Heidi, 27, synnytti tammikuussa vauvan ja joulukuussa syntyy jo seuraava – ”Helvetti, ei voi olla totta”
Ja sitten pahoitti mielensä, kun sairaalassa hoitaja puhui vahingosta. Kyseessä ei kuitenkaan ollut vahinko, koska ehkäisy oli jätetty tarkoituksella pois. Jos näin niin miksi sitten kirota "ei helvetti!" kun siemenet onkin alkaneet itämään. Hohhoijaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
No hoh hoijaa itsellesi. Minulla on kaksi toivottua lasta ja molemmilla kerroilla eka reaktio oli kauhunsenainen "haluan perua tämän" ja saattoi siinä joku kirosanakin tärskähtää.
Mä en nyt tuosta uutisesta vaan keksi mitään, josta tarviis hohhoijatella. Mutta toiset vaan on luonteeltaan tuollaisia, negatiivista pitää etsimällä etsiä.
No hohoijaa jos ihminen paljaalta vetää heti kun on synnyttänyt mitä sitä luulisi tapahtuvan.Turha olla kauhunsekainen.
Turha kirota jos ehkäisy jäteyään eikä haluta lasta. Kyllä se helpottaa 20 vuoden päästä. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Raskaus alkoi luultavasti liian nopeasti josta järkyttyi, meille kävi niin. Me jätimme ehkäisyn pois kesäkuussa kun esikoistytär oli 6kk ja heinäkuussa tein positiivisen testin , kyllä tuli huudettua vessassa testi kädessä että ei per""e.
Kun ensimmäistä oli tehty 4 vuotta ei osattu edes kuvitella , miten pian toisen kohdalla tärppäisi.
ei pidä luulla vaan käyttää ehkäisyä
Vierailija kirjoitti:
Aika kiire ollut petipuuhiin synnytyksen jälkeen. No, kukin toki tavallaan.
2kk synnytyksen jälkeen?
Mitä ihmiset muita tuomitsemaan sen mukaan millä ikäerolla lapsia hankitaan? Toiselle sopii hyvin alta vuoden ikäero, toisella saattaa olla yli kymmenenkin vuotta ideaali. Kummassakin puolensa, isompien lasten ei kuitenkaan kuulu olla mitään pienemmän lapsen hoitoapulaisia vaan saada viettää omaa lapsuuttaan lapsena
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiselle kävi samoin. Lapset menivät samalle luokalle.
Minulla on myös tiedossa tapaus, että perheeseen syntyi kaksi lasta saman kalenterivuoden aikana.
Olivat koulussa samaan aikaan. Aluksi olin siinä uskossa, että ovat kaksoset, kunnes joku tiesi valistaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö liikakansoittaa.
Väestönräjähdys on jo vanha sekä ratkaistu ongelma. Lue Hans Roslingia.
Sairaita haukkujia palstalle taas eksynyt 👎
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään. Onhan niitä isoja perheitä joihin syntyy lapsia ihan peräkkäin ja se on ihan sallitua. En puhuisi mistään "valistuksesta" vielä tässä jutun tilanteessa.
Kuitenkin tuo että syntyvät samana vuonna , on yhtä harvinaista kuin kolmoset.
Jos olisi monikkolapset kyseessä reagoitaisiin positiivisemmin. Irlantilaisten kaksosten kanssa arki hyvinkin samanlaista kuin perus kaksosten. Ja uutisoinnin naisen tavoin kaksi lasta saman kalenterivuoden sisällä synnyttäneenä voin sanoa että hyvin keho oli ehtinyt palautua ennen seuraavaa odotusta joka oli odotuksista lisäksi helpoin
Hän asuu tampereella persujen pääkaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Kun odotin esikoista (viime vuosituhannella), niin neuvolan oppaissa tai mikä lie siellä jaettu lehtinen olikaan, kerrottiin täysimetyksen suojaavan raskaudelta. Samaa kertoivat sukulaisnaiset, että imetysaikana ei voi tulla raskaaksi eikä ole kuukautisia.
Luojan kiitos kaikesta vakuuttelusta huolimatta käytettiin kondomia! Ja kuukautiset tulivat ihan normaalisti koko imetysajan.
Neuvolassa jaetuissa oppaissa oli muutenkin hmm... tyyliin ”naisen on silti huolehdittava miehen seksuaalisista tarpeista, jos ei pysty yhdyntään, niin muilla keinoin” koskien aikaa synnytyksen ja jälkitarkastuksen välissä.
Oliko miehesi salakavalasti jostain hommannut ton oppaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun odotin esikoista (viime vuosituhannella), niin neuvolan oppaissa tai mikä lie siellä jaettu lehtinen olikaan, kerrottiin täysimetyksen suojaavan raskaudelta. Samaa kertoivat sukulaisnaiset, että imetysaikana ei voi tulla raskaaksi eikä ole kuukautisia.
Luojan kiitos kaikesta vakuuttelusta huolimatta käytettiin kondomia! Ja kuukautiset tulivat ihan normaalisti koko imetysajan.
Neuvolassa jaetuissa oppaissa oli muutenkin hmm... tyyliin ”naisen on silti huolehdittava miehen seksuaalisista tarpeista, jos ei pysty yhdyntään, niin muilla keinoin” koskien aikaa synnytyksen ja jälkitarkastuksen välissä.
Synnytin vuonna 1982 ja silloin neuvolassa sanottiin, että ehkäisy käyttöön, imetys ei suojaa raskaudelta.
Riippuu tietenkin oletko itse ääliö ja luet pääsi sisällä "helvetti, ei voi olla totta!" raivonsekaisella itsellesi tyypillisellä äänellä vai osaatko lukea lauseen sellaisella epäuskoisen hymyilevällä äänellä. (Ja älä tule väittämään, ettet ikinä ole sanonut sanaa helvetti)
Jos ehkäisy oli jätetty tarkoituksella käyttämättä, miksi hän oli miettinyt keskeytystä vaihtoehtona? Typerää leikkiä.
Halusin abortin syystä, että en kestänyt alkuraskauden hormonaalisia muutoksia. Olin todella masentunut ja sekaisin.
Meillä oli miehen kanssa toimiva ehkäisy, keskeytetty yhdyntä. Tämä oli ollut toimiva kolme vuotta.
Kului vuosi ja päätettiin yrittää uudelleen lasta. Sama juttu, pää ei kestänyt muutoksia joita kehossa tapahtuu. Halusin abortin mieluummin kuin seota.
Vastaanotto, jonka sain klinikalla, oli todella kylmä. Minua syyllistettiin siitä, että en huolehtinut ehkäisystä ja olin vastuuntunnoton.
Sain jälkeisenä kohtutulehduksen ja menin hakemaan apua tähän. Erään hoitajan kommentti tähän on jäänyt mieleen: ”Ainakin sä osaat tulla tänne.” Minne minun olisi pitänyt mennä?
Abortti ei ole koskaan helppo ja olisin tarvinnut keskusteluapua, vaikka yhden tunnin.
Kävellessäni pois sairaalasta tunsin itseni murhaajaksi. Minulla oli syntymättömän lapsen verta käsissäni.
Vierailija kirjoitti:
Aika kiire ollut petipuuhiin synnytyksen jälkeen. No, kukin toki tavallaan.
voi jeesus, voiko jo siitäkin tulla paha mieli, että joku harrastaa synnytyksen jälkeen piakkoin seksiä? Meillä alkoi seksi viikon jälkeen (sektiosta). Jos ei käy pahasti synnytyksessä niin mikäs siinä. Itselläni ainakin teki mieli seksiä, koska raskausaika oli niin ikävää, tunsin oloni niin rumaksi ja isoksi. Kun se oli ohi, keho jälleen oma niin piti seksiäkin saada taas kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Halusin abortin syystä, että en kestänyt alkuraskauden hormonaalisia muutoksia. Olin todella masentunut ja sekaisin.
Meillä oli miehen kanssa toimiva ehkäisy, keskeytetty yhdyntä. Tämä oli ollut toimiva kolme vuotta.Kului vuosi ja päätettiin yrittää uudelleen lasta. Sama juttu, pää ei kestänyt muutoksia joita kehossa tapahtuu. Halusin abortin mieluummin kuin seota.
Vastaanotto, jonka sain klinikalla, oli todella kylmä. Minua syyllistettiin siitä, että en huolehtinut ehkäisystä ja olin vastuuntunnoton.
Sain jälkeisenä kohtutulehduksen ja menin hakemaan apua tähän. Erään hoitajan kommentti tähän on jäänyt mieleen: ”Ainakin sä osaat tulla tänne.” Minne minun olisi pitänyt mennä?Abortti ei ole koskaan helppo ja olisin tarvinnut keskusteluapua, vaikka yhden tunnin.
Kävellessäni pois sairaalasta tunsin itseni murhaajaksi. Minulla oli syntymättömän lapsen verta käsissäni.
Keskeytetty yhdyntä ei ole mikään toimiva ehkäisykeino...
Niin tämä on todellakin hyvin yksilöllistä. Ja myös samalla henkilöllä eri lasten kohdalla yksilöllistä. Itsellä esikoinen jouduttiin repimään väkisin imukupilla kun sydänäänet hävisivät, tehtiin myös episiotomia ja paljon tikkejä tulikin sitten ja häntäluukin murtui. En moneen kuukauteen pystynyt edes harkitsemaan seksiä, sattui pitkän aikaa enkä istunutkaan normaalisti varmaan kolmeen kuukauteen. Puolen vuoden jälkeenkin seksi tuntui vähän epämiellyttävältä ja epparihaava vaivasi seksin aikana melkein vuoden.
Sitten tuli toinen kun esikoinen oli 2v ja myös imukupilla autettiin sydänäänten laskun takia, mutta tällä kertaa rauhassa. Ei mitään repeämiä eikä eppareita. Meni kaksi päivää ja olo oli sellainen kuin ei mitään lasta olisi maailmaan pukannutkaan. Mikään ei vaivannut, toki paikat vähän hellinä mutten edes särkylääkettä tarvinnut. Meni kaksi viikkoa ja harrastettiin seksiä ekan kerran. Eikä sattunut yhtään.