YLE:"Unkarin pääministeri Viktor Orbán arvosteli rajusti Suomea - Unkari vastustaa Suomen puheenjohtajuuskauden tavoitetta sitoa EU-tukirahat oikeusvaltioperiaatteen noudattamiseen"
"Hänen mukaansa Unkarin on nyt oltava lujana Suomen kanssa. Yksi Suomen EU-puheenjohtajuuskauden tavoitteista on sitoa EU-tukirahojen saaminen oikeusvaltioperiaatteen noudattamiseen. Unkari on yksi EU:n tukirahojen suurimmista saajamaista."
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
suomalaisia kiinnostaa ihan liikaa jonkun yksittäisen örvelön mielipiteet. Huudelkoon ihan rauhassa, ei mitään väliä.
Mua kiinnostaa enemmän miksi suomalaiset on niin kovin Unkaria ja muita itä/keski eurooppalaisia valtioita vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Unkari on muiden itäblokkimaiden kanssa sitä samaa ryhmää joka kitisee kaikesta mutta EU:n tuet kyllä keplaavat. Mielestäni voisivat ihan rauhassa mennä takaisin sinne rautaesiriipun taakse ryzzien alusmaiksi, niin voivat sitten hetken päästä taas itkeä miten haluavat takaisin länteen.
no rehellisyyden nimissä, ei kaikki itäblokkimaat kitise. Esim. Viro, Liettua ja Latvia on tietääkseni pärjänneet ihan hyvin Eu:ssa ja sitoutuneet pelisääntöihin. Puola ja Unkari on se ongelmatapukset.
Vierailija kirjoitti:
Unkari on muiden itäblokkimaiden kanssa sitä samaa ryhmää joka kitisee kaikesta mutta EU:n tuet kyllä keplaavat. Mielestäni voisivat ihan rauhassa mennä takaisin sinne rautaesiriipun taakse ryzzien alusmaiksi, niin voivat sitten hetken päästä taas itkeä miten haluavat takaisin länteen.
Ei kukaan halua venäläisiä isännikseen. Unkarilaiset ja pari muuta naapurimaata haluaa takaisin kultavuosille sinne 30 luvuille milloin oli järjestys nationalismin vuoksi. Ei noissa itä euroopan maissa kukaan ole kómmari. Kommunismi on nykyään pohjoismaiden ja länsimaiden ihailema aate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomalaisia kiinnostaa ihan liikaa jonkun yksittäisen örvelön mielipiteet. Huudelkoon ihan rauhassa, ei mitään väliä.
Mua kiinnostaa enemmän miksi suomalaiset on niin kovin Unkaria ja muita itä/keski eurooppalaisia valtioita vastaan?
Miksi me niitä vastaan oltaisiin? Ei se ole vastistamista että edellytetään muilta samojen pelisääntöjen noudattamista kuin muiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi me niitä vastaan oltaisiin? Ei se ole vastistamista että edellytetään muilta samojen pelisääntöjen noudattamista kuin muiltakin.
Mitä pelisääntöjä? Eikö eu ole kauppaliitto? Jos nuo maat haluaa itse panna naisiaan niin eikö heillä ole se oikeus? Miksi heidän pitäisi ottaa maahansa ihmisiä ketä he eivät halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kuppaavat EU:n rahaa, Suomi on nettomaksaja, Puola+Tsekki+Unkarikin pärjäävät ihan hyvin ilman lisätukia koska euron ulkopuolella oleva valuutta on kilpailukykyisempää.
Vierailija kirjoitti:
EU:sta voi lähteä menemään jos ei liberaali demokratia miellytä. EU ei tarvitse Unkarin kaltaisia maita. Olen ylpeä siitä, että Suomi seisoo omien periaatteidensa takana, koska ilman niitä emme
ole kansakuntana mitään.Olen ylpeä myös siitä, että nimenomaan Suomen Kokoomus teki parhaansa hankkiakseen Orbanin puolueelle potkut EU-parlamentin ryhmästä.
Mitä ihmeen periaatteita täällä on. Suomi ei itse noudata oikeusvaltioperiaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kuppaavat EU:n rahaa, Suomi on nettomaksaja, Puola+Tsekki+Unkarikin pärjäävät ihan hyvin ilman lisätukia koska euron ulkopuolella oleva valuutta on kilpailukykyisempää.
Niin ja kansa on köyhää koska eliitti kavaltaa kaiken itselleen.
Ihan kuten neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää että suurin osa EU rahasta menee suurille viljatuottajille Saksaan, Ranskaan ja Iso-Brtianniaan
Onko teistä kukaan käynyt Unkarissa. Taitaa meno olla vähän miellyttävämpää kuin esim Ruotsissa tai Ranskassa vaikka paljon haukutaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää että suurin osa EU rahasta menee suurille viljatuottajille Saksaan, Ranskaan ja Iso-Brtianniaan
Miksi noi "köyhät" visegrad-maat sitten itkee kun pitäisi niiden "väliaikaiset" lisätuet lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kukaan käynyt Unkarissa. Taitaa meno olla vähän miellyttävämpää kuin esim Ruotsissa tai Ranskassa vaikka paljon haukutaan
Kävin 80-luvulla, tullimies pölli rahat.
Loistava r*skavaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unkari, Puola ja Tsekki ovat harvoja EU-maita, joissa on vielä täysijärkiset poliitikot.
Oliko Saksassakin täysijärkiset poliitikot vuosina 1933-1945?
Oli. Olivat vain turhan paljon aikaansa edellä, ihan kuten se niiden fyyrerikin. Se pieni hassuilla viiksillä varustettu Itävaltalainen korpraali.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2000 luvulla kun olin lapsi Budapestissa oli turvallista. Pariisissa kävin teini-iällä luokkaretkellä ja oli turvattoman tuntuinen jo silloin, varmasti nykyään 10 kertaa pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orbanin ei kannattaisi aukoa päätään sieltä näennäisdemokratiasta käsin. Kumma kun ei oppinut Neukkuajoistaan mitään.
Finlandization ei taida olla tuttu termi, eikä noin historia muutenkaan vahvin laji? Suomettuminen ei ole suomalainen termi, vaan sen lahjoittivat jenkit ja länsisaksalaiset poliittiset tutkijat Suomelle :D
Siinäpä oiva herkkupala myös Orbanille. Tästä Suomen puheenjohtajuudesta kehkeytyy vielä hauska näytelmä...
Aikalaisena tiedän hyvinkin. Suomi oli etulinjan maa taistelussa itäistä barbaaria vastaan. Ja pärjäsi vieläpä hyvin. Kiitos Urkin ja muutaman muun sopivan juonikkaan poliitikon myös. Esimerkkinä Tanner ja Paasikivi.
Mutta nämä pikkukirput: Unkari ja Puola kaatuivat rähmälleen roistovaltion eteen.
Ja nyttemmin näiden maiden uudet johtajat ovat myymässä kerran vapautunutta kotimaataan takaisin! Ettekö todellakaan näe tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unkari, Puola ja Tsekki ovat harvoja EU-maita, joissa on vielä täysijärkiset poliitikot.
Koska k*settavat Suomeltakin rahat pois?
Suomessa on tällä hetkellä ehkä historian epäpätevin, kokemattomin, naivein ja epäisänmaallisin hallitus, jonka agendalla kaikki muut tulevat ensin paitsi oma maa ja omat kansalaiset.
Nopeasti noviisit Soini, Sipilä yms.
täydelliset nollataulut Lindström, Mattila yms ovat unohtuneet.
Niin. On kauhistuttavaa, että nykyhallitus on täynnä täydellisiä idiootteja, jotka ovat vielä monta kertaluokkaa tyhmempiä kuin nuo mainitsemasi pölvästit.
Ajattele nyt vähän jos kykenet.
Lindströmiä tyhmempää ja Mattilaa nollataulumpaa ministeriä ei ole eikä tule.
Kyllä nuo vihervassari-palikat vetävät sukkana uudet pohjat. Ja vielä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holy League kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brexitiä voi käyttää sapluunana, jolla Unkarin ja Puolan kaltaiset itäblokin valtiot palautetaan nopeutetulla aikataululla takaisin niille luonnolliseen Venäjän yhteyteen.
Kukaan näistä vanhoista itä euroopan maista ei halua kuulua Venäjään ja heillä ei ole mitään luonnollista yhteyttä Venäjään muuten kuin mitä brittiläisten ja neuvostoliittolaisten poliitikkojen ahnaissa sikailu pöydissä on sovittu. Suurinosa näistä itä euroopan maista haluaa olla itsenäisiä ja korkeintaan muodostaa liittoja muiden itä ja keski euroopan valtioiden kanssa samalla tavalla miten historiassa on muodostettu.
Jep, sillä tavalla miten ne maat historiassa jyrättiin. Ei noilla mailla ole mitään millä seistä omilla jaloillaan.
Nuo maat on olleet historiansa aikana usein itsenäisiä ja vahvoja kuningaskuntia. Tiedätkös on muutakin historiaa kuin tämä Suomen talvisota ja toinen maailmansota ajanjakso mihin suomalaiset on jumittuneet aina kun puhutaan historiasta? Suomella kävi toisessa maailmansodassa hyvä tuuri, että neuvostoliitto ei halunnut ottaa koko Suomea. Uskon neuvostoliittolaisten armomielisyyden johtuneen siitä, että suomalaiset alkoivat neuvostoliiton alueella lyödä jarruja päälle kun muut akselivaltiot etenivät syvemmälle ja syvemmälle täyttääkseen lupauksensa Reichtille = neuvostoliiton valloittamat maat takaisin ja bonuksena lisää maata ahkerille liittolaisille.
Jep, olleet
Aivan kuten Kaksoisvirtain maat ja Kultainen Orda.
Tuo ruplatrolli voisi kaivella vielä syvemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Aijaijai miten trollit tulevat aina näiden aiheiden kimppuun. Ja ihan ok argumentointia. Tarkoituksenaan heikentää uskoa Suomen valtioon sekä viranomaisiin. Ja jonkun hyväksi se menee
- Suomi maksaa jäsenmaksua, totta. Suomi myös saa tukea ja hyötyy. Itse olen yrittäjä ja EU helpottaa erittäin paljon kaupankäyntiä Euroopassa. Ja minun työskentelystä ja maksetuista veroista hyötyy moni suomalainen
- Suomessa on esimerkiksi tavaraa kaupassa siksi, että monet tuotteet testataan EU:n tasolla eikä maittain. Mikään maailman yritys ei kiinnostu Suomen kokoisesta markkinasta eikä toisi tuotteitaan tänne jos meillä testattaisiin tuotteet omilla tavoilla
- Suomi on vapaa maa. Täällä on sananvapaus toimittajilla ja oikeuslaitos on vapaa. Täysin toista on jo Unkarissa mikä tuntuu näin eurooppalaisena täysin käsittämättömältä. Samaa kohti on menossa Puola ja muitakin maita ja Suomessakin Putinin apupuolue pyrkii kontrolliin
- möyhyäjät jauhaa liittovaltiosta. Mitä pahaa siinä olisi? Ihannoitte Yhdysvaltain kovaa yhteiskuntaa. Mistäs se United States sitten koostuu? Myös Saksa on liittotasavalta. Ja kovin vahva sellainen. Mutta älkää huoliko, Euroopasta ei tule liittotasavaltaa koska ei ole yhteistä kieltä ja kulttuurit hyvin erilaiset
- moni suomalainen on pelkuri. Ovat alistuneet pelottelulle ja äänestävät sitä puoluetta joka huseeraa jo nyt Venäjämielisten kanssa. Se mikä on käsittämätöntä on se, että johan sen sokea Jussikin näkee, mutta silti toista väittävät ja ihmiset uskoo
- Venäjällä on tietysti oikeus vaikuttaa asioihin kuten jokaisella maailman valtiolla. Loppujen lopuksi Venäjä ei kuitenkaan tule tällä saavuttamaan yhtään mitään pitkässä kaavassa. Mutta nyt pelaa tätä peliä jonka kohteena Eurooppa on. Ja pelkurikansalaiset antavat äänensä niille joilla ei ole oikeasti oman kansansa eteen mitään annettavaa, vaan pelaavat kaiken omaan ja kavereidensa pussiin
- Suomen pitää kuulua Euroopan Unioniin. Vain tällä tavalla Suomi pysyy itsenäisenä valtiona ja kuuluu länsimaiseen sivistykseen. Eroamalla EU:sta Suomi ajautuu Venäjän vaikutusvallan alle
Hyvin sanottu ja harvinaisen totta!
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tunnu tietävän Unkarista mitään muuta kuin mitä YLE:n ja Hesarin propagandakoneistot suoltaa. Suomessa kyllä on lehdistön vapaus, joka tarkoittaa toimittajien vapautta julistaa omaa agendaansa. Aina löytyy juttujen taustalta joku unkarilainen opposition edustaja jonka mielipiteitä julistetaan totuutena. Ei se mitään puolueetonta tiedonvälitystä ole.
Pikkuisen voisitte monipuolistaa tuota tiedonhankintaanne.
Lukemalla ruplatrollien monipuolista propagandaa. (suom. huom.)
EU:sta voi lähteä menemään jos ei liberaali demokratia miellytä. EU ei tarvitse Unkarin kaltaisia maita. Olen ylpeä siitä, että Suomi seisoo omien periaatteidensa takana, koska ilman niitä emme
ole kansakuntana mitään.
Olen ylpeä myös siitä, että nimenomaan Suomen Kokoomus teki parhaansa hankkiakseen Orbanin puolueelle potkut EU-parlamentin ryhmästä.