Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä laitat leivän täytteeksi? Mitä leipää yleensä syöt?

Vierailija
26.07.2019 |

Kysymys koskee siis leivän syöjiä, ei tarvitse tulla kertomaan, ettet ole syönyt leipää niin ja niin pitkään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retiisiä Avokadoa Ilmakuivattua kinkkua Kurkkua Aurinkokuivattua tomaattia Salaattia

Vierailija
22/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan harvoin leipää mutta jos ostan niin ehkä Real-täysjyväleipää. Päälle kolmen öljyn Keiju-margariinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jotain majoneesipohjaisia täytteitä (esim. katkarapu, tonnikala, kana). Useinmiten juustoa, kasviksia ja jotain chutneytä tai pikkelsiä.

Vierailija
24/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariinia/oliiviöljyä sekä joitain kasviksia. Leikkeleitä en käytä ollenkaan niiden epäterveellisyyden vuoksi ja osittain samasta syystä olen luopunut myös juustosta. Leipänä yleensä Real-ruisleipä (yksi harvoista, jossa ei ole vehnäjauhoja ollenkaan) tai 100% kauraleipä. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysrasvaista metwurstia (tavallinen tai valkosipuli) ja täysrasvaista emmentalia, yleenäs punaista mutta sininenkin käy. Ruisleipää mutta paikallisen leipomon (ei Vaasan, Fazerin jne), välillä vaihteeksi kauraversio samasta. Voiksi aina normaalisuolaista Oivariinia.

Ei kuitenkaan täysrasvaista OIvariinia?

Onko sulla joku rasvafetissi menossa ton täysrasvasuuden kanssa?

Koska vähärasvaiset maistuu pahalta. Onk osinulla joku rasvafobia?

PS. laihdun tälläkin hetkellä koska en syö liikaa hiilareita, rasvaa en vältä mitenkään.

Kyllähän sinä laihtua voit ja moni varmasti laihtuu pelkkää paskaakin syömällä kun tarpeeksi vähän syö, mutta ei toi kova eläinperäinen rasva sinun verisuonille ja sydämelle tee hyvää ja se jos mikä on fakta. Voit hieman tuota taakkaa keventää paljon kasviksia syömällä, mutta teetkö niin, epäilen. 

Vierailija
25/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Margariinia/oliiviöljyä sekä joitain kasviksia. Leikkeleitä en käytä ollenkaan niiden epäterveellisyyden vuoksi ja osittain samasta syystä olen luopunut myös juustosta. Leipänä yleensä Real-ruisleipä (yksi harvoista, jossa ei ole vehnäjauhoja ollenkaan) tai 100% kauraleipä. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysrasvaista metwurstia (tavallinen tai valkosipuli) ja täysrasvaista emmentalia, yleenäs punaista mutta sininenkin käy. Ruisleipää mutta paikallisen leipomon (ei Vaasan, Fazerin jne), välillä vaihteeksi kauraversio samasta. Voiksi aina normaalisuolaista Oivariinia.

PS. laihdun tälläkin hetkellä koska en syö liikaa hiilareita, rasvaa en vältä mitenkään.

Kyllähän sinä laihtua voit ja moni varmasti laihtuu pelkkää paskaakin syömällä kun tarpeeksi vähän syö, mutta ei toi kova eläinperäinen rasva sinun verisuonille ja sydämelle tee hyvää ja se jos mikä on fakta. Voit hieman tuota taakkaa keventää paljon kasviksia syömällä, mutta teetkö niin, epäilen. 

Ei ole fakta.

Vierailija
26/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumiestä monta palaa päivässä, päälle Oivariinia ja Oltermannia.

Vierailija
27/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivariini ei ole voita.

Paketissa lukee että pääasiallisesti voita joten ei sitä margariiniksikaan voi kutsua

Ei se silti voita ole, vaikka siinä olisikin voita joukossa.

Vierailija
28/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkärin tai hapankorpun päälle laitan juustoa, leikkelettä sekä paprikaa. Ruisleivän päälle yleensä juustoa, salaattia, leikkelettä, ja vaihtelen kasviksia maun mukaan (kurkku, tomaatti, paprika). Margariinia en käytä mutta jos jotain levitettä laitan niin tuorejuustoa tai sulatejuustoa. Vaaleaa leipää en syö ollenkaan vaan ainoastaan ruisleipää, näkkäriä ja hapankorppua, muuten ei pysy p*ska koossa. :D

Vierailija
29/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä ja suoliksia.

Vierailija
30/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoo leipä mitä joskus syön on naan! mä rakastan intilalaista ruokaa!!

Teetkö itse vai käytkä ravintoloissa syömässä sitä?

Ei sitä pysty tekee ite. Ei tuu yhtään samaa! Oon ostanu ne mausteet ja kaikki aasialaisista kaupoista ne on neuvonu mut ei tuu samaa!!

Vierailija
31/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et laihdu koska vältät hiilareita. Laihdut koska syöt vähemmän kaloreita mitä kulutat. VHH-ruokavaliolla voi tippua vesipainoa huomattavastikin alussa koska glukoosivarastot tyhjenevät kehosta ja samalla vesipainoa lähtee.

Eihän tuo muuta väittänytkään. Vhh-ruokavaliolla on helppo syödä kohtuullisesti toisin kuin suositusruualla.

Vierailija
32/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kiitos. Ihmettelin vaan tuota täysrasvaisuuden korostamista. Käyttäisit voita, etkä noita turhia margiksia. Voissa se maku on.

Vierailija
33/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin otti vähän tuo täyte sana mieleen, mutta...

Juuri nyt mulla on moniviljapaahtoleipää kaksi palaa, sipasu margariinia, kanamunia paistoin kaksi silleen puolihuolimattomasti, että keltuainen on hieman vetelää ja kurkkua runsaasti pääälle. Mä rakastan näin aamupalalla dippailla kurkkua keltuaiseen.

Eilen laitoin ruispalan puolikkaille sinappisillin lientä, viipaloin kananmunan ja pari sillin palaa. Kevätsipulin varsia pilpuin päälle.

On vähän tuhteja nää mun aamupala leivät, mutta mulla on kamala nälkäkin. Jäi lounas ja kaikenlaista jo väliin.

Sipaisu margariinia, johan onkin tuhtia :D:D

Kanamunat ja silli on kyllä suht tuhtia tavaraa. Ei pystyis työaamuisin syömään tuommosia eväitä.

Vierailija
34/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoo leipä mitä joskus syön on naan! mä rakastan intilalaista ruokaa!!

Teetkö itse vai käytkä ravintoloissa syömässä sitä?

Ei sitä pysty tekee ite. Ei tuu yhtään samaa! Oon ostanu ne mausteet ja kaikki aasialaisista kaupoista ne on neuvonu mut ei tuu samaa!!

Ei samaa, mutta hyvää tulee. Parempaa kuin yhdestäkään kaupasta ostettuna.

Käytä nesteenä vaan maustamatonta jogurttia. Paistin pannulla pienessä öljyssä jonkin aikaa. Kun pinta alkaa kuplimaan käännä. Siinä vaiheessa kannattaa lisätä voita.

Vierailija
35/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ruisleipää noin 3 siivua /pv ja päälle vaihtoahtoisesti pikasen avocadoa tai muuta rasvaa, salaatin lehti, ohut kalkkunasiivu ja kerran pv yks valkosip kynsi paloina.joskus ohut siivu edamia( sis k2 vitam)

Vierailija
36/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaleipa, sisalle pestoa, tomaattisiivuja, basilikaa, mozzarellajuustoa ja voileipagrilliin. (Tietty myos paninileipa kay, mutta meilla jaa usein noita pitaleipia "yli")

Esipaistettu baguette, sinne paistettua broilerinfiletta suikaleina, jaavuorisalaattia, tomaatti-, kurkku- ja punasipuliviipaleita. Itsetehtya valkosipuli-currymajoneesia.

Bagel, sisalle tuorejuustoa, kylmasavulohta, kapriksia ja salaattia.

Paahtoleipa, paalle maapahkinavoita, banaaniviipaleita ja ripaus kanelia. 

Naa on meidan viikonlopun aamiais- tai lounasruokia, itse en syo viikolla leipaa ollenkaan. 

Vierailija
37/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ruisleipää noin 3 siivua /pv ja päälle vaihtoahtoisesti pikasen avocadoa tai muuta rasvaa, salaatin lehti, ohut kalkkunasiivu ja kerran pv yks valkosip kynsi paloina.joskus ohut siivu edamia( sis k2 vitam)

Vierailija
38/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön leipää 1-2 palaa päivässä. Se on ruisleipää tai tattarihapanleipää, nam. Päälle laitan joko pelkkää voita tai sitten voita, juustoa ja tomaattisiivuja. Olen vähentänyt leivän syöntiä koska aiheuttaa mulle ahmimista mutta tämä määrä sopii vielä hyvin ja on ihana nautinto.

39/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini, levitteenä voi, oivariini tai becel gold.

Kaurapala tms + oivariini + raejuusto + banaani

Hapankorppu mätitahnalla

Paahdettu ruispala + keitetty/paistettu muna + tuore basilika

Ruisleipä

+ silli + ruohosipuli + kevyesti paistettu muna

+ meetvursti + melonisipulisalsa

+ paahtopaisti + waldorfin salaatti

Ja kaiken leivän kanssa juusto

Vierailija
40/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perusleipä on esim. ruispalan päälle tässä järjestyksessä:

- Voi

- Meetvursti

- Kurkku tai tomaattiviipaleita

- Juustoa

Järjestys on ehdoton, aito voi on myös ehdoton.