Miten huono lapsuus näkyy parisuhteessa?
Jos lapsuus on eletty turvattomassa, väkivaltaisessa ja alkoholismin ympäröivässä perheessä, josta on jäänyt pahoja traumoja, niin miten se näkyy yleensä parisuhteessa? Voiko parisuhde sellaisen ihmisen kanssa oikeasti onnistua?
Kommentit (25)
Ompa avartavia kommentteja. Itse olen myös ylitulkitsija suhteessa ja vedän todella herkästi omia johtopäätöksiä.. Raskasta molemmille osapuolille!
Miestä kiusattiin perheessä, vanhemmat ei ollut lämpimiä.
Mies ei ollut tottunut kosketukseen, nykyään tykkää siitä.
On vaikuttanut seksiinkin.
Emme käy miehen vanhemmilla ns koskaan, kerran vuodessa ehkä sellainen pakollinen pikavisiitti tehdään. En edes ole tavannut kaikkia miehen sisaruksia :O. Meillä kotona ei käytetä juurikaan alkoholia. Lapsia rakastetaan, heitä kasvatetaan ja tehdään perheenä paljon yhdessä. Tiedämme molemmat, mitä emme halua!
Näkyy just tuossa "tuntosarvet pystyssä" olemisena miehelläni. Tarvitsee huomiota, vakuuttelua että kaikki on hyvin ja rakastan häntä. No, itse olen melkein yhtä paha ja samasta syystä, joten ymmärrämme toisiamme. Yhteiselo jatkunut yli 20 vuotta joten aika hyvin jo toistemme tarpeet tunnemme.
Viimeisimpänä oivalluksena oli, että kun mies alkoi ahdistumaan jos olin poissaoleva tms niin sovittiin, että sanon ihan suoraan kun tulen töistä kotiin että nyt oli huono päivä ja olen kuolemanväsynyt. Tämä ei johdu sinusta, rakastan sinua todella paljon mutta nyt joudun ajattelemaan vielä töitä ja sitten menen nukkumaan. Tai jotain tuollaista 😁