Saat kuukauden vapaan - minne matkustaisit?
Minulla on tämä toukokuussa edessä, ideoita kaipaan. Minne ma(i)ahan lähtisit kuukaudeksi sapattivapaalla?
Kommentit (30)
Ensin Torontoon sukuloimaan muutamaksi päiväksi, sieltä New Yorkiin viikoksi, San Franciscoon viikoksi ja loppulomaksi Dominikaaniseen tasavaltaan.
Japaniin! Toukokuussa ihana sää eikä liikaa turisteja kun kirsikankukka-aika on jo ohi. Teepaidassa todennäköisesti pärjäisi koko loman ilman että olisi tukalan kuuma.
Sisilia tai Sardinia, hmmm oikeastaan JA, ehtisi kiertää ehkä molemmat kuukaudessa jollainlailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. Säästäisin nekin rahat sijoituksiin ekstrana.
Jos matkustan, matkustan firman piikkiin. Ajatus että maksaisi itse matkansa on ikävä. Niin paljon se touhu ei vaan kiinnosta. Itse viihdyn kotona oikein hyvin.
Voisikohan se firma palkata sulle jonkun, joka kertaisi kanssasi alakoulun äidinkielen oppimäärän? Katsos kun aloituksessa ei kysytty sitä, että kuinka hyvin sinä viihdyt kotona.
Näin paljon näit vaivaa. Tuliko tästä sinulle parempi mieli?
En nähnyt lainkaan vaivaa kirjoittaakseni tuon lyhyen viestin. Ymmärrän kyllä, että sellaisen kirjoittaminen saattaa olla haastavaa teille, joilla ei ole alakoulun äidinkielen oppimäärä hallussa.
Meille opetettiin alakoulussa, että on kieliopillisesti oikein vastata kysymykseen "Minne?" "En minnekään". Samaan tapaan kuin kysymykseen "Mitä aiot ostaa tänään?", voi vastata "En mitään" Kannattaa tosiaan kerrata sitä alakoulun oppimäärää, jos tuon vertaa ei ole suomen kielestä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos raha ei ole este, voisin tehdä vaikka jonkin/jotkin seuraavanlaisista reissuista:
Lappi, Pohjois-Norja ja -Ruotsi. Jäämeren rantaa, Lofootit. Voisi vaikka vuokrata asuntoauton.
Jenkkeihin kiertämään sekä itä- että länsirannikko. New York, Los Angeles.
Euroopassa kiertäen suurimpia kaupunkeja, useampi päivä aina yhdessä. Esim. Berliini, Pariisi, Praha, Budapest, Wien, Rooma jne.
Aasian kiertue, kaupunkilomaa esim. Tokion ja Pekingin muodossa, jonka lisäksi rantalomaa esim. Thaimaassa.
Mene Keski-Norjaan ei pohjoisessa ole mitään. Keski-Norjassa on jäätiköt ja vuoret ja vuonot upeimmat. kaunista ja paljon tekemistä. Lofootitkin on äkkiä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. Säästäisin nekin rahat sijoituksiin ekstrana.
Jos matkustan, matkustan firman piikkiin. Ajatus että maksaisi itse matkansa on ikävä. Niin paljon se touhu ei vaan kiinnosta. Itse viihdyn kotona oikein hyvin.
Voisikohan se firma palkata sulle jonkun, joka kertaisi kanssasi alakoulun äidinkielen oppimäärän? Katsos kun aloituksessa ei kysytty sitä, että kuinka hyvin sinä viihdyt kotona.
Sähän voisi opettaa, kun sulta toi opettaminen käy niin hyvin. Vai jäitkö opettajakoulusta rannalle ja opetat nyt täällä?
Goalle kuukaudeksi palmujen alle, aaah
Minäkin menisin Japaniin. Matkustaisin koko itärannikon luotijunalla Hokkaidon pohjoisosasta Kyushun eteläkärkeen. Sitten lentäisin vielä Okinawalle.
En nähnyt lainkaan vaivaa kirjoittaakseni tuon lyhyen viestin. Ymmärrän kyllä, että sellaisen kirjoittaminen saattaa olla haastavaa teille, joilla ei ole alakoulun äidinkielen oppimäärä hallussa.