Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttövauvan kuumeilua?

27.05.2006 |

Eli tabu aihe, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin. Meillä 2 poikaa ja nyt kuumeillaan kolmatta, tyttöä. Pojat aivan ihania, mutta niitä meillä nyt on joten tyttö olisi toiveissa =) Olisiko antaa vinkkiä millä saisimme toiveemme toteen? Tai onko muita samassa tilanteessa olevia? Kaikkeni annan että toive toteutuisi <3

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, että sinullakin on samansuuntaisia ajatuksia.

Mielestä muotoilit oikein hienosti jälkimmäisessä kappaleessasi ajatuksesi.

Meillä ei mieheni kanssa käynyt edes mielessä " yrittää" saada jompaa kumpaa sukupuolta oleva vauva aikaiseksi. Yritys venyi muutenkin niin pitkäksi, että pääasiaksi tottakai nousi se, että ylipäätään tulisi raskaaksi.

Toisaalta vauvan sukupuoli on sellainen asia, jota pakostakin ainakin itse tulen miettineeksi. Vähän samalla tavalla saatan miettiä, kumman kasvonpiirteitä vauva tulee perimään, huomaako hänessä aikanaan samanlaisia luonteenpiirteitä kuin isässä tai äidissä tai ehkä isoveljessä.

Se on itsestään selvää, että kumpi laatu tahansa on rakas ja tervetullut. :-)

Päällimmäisenä onkin meillä harras toive siitä, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka ja että lapsi olisi (mahdollisimman) terve. Samaa uskon kyllä jokaisen äidin ja isän toivovan ja miettivän. JOS sukupuoli nousee kaikkein tärkeimmäksi asiaksi, sitten on jotain vialla, mutta en jaksa kyllä uskoa oikein siihenkään.

Vierailija
22/24 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiveita ja haaveita! Eihan kukaan TODELLA siihen pysty vaikuttamaan, ja varmasti myos te kaksi nikkia (jotka jo unohdin) aikanaan raskaana ollessanne haaveilitte millainen olisi tuleva tytto/poika? Ette olisi normaaleja jollei tuollainen ajatus edes kerran paassanne kavisi! Tama on siis vain sellaista ' ajankulua' hyvalla mielella haaveilua!! Itse olen tiennyt jo vajaa neljannella kuulla kaikkien raskauksien oleen tyttoja; viimeisesta(4:jas) se jo hiukan kirpaisi, koska olin itse hiljaa mielessani niin varma pojasta. Nyt olen raskaana ja odotan siis viidetta LASTA. Ei enaa paineita pojan saannista vaikka mukava yllatys olisikin. Kaikki vauvat ovat tervetulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiamaria:

Loviisan kanssa olen myös samoilla linjoilla, että kyse on kuitenkin ihmisestä eikä tehtaasta tilattavasta tavarasta. Tuossa jo mainitsinkin, että minulla on huono omatunto ajatuksistani mutta toisaalta - olen vain inhimillinen ihminen inhimillisine ajatuksineni. Se, että haaveilee olevansa äiti pienelle suloiselle tytölle tai pojalle on tuskin suuri rikos mutta kuitenkin....jotain väärää tunnen tekeväni jos/kun yritän vain toista sukupuolta. Lapsi kun on mielestäni lahja tuolta ylhäältä jonka haluan ottaa kiitollisuudella vastaan.

Meillä on ennestään tyttö ja sitten kaksi poikaa. Jos meille vielä syntyy vauva, niin toivoisin sen olevan tyttö! Kyllä kaikkee saa toivoo!

Vierailija
24/24 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän että nämä ovat ajatuksia, toiveita ja haaveita. Itse en vain ymmärrä miksi se sukupuoli on niin tärkeä asia. ylipäätään siis vastustan sukupuoleen liiaksi sidottua ajattelua. Jotain tyyliin " pojat nyt ovat aina niin vilkkaita" , " poikien kuuluu leikkiä pyssyleikkejä" , " tytöt käyttäytyvät nätimmin" jne jne. Näitä stereotypioitahan riittää! Ihmettelen vain miksi siitä sukupuolesta muodostuu niin hirveän tärkeä asia, jo ihan elämän alkumetreiltä lähtien. Mutta en siis teitä ole täällä syyttelemässä. Kunhan ilmaisin mielipiteeni.

En halua enkä pyri olemaan mikään jeesustelija, mutta itselleni lapsen sukupuolella ei ollut merkitystä. Esikoinen on tyttö, ja nyt kuumeillaan kakkosta. Eikä todellakaan ole mitään ajatuksia, toiveita tai edes haaveita sen sukupuolen suhteen. Olen monta kertaa törmännyt ärsyttävään ajattelumalliin: " no niin, nyt te varmasti toivotte sitä poikaa!" . hohhoijaa.

Tarkoitukseni ei ole loukata ketään.

Plussaonnea kaikille!

loviisa