Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidiksi 44-vuotiaana.

MaMMUTTIKO
27.07.2019 |

Jaksaisitko vauva-arkea yli nelikymppisenä? Onko ns. vanhojen vanhempien lapset rahallisesti hemmoteltuja ja itsekkäitä iltatähtiä?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vanhat vanhemmat. Äitini on sitä mieltä, että minä olen lapsena pilannut hänen ja isäni välisen parisuhteen. Äidillä oli vaativa työ ja yritin päinvastoin olla hiljaa omista lapsen ongelmistani, etten olisi lisännyt hänen stressinsä määrää. Äidille oli ilmeisesti liian raskasta keski-ikäisenä hoitaa yritystä ja pientä lasta. Isä osallistuikin paljon hoitooni, mutta oli juuri tuolla aiemmin kuvattu helikopterivanhempi ja opetti minut uusavuttomaksi. Vanhempani olivat nelikymppisiä syntyessäni. Jokainen on yksilö ja tämä oli vain minun kokemukseni.

Vierailija
22/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saa keskiarvona 30vuotiaana lapsia. Stadissa vanhempana. Mitä eroa onko 30 vai 40 vanhemmat?

Kyllä siinä valitettavasti on iso ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt ap järki käteen! Ei kannata.

Vierailija
24/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useampi lapsi niin ei taatusti ole helikopeteri/curling tms vanhempi, eikä lelli tai paapo tai ylisuojele. Yhden lpsen kanssa ehkä voisi näin käydäkin.

Vierailija
25/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on useampi lapsi niin ei taatusti ole helikopeteri/curling tms vanhempi, eikä lelli tai paapo tai ylisuojele. Yhden lpsen kanssa ehkä voisi näin käydäkin.

tai jos toinen lapsi on jo muuttanut pois kotoa, esim. 20 vuoden ikäero...

Vierailija
26/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saa keskiarvona 30vuotiaana lapsia. Stadissa vanhempana. Mitä eroa onko 30 vai 40 vanhemmat?

Joo, joskus jopa väärään suuntaan. Minä 42v olen varakas, hyvissä töissä, treenaan ja juoksen maratoneja ja jaksan hoitaa työni, perheeni, vapaaehtoistyön, harrastukset. Moni 30v on masentunut laiska ylipainoinen.

Erot ovat YKSILÖLLISIÄ ja yteiskuntaluokka vaikuttaa, jossain wt sakissa 40v on jo vanhus, akateemisissa piireissä vasta nuori ja elämänsä kukoistuksessa. Meidän duunissa on vielä seiskakymppisiä asiantuntijoita töissä. Tähän pyrin itsekin.

T. 43v

Vierailija
27/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan vanhemman kannattaa todellakin seurata aikaansa. Se on varsinkin teini-ikäiselle aika noloa, kun kotona eletään 50-luvun elämää eikä olla siirrytty 2000-luvulle, näin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija
28/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joskus jopa väärään suuntaan. Minä 42v olen varakas, hyvissä töissä, treenaan ja juoksen maratoneja ja jaksan hoitaa työni, perheeni, vapaaehtoistyön, harrastukset. Moni 30v on masentunut laiska ylipainoinen.

Erot ovat YKSILÖLLISIÄ ja yteiskuntaluokka vaikuttaa, jossain wt sakissa 40v on jo vanhus, akateemisissa piireissä vasta nuori ja elämänsä kukoistuksessa. Meidän duunissa on vielä seiskakymppisiä asiantuntijoita töissä. Tähän pyrin itsekin.

T. 43v

Siis piti olla t. 42v... en sentään vuotta ehtinyt vanhentua....

Vierailija
29/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40-vuotiaalla äidillä on todennäköisempää saada Down-lapsi.

Vierailija
30/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oman lapsen saamisessa on niin ihmeellistä? En ymmärrä. 

Vierailija
31/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan vanhemman kannattaa todellakin seurata aikaansa. Se on varsinkin teini-ikäiselle aika noloa, kun kotona eletään 50-luvun elämää eikä olla siirrytty 2000-luvulle, näin kärjistetysti sanottuna.

Nykyaika on vähän eri. Mun oma äiti sai mut 19v iässä ja äitini oli jo 30v iässä VANHUS. Harrastu vanhusten juttuja ja oli karsee mummopermis ja teryleenihousut, oiken halusi esiintyä rouvamaisena ja koki että vanhana naisena hänellä on korkea status.

Nyt itse 44v iässä olen kaikilla mittareilla nuorekkaampi kuin äitini kolmekymppisenä. Aion pysyä nuorekkana hautaan asti :) eli kiinnostun ja tutkin nuorison juttuja, olen perillä siitä mitä he tekevät (netissä), osaan jopa puhua nuorisokieltä.

T. Ebin op ramu. :)

Vierailija
32/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40-vuotiaalla äidillä on todennäköisempää saada Down-lapsi.

Jaaaa sama vanha lässyn lässyn. Ketään ei kiinnosta. NIPT testi on keksitty.

Vierailija
33/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään ole kivaa, että kolmekymppisenä joutuu seuraamaan vanhempiensa sairastumista esim. muistisairauteen.

Vierailija
34/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitääkö tässä koko elämä pedata teinille sellaiseksi ettei mitään tarvitse hävetä? Teinin ehdoillako sen kodin tulee pyöriä? Newsflash: teinille KAIKKI on noloa.

Vierailija
35/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin asiaa siltä kantilta, että olet kuusissakymmenissä kun lapsella on murrosikä ja se on haastavin tässä kasvatuksessa. Itse olin 34 - vuotias kun sain ainokaiseni ja nyt olen 50v eli mulla alkava vaihdevuosihässäkkä ja lapsella murrosikä eli hyvä yhdistelmä..

Vierailija
36/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako ap leikkiä mahdollisten lastenlastensa kanssa, jos oma lapsikin saa mahdolliset lapsensa keski-ikäisenä? Tai onko ap enää edes elossa silloin?

Vierailija
37/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ekoteko ja jättäkää lapset hankkimatta!

Vierailija
38/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin asiaa siltä kantilta, että olet kuusissakymmenissä kun lapsella on murrosikä ja se on haastavin tässä kasvatuksessa. Itse olin 34 - vuotias kun sain ainokaiseni ja nyt olen 50v eli mulla alkava vaihdevuosihässäkkä ja lapsella murrosikä eli hyvä yhdistelmä..

Niin? Mun eläkeikä on 68v joten 60v on työikäinen ja iskussa. Kuka oikeesti luulee että joku 60v on vanhus?

Mun naapuristossa asuu 75v eläkeläispari ja nää juoksee maratoneja, vaeltaa, reissaa ja ajelee prätkillä. Nääkään ei ole vielä vanhuksia.

Vierailija
39/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan raskasta hoitaa pientä lasta keski-ikäisenä ja olla samalla huolissaan omista vanhoista vanhemmistaan.

Vierailija
40/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheistä on Suomessa huutava pula. Kannattaa tätäkin vaihtoehtoa harkita.