Voisiko joku tulla juttelemaan?
Olen aika yksinäinen. Ollut aina. Menee muutenkin huonosti. En haluaisi nyt taas työviikon jälkeen käpertyä sänkyyn itkemään 48 h.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ja muille yksinäisille täytyy vain todeta, että kannattaa mennä vaan ihmisten ilmoille, vaikka yksin. Tai yrittää etsiä itsellen ystäviä.
Tiedän, että se ei ole helppoa mutta se on usein ainoa keino. Itselläni ei ole ystäviä, asun yksin ja olen kaiken lisäksi nyt myös työtön, mutta käyn yksin paikoissa missä on muitakin ihmisiä. Menen esim. kesällä torille vain istumaan ja viettämään aikaa, käyn kirjastossa ja erilaisissa tapahtumissa mitä ainakin omassa kaupingissani järjestetään. Olen ajatellut, että voisin myös ruveta tekemään esim. SPR: llä vapaaehtoistyötä, jos en löydä oikeita töitä.
Pahinta on jäädä vain yksin neljän seinän sisälle. Maalla asuville se voi olla hankalampaa, mutta ainakin kaupungeissa on paikkoja tai tapahtumia joihin voi yksinkin mennä.
Saitpahan todettua. Minä viihdyn hyvin yksinkin neljän seinän sisällä. Ei se yksinäisyys tule siitä, että ei ole hirveästi ystäviä ympärillä vaan ei ole sellaisia, joiden kanssa olisi yhteys.
No sitten voi yrittää etsiä sellaisia ystäviä, joiden kanssa olisi se yhteys. Eikä viestini ollut tarkoitettu pelkästään sinulle vaan ylipäätänsä ihmisille jotka kärsivät yksinäisyydestä. Ja niitä on Suomessa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkin on varmaan aika lämmin ilma? Aiotko mennä ulos vai pysytteletkö mieluummin sisällä?
On. Olen ollut jo ulkona tänään tarpeeksi oman mittapuun mukaan. Yritän keräillä itseni viikon jäljiltä. Sitten menen ehkä tekemään treenin vielä, mutta senkin kuntosalille. Mitä itse ajattelit iltaan?
Tuo kuulostaa mukavalta suunnitelmalta. Olen itsekin miettinyt joskus kuntosaliharrastusta, mutta en ole saanut aikaan. Täälläkin on kuuma. Ajattelin illemmalla lähteä vähän pyöräilemään, jos ilma olisi vähän viilentynyt. Kyllä on ihanaa, kun on viikonloppu. Onko sinulla jotain suunnitelmia viikonlopuksi?
Kannattaa aloittaa, suosittelen lämpimästi. Aloittaminen onkin aina se vaikein osuus. Varmaan viilenee, toivotaan ainakin, että pyöräreissu onnistuu. Itse yritän lähinnä selviytyä tästä päivästä. Pois tästä pahasta olosta. Huomenna aamulla on varmaan jo parempi päivä. Nyt olen väsynyt ja kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Varmaan teen sitä mitä muutkin viikonloput eli urheilen, opiskelen ja edistän luovia harrastuksiani.
Tuo johtaa masennukseen.
Sinccis
Ihminen ei voi paeta todellista minäänsä.
Siitä ei seuraa hyviä juttuja.
Ystävällisesti,
Sinccis
Keskustellaan vaikka jostain uutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkin on varmaan aika lämmin ilma? Aiotko mennä ulos vai pysytteletkö mieluummin sisällä?
On. Olen ollut jo ulkona tänään tarpeeksi oman mittapuun mukaan. Yritän keräillä itseni viikon jäljiltä. Sitten menen ehkä tekemään treenin vielä, mutta senkin kuntosalille. Mitä itse ajattelit iltaan?
Tuo kuulostaa mukavalta suunnitelmalta. Olen itsekin miettinyt joskus kuntosaliharrastusta, mutta en ole saanut aikaan. Täälläkin on kuuma. Ajattelin illemmalla lähteä vähän pyöräilemään, jos ilma olisi vähän viilentynyt. Kyllä on ihanaa, kun on viikonloppu. Onko sinulla jotain suunnitelmia viikonlopuksi?
Kannattaa aloittaa, suosittelen lämpimästi. Aloittaminen onkin aina se vaikein osuus. Varmaan viilenee, toivotaan ainakin, että pyöräreissu onnistuu. Itse yritän lähinnä selviytyä tästä päivästä. Pois tästä pahasta olosta. Huomenna aamulla on varmaan jo parempi päivä. Nyt olen väsynyt ja kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Varmaan teen sitä mitä muutkin viikonloput eli urheilen, opiskelen ja edistän luovia harrastuksiani.
Tuo johtaa masennukseen.
Sinccis
Niin mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtaa masennukseen.
Sinccis
Niin mikä?
Se että elää totuuden kieltämällä. Loppujen lopuksi se tulee läpi, ja se tuhoaa sinut.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lemmikkieläimiä?
Ei ole. Elämäntilanteeni ei ole kovin vakaa enkä koe pystyväni tarjota turvaa toiselle. Enkä pysty takaamaan sitä, että pystyisin ikuisesti huolehtimaan jostakusta toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ja muille yksinäisille täytyy vain todeta, että kannattaa mennä vaan ihmisten ilmoille, vaikka yksin. Tai yrittää etsiä itsellen ystäviä.
Tiedän, että se ei ole helppoa mutta se on usein ainoa keino. Itselläni ei ole ystäviä, asun yksin ja olen kaiken lisäksi nyt myös työtön, mutta käyn yksin paikoissa missä on muitakin ihmisiä. Menen esim. kesällä torille vain istumaan ja viettämään aikaa, käyn kirjastossa ja erilaisissa tapahtumissa mitä ainakin omassa kaupingissani järjestetään. Olen ajatellut, että voisin myös ruveta tekemään esim. SPR: llä vapaaehtoistyötä, jos en löydä oikeita töitä.
Pahinta on jäädä vain yksin neljän seinän sisälle. Maalla asuville se voi olla hankalampaa, mutta ainakin kaupungeissa on paikkoja tai tapahtumia joihin voi yksinkin mennä.
Mitä ihmettä siellä ihmisten ilmoilla sitten tekee? Voihan siellä sattumalta päästäkin pieneen puhekontaktiin ("onkohan liikennevalot rikki"), mutta se harvemmin johtaa mihinkään sen suurempaan. Parempi kyllä sekin kuin jäädä kotiin. Mutta joku puiston penkillä istuminen näyttää lähinnä säälittävältä, varsinkin jossain pikku pikku kaupungissa jossa kaikki tietää että "tuo on se no-life".
No ei niitä muita ihmisiä ainakaan sitten tapaa jos on yksin vaan neljän seinän sisällä. Ja kaupungilla näkee kyllä paljonkin ihmisiä jotka istuu yksin puiston penkillä, ottaa rannalla aurinkoa yksin tms. Pointti oli se, että yleensä se yksin kotona oleminen vaan masentaa enemmän, kuten AP antoi aloituksessaan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Keskustellaan vaikka jostain uutisesta.
Ranskassa on kokonainen järvi kuivumassa, ja luonnonsuojelihat ovat pelastaneet ämpärikaupalla kaloja. Vähän erikoiselta kuullostaa, mahtavatko kalat selvitä moisesta ämpäritouhusta ja minne niitä oikein voi siirtää. Vaan kyllä on kamalaa, jos niitä kuolee joukottain ja jää haisemaan, että kai se o yritettävä
Tulen. Oletko mies or nainen?
Jos mies niin tulen.
T. Nanen
Sinccis voit painua hevonkuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtaa masennukseen.
Sinccis
Niin mikä?
Se että elää totuuden kieltämällä. Loppujen lopuksi se tulee läpi, ja se tuhoaa sinut.
Sinccis
En kiistä tätä. Totuus tulee eittämättä tappamaan minut. Ihmisenä yritän itsesuojeluvaiston turvin selvitä mahdollisimman pitkään. En tiedä kuinka kauan onnistun siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis voit painua hevonkuuseen.
Mielellään ei. Olen seuraillut hänen avauksiaan ja kommenttejaan palstalla pitkään eivätkä kaikki suinkaan ole turhia, vaikka trollaamistakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää katsoa, jos joskus innostuisi. Haluaisin uuden harrastuksen. Huomenna on varmasti parempi päivä. Väsyneenä kaikki tuntuu monta kertaa pahemmalta. Työviikkokin vie mehut ja kyllä tuo hellekin väsyttää. Toivottavasti saat nukuttua väsymystä pois.
Oletko vienyt tai aiotko viedä vettä pihapiirin eläimillä nyt hellesäällä?
Voi, kunpa olisikin työpaikka. Olen ollut kohta puoli vuosikymmentä työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitpahan todettua. Minä viihdyn hyvin yksinkin neljän seinän sisällä. Ei se yksinäisyys tule siitä, että ei ole hirveästi ystäviä ympärillä vaan ei ole sellaisia, joiden kanssa olisi yhteys.
Siis mitä ihmettä? Pyydät ap että joku tulisi juttelemaan, mutta kun toinen kertoo omista kokemuksistaan ja antaa vinkkejä yksinäisyyden poistamiseen, niin sinulla on heti torjuva asenne. No ei ihme vaikka oletkin aina yksin jos asenteesi on tuollainen!
Tämä on juuri väärä ajattelutapa.
Sinccis