Äidiksi 44-vuotiaana.
Jaksaisitko vauva-arkea yli nelikymppisenä? Onko ns. vanhojen vanhempien lapset rahallisesti hemmoteltuja ja itsekkäitä iltatähtiä?
Kommentit (124)
Tunnen vanhojen vanhempien lapsen, joka elää nyt täysin vanhempiensa rahoilla. Muutaman vuoden ollut nuorempana töissä, mutta ei kuulemma enää saa työttömyyskorvausta vaan vanhemmat maksavat elämisen. Hän on aina asunut vanhempiensa omistamassa asunnossa ja hänellä on aina ollut vanhempiensa omistama auto. Yli 30-vuotias yksinäinen ja syrjäytynyt nainen on kysessä. Vanhemmat pitivät hänelle kovaa kuria lapsena ja nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan raskasta hoitaa pientä lasta keski-ikäisenä ja olla samalla huolissaan omista vanhoista vanhemmistaan.
Mun paskat lapsenhakkaajavanhemmat saa vanheta ihan keskenään, en todellakaan auta heitä. Panostan vain omiin lapsiini.
Erittäin hyvä kysymys, ap! Äidiksi 42-vuotiaana -ketjussa onkin ollut hiljaista. 5/5 👏
Kyllä, kaikenikäiset äidit onnistuvat monella tapaa pilaamaan lapsensa, mutta tärkeintähän tässä on päästä huutoäänestämään yleinen ja yhteinen ikä, joka on ylitse muiden äitiyttä ajatellen.
- Sehän on ehdottomasti 40+ koska silloin on juoksut juostu, talous vakaa ja elämänkokemuksen tuomaa viisautta.
- Eipäs vaan aivan max 30 v koska muuten et totu etkä jaksa ja lapseskin sua häpeää, MUMMO!
- Minustakin mieluummin nuorena, eikä ainakaan toista kierrosta...
- Minun nuorekas mummon serkku sai kuudennen lapsensa 50-vuotiaana! Oli ennen muinoin ihan arkipäivää!
- Teiniäiditpä sitä, teiniäidit kaikki tätä..
- Joo, voi taivas varjele! Ootteko katsoneet jo ruutu+:sta ennakkoon? Teiniäidit sitä tätä jok'ikinen..
Vai voisko se taas kerran olla ihan yksilökohtaista, että koska on hyvä. Ja tarviiko olla paras?
T. Äidiksi... Enpä kerro koska tulin äidiksi, voikos tätä nyt mitenkään peukuttaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä rakkaimmat onnittelut sinulle! Tottahan toki jaksat vauvelin kanssa <3
Onnittelut mistä? Ei ap kertonut olevansa raskaana. Eikä se ole mikään päivänselvyys, että hän jaksaisi vauvan kanssa.
Jos olisin itse saanut valita, en olisi halunnut keski-ikäisiä vanhempia, monestakaan syystä. Mutta kukaan ei saa valita vanhempiaan.
Mikset ap ota sijaislasta tai ryhdy tukiperheeksi?
Minustako sijaisvanhempi?
https://www.perhehoitoliitto.fi/sijaisvanhemmaksi/sijaisvanhemmuus/usei…
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse saanut valita, en olisi halunnut keski-ikäisiä vanhempia, monestakaan syystä. Mutta kukaan ei saa valita vanhempiaan.
Minä en olisi halunnut mun nuoria, itsekkäitä, vain omaa etuaan ajattelevia ja lapsen asemaa ajattelemaan kykenemättömiä, lapsiaan väkivaltaisesti kohtelevia paskavanhempia. Olisin ilosta kiljuen vaihtanut ne keski-ikäsiin kiltimpiin vanhempiin.
Ryhdy tukiperheeksi
Tukiperheenä tuet suoraan lasta ja hänen perhettään!
https://www.pelastakaalapset.fi/auta-lapsia/tule-vapaaehtoiseksi/ryhdy-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi halunnut mun nuoria, itsekkäitä, vain omaa etuaan ajattelevia ja lapsen asemaa ajattelemaan kykenemättömiä, lapsiaan väkivaltaisesti kohtelevia paskavanhempia. Olisin ilosta kiljuen vaihtanut ne keski-ikäsiin kiltimpiin vanhempiin.
no mulla ei ollut kiltit keski-ikäiset vanhemmat
paljon oli perheväkivaltaa meillä
niin henkistä kuin fyysistä
Ihminen ihmisenä ja yksilö yksilönä
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole kivaa, että kolmekymppisenä joutuu seuraamaan vanhempiensa sairastumista esim. muistisairauteen.
Onko se nelikymppisenä kivempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mulla ei ollut kiltit keski-ikäiset vanhemmat
paljon oli perheväkivaltaa meillä
niin henkistä kuin fyysistä
No mutta ei se iästä johdu! Niin vaan nuoret vanhempani hakkasi minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan vanhemman kannattaa todellakin seurata aikaansa. Se on varsinkin teini-ikäiselle aika noloa, kun kotona eletään 50-luvun elämää eikä olla siirrytty 2000-luvulle, näin kärjistetysti sanottuna.
Nykyaika on vähän eri. Mun oma äiti sai mut 19v iässä ja äitini oli jo 30v iässä VANHUS. Harrastu vanhusten juttuja ja oli karsee mummopermis ja teryleenihousut, oiken halusi esiintyä rouvamaisena ja koki että vanhana naisena hänellä on korkea status.
Nyt itse 44v iässä olen kaikilla mittareilla nuorekkaampi kuin äitini kolmekymppisenä. Aion pysyä nuorekkana hautaan asti :) eli kiinnostun ja tutkin nuorison juttuja, olen perillä siitä mitä he tekevät (netissä), osaan jopa puhua nuorisokieltä.
T. Ebin op ramu. :)
ei tota ebin-sanaa oo kyl enää käytetty vuosiin
Koulussa mun vanhempia haukuttiin mummoksi ja papaksi.
Aika itsekästä ryhtyä 44-vuotiaana pienen vauvan äidiksi.
Vauva-arki on todella raskasta nuoremmallekin äidille.