Tapailemani miehen mielestä on noloa maksaa käteisellä ja varsinkin kolikoilla
Ostin viinipullon, hintaluokaltaan 10€ ja maksoin sen 2€ ja 1€:n kolikoilla. Jälkeen päin autossa mies sanoi että häntä hävetti kun laskin siinä hiluja, kun kaikki muut maksavat kortilla.
Onko käteisellä maksaminen nykyään jotenkin häpeällistä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kolikot on köyhiä varten :D
Sinulle ei juuri omaisuutta ole kertynyt. Arvaan.
Epävarma. Miettii varmaan kun koirakin kävelee vastaan että mitähän tuo koira nyt ajatteli minusta:). Ei jatkoon.
Onko mies jo ehtinyt arvostella ulkonäköäsi, "mun exä oli kyllä laihempi/pitempi/käytti pilareita"? Tai ruokaa mitä syöt, "kylläpä otit paljon perunoita! Mun sisko syö vaan salaattia"
Ei mies ole ainakaan ihastunut, jos jo tuossa vaiheessa häpeää sinua. Tuossa vaiheessa ihastunut pitäisi kolikoilla maksamista sööttinä tai ei kiinnittäisi mitään huomiota. Haluaa vain kodinhoitajan.
Tuollainen nolosteleva mies on aika nolo. Ei jatkoon!
Ihan normaalia maksaa käteisellä. Meillä kioskilla myyjä on monta kertaa kysynytkin, että jos sinulla on kolikoita, voisin mielellään ottaa.
Pidän kolikoita mukana, maksan pysäköinnin, kärryn, kaapin, kahvin ym. kolikoilla. Ei ole kukaan urkkimassa selän takana pinkoodeja.
Kortilla maksamisesta jää jälki. Ihan kaikkea ei kehtaa kortilla maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia maksaa käteisellä. Meillä kioskilla myyjä on monta kertaa kysynytkin, että jos sinulla on kolikoita, voisin mielellään ottaa.
Pidän kolikoita mukana, maksan pysäköinnin, kärryn, kaapin, kahvin ym. kolikoilla. Ei ole kukaan urkkimassa selän takana pinkoodeja.
Pinkoodilla? Eikö sulla ole muka lähimaksua?
Muistan kun nuorena kaveri kertoi, ettei kehtaa antaa Hesen alekuponkia silloin jos kassalla on nuori komea mies. Jos nainen, niin silloin vaan. Olin ihan hoo moilasena kun itse edes kiinnittänyt huomiota kassan sukupuoleen, senkun vaan lykkäsin etukuponkia kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinkoodilla? Eikö sulla ole muka lähimaksua?
Saakohan tuon lähimaksun jotenkin pois päältä? Itselläni on s-pankin kortteja. Karmea ajatus, että joku tekisi puolen tunnin sisällä kymmeniä monen kympin ostoksia kortillani jonka hän on onnistunut nappaamaan! Pinkoodi on tässä mielessä turvallisempi.
Niin ja kolikoista. Itse pyrin maksamaan aina niin pienillä kolikoilla kuin minulla on. Kassoilla on melkein aina pula kolikoista.
No tuo tillanne olisi kyllä. Jos joku maksaa kolikoilla viinipullon Alkossa, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että lasten säästöpossusta on pöllitty viimeiset rahat, jotta saa pullon viiniä.
Ei mitenkään noloa, mutta kyllähän se hidasta tuntuu monen kohdalla olevan. Siis varsinkin, kun kolikkoja aletaan ynnäilemään. Mutta kukin tyylillään.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan käyttää enää käteistä. Mahdotonta resurssien haaskausta. Toisaalta on kyllä myös työllistävää, joten jotain hyvääkin siinä on.
Ja mua hävettäis noin tyhmä mies.
Mä en hirveästi pidä käteistä, mutta välillä sitä on kuitenkin pakko nostaa. Jos siitä jotain kolikoita jää, niin en kyllä mielelläni niillä maksa. Varsinkaan siten, että jos ostokseni maksavat enemmän kuin minulla on kolikoita, niin antaisin ensin kolikot kassalle ja sanon, että maksan loput kortilla. Sitten voin tehdä, jos perässäni ei ole muita asiakkaita. Joten kyllä, se on noloa itselleni joissain tapauksissa.
Asia selvä! 😁 Minun kanssani treffit loppuisivat ihan juuri tuohon. Kuinka äärimmäisen epätaloudellinen ihminen haluaa maksaa tuotteestaan _enemmän_ vain näyttääkseen paremmalta. Varmasti löytyy myös taustalta iso velka, vuokralla asumista jne. Iso turn off - hölmöilylläkin on rajansa. Yltiönuukaa kumppania ei kestä pirukaan, mutta tuollainen suoranainen tyhmyys, naivius ja narsismi noin typerässä paikassa (pikaruokala) olisi ehdoton ”kiitos ja hei”.