omaan puhelimeeni 112-sovelluksen, lisäksi on puolison kanssa sopimus, että jos joudun tilanteeseen jossa koen oloni turvattomaksi niin otan puhelun hänelle. Miten puolisoni voisi Suomesta käsin tehdä mitään johtopäätöksiä tai ymmärtää hankkia apua pelkän sijaintini perusteella, kun olen yksin esimerkiksi ulkomaanmatkalla? Tai edes kotimaassa illalla jossain liikkeellä? Pitäisikö hänen koko ajan katsoa, että liikun kävelyvauhtia eteenpäin ja jos pysähdyn enemmän kuin muutamaksi minuutiksi, soittaa häkeen että nyt minut on varmaan pahoinpidelty? Ja jos jotain on jo joka tapauksessa sattunut, niin eiköhän se ole poliisi, joka tutkii lokitiedot ja paikannukset sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perheellä, 3aik ja 1 teini ja minä + mies, on toistemme seurantaapsit käytössä. Käytännöllistä ja kätevää ja tuo turvaa, ja olemmehan myös tiimi.
Esim ruoanlaitto ym on kuitenkin helppo ajoittaa kun näkee, milloin toinen on matkalla kotiin, tai voidaan kutsua lähistöllä asuva lapsi syömään, jos hän sattuu olemaan silloin kotona.
Ai kamala jos ehdottaisin aikuiselle lapselleni, että laitanpa sinulle seuranta-apsin jotta voin kutsua syömään kun satutaan olemaan muutaman kymmenen kilometrin etäisyydellä :-DDDDD
Mitä ruokaan tulee, niin meillä ruoanlaittaja sanelee sen, milloin ruoka on valmis ja toinen huolehtii siitä, että on silloin paikalla. Tai syö kylmää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helppo sanoa lounaspalaveriksi tai jättää puhelin töihin. Tilastollisesti todennäköisimmin se kuitenkin on työpaikkaromanssi tai vaimon hyvä ystävä, joten muut nuuskimiset tehokkaampia jos sille tielle lähtee.
Me tosiaan käytämme sijainnin jakamista turvallisuuteen. Molempien isät ja yksi eno kuolleet "saappaat jalassa" sydänkohtaukseen.
Miehellä seuranta hänen halustaan, minulla ei.
Äkkikuoleman tai sairaskohtauksen havaitseminen seurantasovelluksella on, miten sen nätisti nyt sanoisi, kaukaa haettu tekosyy. Päivystääkö kumpikin 24/7 seurantaa ja soittaa toiselle ambulanssin, jos liike lakkaa viideksi minuutiksi? Pitääkö sen varalta ilmoittaa jokainen kassajonossa seisominen tai pytyllä käynti väärien hälyjen estämiseksi?
Kyllä minä satunnaisesti katson missä puoliso viilettää, ja varsinkin kun on ulkomailla niin tiedän mistä hakea apua jos jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään tommonen. Tuskin sitä edes kiinnostaa. En silti epäile etteikö välittäis vaikkei kyttää.
Ei kyttääminen edes ole toisesta välittämistä vaan pelkkää omistuksenhalua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä satunnaisesti katson missä puoliso viilettää, ja varsinkin kun on ulkomailla niin tiedän mistä hakea apua jos jotain sattuu.
Miten tiedät ja mistä tiedät? Meillä oli puolisoni kanssa viimeisimmän ulkomaanmatkani aikana sopimus, että joka ilta otan viestiä, jos majapaikassani on wifi. Jos kolmeen päivään ei kuulu mitään (oli tiedossa, että vuoristossa ei todennäköisesti ole wifiä), niin hänellä on lupa olla yhteydessä airbnb-majapaikkani omistajaan tai siihen hotelliiin, jossa olen kirjoilla. Nämä yhteystiedot luonnollisesti olin hänelle jättänyt.
Tässä ketjussa on hyviä argumentteja puolin ja toisin. En tosin tiedä, kumpi osapuoli on vainoharhaisempi: se joka oikeasti stalkkaa puolisonsa menoja vai se, joka luulee, että puoliso haluaa vain stalkata häntä, jos sellaisen sovelluksen ottaa käyttöönsä.
Tällaiset kommentit vievät provolta sen viimeisenkin uskottavuuden.